Wpis z mikrobloga

Mireczki mam problem i potrzebuję waszej pomocy. Moim dostawcą Internetu jest Multimedia, po sieci kablowej (telewizja, internet+telefon - obecnie nie korzystam z telefonu), połączenie przez modem Motorola SBV5121i (bez możliwości dostania się do konfiguracji przez USB czy po prostu HTML, nie wiem czy w ogóle jest jakakolwiek możliwość konfiguracji tego modemu bez jakiegoś dziwnego urzadzenia), który po kablu z końcówkami RJ45 przekazuje sygnał do routera D-Link DIR-300 z DD-WRT. Problem jest następujący: co jakiś czas modem zrywa połączenie. Czasem jest to zerwanie takie, że od nowa loguje się do sieci, czasami ping przy pojedynczym pingowaniu skacze do >2000 ms, a czasami gubi pojedyncze pakiety przy pingowaniu (nie wiem jak lepiej to określić). Czy macie może pomysł o #!$%@? chodzi? Jakieś rady poza wezwaniem technika z Multimedii niech sprawdzi co i jak?
#pomoctechniczna #internet #sieci #sprzet #multimediapolska ##!$%@? #pytaniedoeksperta
  • 13
@Dolan: takie mam adresy klientów. Chyba, że bym spróbował podłączyć bezpośrednio bez routera, ale tak już próbowałem. Będę próbował jeszcze raz. Dzięki.
@Spratus: jeśli ktoś z helpdesku zalecił Ci technika to na bank masz albo SNRy zaniżone ktore właśnie powodują takie zachowanie, albo regulacje mocy. Technik przyjdzie, sygnał wyreguluje i bedzie działać :)
@Spratus: często klienci dzwonią właśnie z routerami. Czemu? Nie wiem - na kablu jest Ok. Zacząłbym od zmiany kanału nadawania urządzenia, przeskanuj okolice Inssiderem i ustaw najmniej oblegany kanał. Jeśli masz na modemie błędy to wifi dobrze działać nie bedzie. Wizyta DT musi sie odbyć.
@kalboy92: nie mam pojęcia. Dobra - jak wcześniej rozmawiałem to musiał widziec, że coś jest nie tak skoro powiedział o techniku. jutro zadzwonię i się umówię na godzinę konkretnie. Dziękuję za pomoc. :)