Wpis z mikrobloga

chondromalację


@mojwa: Nie jestem lekarzem ani fizjo, ale pamiętaj, że operacja to ostateczność. W razie czego szukaj drugiej opinii, jeśli nie lekarza to dobrego fizjoterapeuty. Obawiam się, że bez kosztów się nie obejdzie.
  • Odpowiedz
@singollo: na razie jestem załamana po wyniku USG... nie dość, że z bieganiem się raczej pożegnam od razu, to jeszcze nie da się mi na razie ulżyć w bólu :/
  • Odpowiedz
@mojwa: Współczuję, tym bardziej, że pamiętam tamten post i ostatnio się nawet zastanawiałem, jak tam z tym Twoim kolanem :( Nie bardzo wiem, co Ci poradzić, słyszałem tylko, że są jakieś ćwiczenia na mięsień czworogłowy, pozwalające trochę to kolano odciążyć. Poza tym oszczędzać się na pewno i zgłosić właśnie do ortopedy albo fizjoterapeuty. Masz w ogóle określony stopień zwyrodnienia? Trzymaj się i nie łam przede wszystkim :) I wołaj na przyszłość,
  • Odpowiedz
@MaTiX_lama: nie mam określonego stopnia, dokładnie mam napisane tak:
"Chrząstka na kłykciach kości zredukowana znacznie (poniżej 1mm) na przyśrodkowym, niejednorodna, co może odpowiadać chondromalacji".
Dzięki za miłe słowo :) za miesiąc ortopeda, chyba że uda mi się coś wcześniej załatwić.
  • Odpowiedz
@mojwa: bez artroskopii sie nie obejdzie, ale i tak to tylko dorazna metoda, jednak warto zrobic. terminy w nfz to cos okolo 6++ miesiecy. destrukcja chrzastki i tak bedzie postepowac z biegiem czasu. narazie lepiej nie obciazac konczyny. bieganie na 100% odpada
  • Odpowiedz
@mojwa: Jesli pójdziesz do dobrego ortopedy to dostaniesz mega drogie zastrzyki, za każda serie zastrzyków dodatkowo musisz płacić, żeby ci je zrobił. Ewentualnie artroskopia, która więcej może zepsuć niż naprawić, przypiszą ci pewno maść z jakimś środkiem przeciwbólowym. Jestem po zastrzykach i artroskopii, czasem boli bardziej, czasem mniej, zalezy od dnia. Na ten moment idź do apteki i kup sobie reparil gel (zielona tubka) i smaruj całe kolano (z dołu też)
  • Odpowiedz