Wpis z mikrobloga

Czy jakiś mirek pracował na ogromnych(miliardy rekordów, miliony aktywnych użytkowników), dobrej wydajności, wysokiej dostępności, skalowalnych bazach danych, oraz ogółem systemach informatycznych?
Może opowiedzielibyście swoje doświadczenia, a tym samym zaproponowali jakąś bazę, narzędzia, software?
W jakim środowisku działaliście(np. AWS/Azure/..., C++/Java/Python/PHP/..., Ubuntu/CentOS/Debian/..., Nginx/Apache/IIS/...)?
Jestem szczególnie ciekawy jak PHP współpracuje z takimi rozwiązaniami. ( )

Może znajdzie się tu jakiś inżynier Google'a, Facebooka, czy innego Microsoftu za $15k/tydzień. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#php #programowanie #skalowalnosc #bazydanych #bigdata
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@MacDada:
1. Jakie dyski? SSD?
2. Jakiś cache?
3. Ile RAM-u zjada MySQL przy takim obciążeniu?
4. Ile zajmują pliki baz?
5. MyISAM czy InnoDB? (
  • Odpowiedz
@5z7k9: Jestem programistą, większość tych szczegółów *enkapsuluje* mi serwerowiec, więc mogę powiedzieć (w ograniczonym stopniu) tylko o mechanizmach, z którymi mam kontakt.

1. nie moja bajka, coś mi się kojarzy, że jak ze dwa lata temu pytałem to były talerzowce 10k rpm w RAIDzie, teraz chyba SSD
2. kesze różnych rodzajów:
* zamiast zliczać ilości – przy dodaniu powiązanego rekordu zwiększam licznik w jego tabeli (być może czasem się to rozsynchronizuje, ale nie jest to aż tak istotne i co jakiś czas indywidualnie podliczam, żeby to fixnąć)
*
  • Odpowiedz
@5z7k9: W różnych firmach m.in. 200 TB Hadoop (kilkaset maszyn), 30 TB Cassandra (kilkanaście maszyn), 3 TB Kafka (3 maszyny), ~2 TB Elasticsearch (kilkanaście maszyn). Ilość aktywnych userów różnie, ale zwykle miliony. Jestem DevOpsem, więc zajmowałem się zarówno programowaniem, jak i "adminowaniem" na poziomie danej usługi (nie serwera), byłem też "zaangażowany" w wybór platformy / maszyn. Najbliżej mi do Cassandry (udzielałem się w społeczności, mam kilka mniejszych patchy w upstreamie
  • Odpowiedz