Wpis z mikrobloga

#pr0architektura #warszawa #ogien

Nie jestem konstruktorem, nie znam wszystkich danych z pożaru mostu ale można wyciągnąć pewną analogie.
Jak widać w zamieszczonej tabeli najwyższą klasą przeciwpożarową dla budynków jest klasa A.
Oznacza to tylko tyle że konstrukcja nośna powinna wytrzymać minimum 240 minut działania ognia itd podczas pożaru. Później to już w sia ryba, Budyn może się nawet zawalić ponieważ z budynku teoretycznie udało się ucieć wszystkim użytkownikom. Dodatkowo dla tych którzy nie ogarniają - Stal jest bardzo podatna na zmiany temperatury, aby polepszyć jej odporność na ogień stalowe elementy zatapia się w otulinie betonowej.
Fakty są takie:
1. Konstrukcja mostu łazienkowskiego jest stalowa i w zasadzie bez żadnej osłony. Na szczęście jest oddalona od osi mostu (także źródła pożaru). Wiec się aż tak nie nagrzała.
2. Podobno paliło się prawie całą noc. ( a więc dłużej niż 240minut)
3. Podobno temperatura dochodziła do 1000 stopni.
4. Most już wcześniej był w tragicznym stanie. Fragmentami był podpierany (przy saskiej kępie)
5. Budowa zjazdów i wjazdów trwa niemiłosiernie długo.

A teraz moja hipoteza bez większego wgłębiania się w temat mogę się mylić ale...
1. Most będzie trzeba rozebrać albo naprawdę grubo remontować. A jak tego nie zrobią albo zrobią po łebkach, to ja bym się już po nim bał jeździć
2. Warszawa patrząc w jakim tempie buduje swoje mosty będzie musiała się przyzwyczaić do korków przez kilka dobrych lat.
Pobierz pr0t3r - #pr0architektura #warszawa #ogien

Nie jestem konstruktorem, nie znam wszy...
źródło: comment_1cBby5eKybCjFNXgltbcX3hiIfIIxtVX.jpg
  • 3
@pr0t3r:

4. Most już wcześniej był w tragicznym stanie. Fragmentami był podpierany (przy saskiej kępie)

Wiadukty na Saskiej Kępie (i przed skarpą w Śródmieściu) to inna para kaloszy niż sam most

2. Warszawa patrząc w jakim tempie buduje swoje mosty będzie musiała się przyzwyczaić do korków przez kilka dobrych lat.

Tempo budowy mostu a jego remontu to zupełnie różne kwestie. Jak budują to dochodzi masa kłótni o pierdoły, decyzje środowiskowe... Remonty
@marc1027: Sądzisz że stan techniczny mostu jest lepszy niż wiaduktów na Saskiej Kępie ? w końcu budowali ci sami ludzie w tym samem okresie czasu. Nawet jak wiadukty były budowane z myślą ze sie będzie je naprawiać co 20 lat ale za to sam most wytrzyma 150 lat to przechodząc się nim, widać było że stan techniczny jest conajmniej kiepski.,
Stan finansów Warszawy jest na tyle słaby że ten niezapowiedziany remont
@pr0t3r: Raczej miasto będzie się starać o wykonanie tego z wolnej ręki, w trybie awaryjnym bez przetargu. Jeszcze w grę wchodzi opcja "Most Syreny" w trzecim (czy nawet czwartym) wcieleniu. Budowa nowego mostu od podstaw może spowodować dyskusje o jego kształcie (a może dwa pasy + buspas to za mało, a może tramwaj, a może...)