Wpis z mikrobloga

@kamil-nowicki: Piękne!

Bardzo podoba mi się tematyka gamedevu, na co dzień zajmuję się dtp + trochę webdesign.
Choć próbuję obrać kierunek właśnie 3d, z ukierunkowaniem na postacie, organiczne kształty.
Moja ostatnia praca, aktualnie nowicjusz:
  • Odpowiedz
@kamil-nowicki: w czym modelujesz? blender, 3ds? generalnie studiuję architekturę i też co nieco staram się uczyć (póki co w 3ds). Już coś tam potrafię no ale droga jeszcze długa;)
  • Odpowiedz
@adrianprzetocki Robiąc model np. karabinu, zaczynam od pełnego modelu highpoly. Nawet nie dla materiałów promocyjnych, ale dla możliwości wypalenia tzw. normal mapy na model low-poly.
(więcej o tym temacie tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Mapowanie_normalnych)

Na ogół proces tworzenia assetów jest kilkupoziomowy. Od designu, przez koncept artystę, który tworzy rysunek, następnie grafik 3d wykonuje model i najczęściej też tekstury. W przypadku broni, jako, że interesuję się trochę bronioznawstwem i sam sporo strzelam, koncepty wykonywałem sam,
  • Odpowiedz
@NoMoRe: Zależy jak skomplikowany model i jak bardzo złożony jest materiał, jeżeli jest to płaska ściana, to oczywistym jest, że nikt nie będzie robił HP ;) generalnie HP daje się wtedy, kiedy ilość geometrii potrzebnej do uzyskania kształtu była by nieoptymalna.
  • Odpowiedz
@NoMoRe 3dsmax, po przekroczeniu pewnego progu ilości geometrii na scenie.. po prostu przestaje działać jak powinien. Przy architekturze, kiedy do czynienia masz z prostymi kształtami, raczej problemu nie powinno być, choć znane są przypadki, kiedy do pracy przy kształtkach, modułach, systemach, narzędzia są bardzo nieprecyzyjne. Piszesz przesunięcie z 0 o 1 centymetr, a wynikiem jest 0,9999 :D I już powstaje dziura. Druga sprawa, stabilność programu. Od wielu lat industry standard w
  • Odpowiedz
@kamil-nowicki: @KMiklas: generalnie już się przyzwyczaiłem do maxa, więc raczej ciężko by mi było przestawić się na coś innego.
Póki co jestem na etapie, że jestem w stanie wymodelować wszystko co wymyślę. Próbuję jakoś ulepszyć oświetlenie na scenach, bo mimo wszystko, brakuję mi jakiejś takiej sterylności. Staram się to nadrobić w photoshopie, ale wiem, że z maxa mógłbym wyciągnąć coś jeszcze lepszego.
  • Odpowiedz