Aktywne Wpisy
mirko_anonim +9
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Chciałabym poznać męski punkt widzenia. Mam wysyp propozycji na aplikacjach randkowych, żeby przyjść do faceta na pierwsze spotkanie do domu. Albo kinomaniacy (na film), miłośnicy wina, posiedzieć pod kocem, bo zimno. Za każdym razem jak mówię, że nie interesuje mnie wymiana płynów ustrojowych z randomem i chciałabym się spotkać na neutralnym gruncie, nawet na spacerze, wyzywają mnie, że wcale nie chodzi o seks i jestem przewrażliwiona, a oni chcą
Chciałabym poznać męski punkt widzenia. Mam wysyp propozycji na aplikacjach randkowych, żeby przyjść do faceta na pierwsze spotkanie do domu. Albo kinomaniacy (na film), miłośnicy wina, posiedzieć pod kocem, bo zimno. Za każdym razem jak mówię, że nie interesuje mnie wymiana płynów ustrojowych z randomem i chciałabym się spotkać na neutralnym gruncie, nawet na spacerze, wyzywają mnie, że wcale nie chodzi o seks i jestem przewrażliwiona, a oni chcą
kamil-tika +166
Prezes spółdzielni mieszkaniowej pokazuje w jaki sposob wjechac wozkiem inwalidzkim do bloku xDDD
Podjazd jest z boku ale jest tak stromy jak skocznia narciarska w Zakopanym przez co nie da sie z niego korzystac.
Link do calego artykulu: https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2019-04-10/prezes-spoldzielni-testowal-podjazd-niepelnosprawny-spadl-z-wozka/
Podjazd jest z boku ale jest tak stromy jak skocznia narciarska w Zakopanym przez co nie da sie z niego korzystac.
Link do calego artykulu: https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2019-04-10/prezes-spoldzielni-testowal-podjazd-niepelnosprawny-spadl-z-wozka/
Jako ze pseudospecjalista Francisko_costamcostam ma mnie na czarnolisto, a widze, ze niezle glupoty wypisuje, to celem sprostowania wale tutaj.
To nie jest żaden WEP, tylko specjalny tryb eksploatacyjny, który znacznie skraca żywotność silnika. RD-33 z Mig'a-29 również taki posiadają, co ciekawe, oprócz zwiekszenia mocy znika słynne dymienie, ale kosztem znacznie zwiększonego zmęczenia materiałów i w efekcie niższej żywotności (w zasadzie rekomendowany jest przegląd po każdym locie z silnikami w tym trybie).
Załączanie tego "uber mode" odbywa się przed lotem i robią to technicy, pilot w czasie lotu nie ma takiej możliwości. (wątpię, żeby w "21" było inaczej, radziecka doktryna do minimum ograniczała inwencje i podejmowanie samodzielnych decyzji przez załogi),
Nie mam żadnych informacji o dłuższym / większym "klinie" w trybie dopalania.
Stosunek ciągu silnika do masy samolotu to tylko jeden z wielu czynników, które określają ogólne możliwości w walce powietrznej. Równie ważna jest prędkość kątowa w rożnych zakresach prędkości i pułapu, współczynniki utraty energii etc. Powiem krotko, w prędkościach poddźwiękowych i na niższych pułapach "ołówek" nie miał szansy z Viperem, nawet z wykastrowaną wersja z silnikiem jednoprzeplywowym (F-16/79).
@frogfoot: To jest dość popularna opinia, której żaden pilot nie chciał mi potwierdzić w rozmowie...
Podawał nawet rosyjską nazwę tego trybu, ale nie pomne.
@frogfoot: ;)
Muszę w końcu rozwikłać tę zagadkę.
EDIT
Coś w tym jest
" "dings" był w niektórych egzemplarzach które dostaliśmy z Niemiec (we wnęce lewego podwozia). Obecnie po remoncie w WZL-2 nie ma już na żadnym. Nadal można zmienić na reżim "bojowy" ale musi to wykonać WZL-4. A tak przy okazji - w Luftwaffe był bodajże jeden samolot, w którym ów "dings" miał 3 położenia:
"Jak mówione było wcześniej w niejednym temacie, sprawa przedstawia się następująco:
-Mechanik ustawia na PKR reżim RPT maks.
-To powoduje pewne zwiększenie obrotów silnika oraz temperatury
-Co za tym idzie, wzrost ciągu oraz znacznie zmniejszone kopcenie
-I przyspieszone zużycie silnika (jak mówi Sniffer, o ok. 50%).
Podczas Kecskemet airshow 2010 miałem okazję porozmawiać z kilkoma osobami, przy okazji czego starałem się podrążyć temat reżimów i dowiedzieć się
ps. ale ja generalnie anglojęzycznym źródłom nie ufam jeżeli chodzi o kwestie eksploatacyjne radzieckiego sprzętu.
Nie zgadzam się z tym, że chodziło tam o jakiś specjalny tryb eksploatacyjny. Po prostu Rosjanie dodali drugi zakres dopalania (po przesunięciu DSS na tą pozycję zapala się lampka "wtoroj forsaż", a zakres w instrukcji zdaje się określany był jako "czieriezwyczajny rieżim"), a jakiś idiota na angielskiej wikipedii opisał to jako WEP, o tutaj. Pan Francisko zwyczajnie przetłumaczył tamten fragment, nie zwracając szczególnie uwagi na treść.
Co do
@Problem: Kiedyś czytałem wypowiedź jakiegoś technika (podobno, dot. angielskie źródło), w której mówił, że po użyciu tego "magicznego" reżimu silnik jest właściwie do wymiany. Zadałem pytanie koledze z Miga-29, zobaczymy co odpowie.