Wpis z mikrobloga

#programowanie #cplusplus

Chcialby ktos przejzec moj kod i wytknac ewentualne bledy/rzeczy ktore moglbym zrobic lepiej?

To jest moje zadanie do szkoly juz skonczone i dziala jak trzeba etc, ale jestem ciekaw czy mocno przekombinowalem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 12
  • Odpowiedz
@gumis112211: Uniwersytet

Generalnie to sa stworki na 30x30 mapie, kazdy ma 0-9 hp i co sekunde zrzuca sie jedzenie w losowych miejscach, jak stworek ma jedzenie w okolicy (5 kratek) to dostaje hp, jak nie to traci. Przy 0 umiera. To tyle w sumie.
  • Odpowiedz
@kuhwa:
1. Kontrolę nad grą możesz zamknąć w klasie.
2. Zauważ że wyodrębniłeś pewne grupy kodu komentarzami ("Dead creatures by food", "Food eating" itd). Można to wyodrębnić do funkcji/metod.
3. Nazewnictwo - "Console c", "RandomNumber r" - wysil się trochę, na pewno da się to ująć jakoś.
  • Odpowiedz
4. Ten potrójny if przy poszukiwaniu jedzenia - spróbuj jakoś nazwać warunek tego sprawdzenia i go wyodrębnić.
W tym momencie patrząc na te ify ni #!$%@? nie wiadomo o co chodzi na pierwszy rzut oka.
5. Na sztywno wpisane w kodzie rozmiary (30). Co jak trzeba będzie zrobić planszę 40x40?
  • Odpowiedz
@diwi: musze przeczytac, bo jeszcze nic z takich rzeczy nie ogarnialem, jedyne co to zabawa samemu + info z wykladow, a wypadaloby cos ciekawego przeczytac na te tematy :p
  • Odpowiedz
@kuhwa: 1. raczej nie ma sensu tworzyć getterów, setterów, et cetera jeżeli nie ma w nich żadnej logiki. Trochę javą zalatuje. Prościej znaczy lepiej.
2. ZeroMemory jest majkrosoftowskie, nie przyzwyczajaj się. Lepiej już memset czy coś (to i tak to samo). A najlepiej ręcznie pętlą, niekoniecznie najszybsze, ale bedzie działać jak zamienisz na klasy.
3. mapę najlepiej za pomocą std::array> zakodować, jeżeli to w twoich możliwościach. Fajnie dzięki temu się
  • Odpowiedz