Wpis z mikrobloga

@nienarodzony: Głównie zależy od tego z jakiego środowiska przychodzisz
Dla programistów C++ js jest brzydki i niezrozumiały, bo nie ma typów zmiennych i dziedziczenia w takim rozumieniu jak cpp.

Dla mnie z kolei C++ jest brzydki i nadmiernie skomplikowany, a prototypy dużo bardziej elastycznym rozwiązaniem - szczególnie biorąc pod uwagę, że od dawna klasyczne OOP traci na popularności
@rezoner: a co rozumiesz przez stwierdzenie że klasyczne OOP traci na popularności? faktycznie zauważyłem że coraz bardziej popularne stają się języki funkcyjne takie jak scala, groovy itp. (w ekosystemie około javovym)
ale z tego co wiem stosowanie paradygmatu funkcyjnego ma raczej ograniczone zastosowanie- tam gdzie trzeba napisać jakiś algorytm np. wyliczanie trasy w systemie nawigacji
W logice typowo biznesowej potrzebna jest abstrakcja- a tę zapewnia mimo wszystko OOP. Chyba że się
@b0lec: Nie będę wypowiadał się na temat aplikacji, bo się nie znam - ale w grach coraz częsciej spotyka się rozwiązania oparte o paradygmat Composition over inheritance - czego zwieńczeniem wydaje się być ECS

Czyli bardziej składanie funkcjonalności obiektu z komponentów niż dziedziczenie po innych obiektach. W szczególności, kiedy dochodzisz do wniosku, że chciałbyś dziedziczyć po kilku i robi się trudna do rozgryzienia wielowarstwowa piramida.

Javascript jako język dynamiczny, gdzie możesz