Wpis z mikrobloga

Panowie, nie pracowałem nigdy w programie 3D. Nie mam w tym doświadczenia. To znaczy z 3D styczność miałem ale raczej na zasadzie pluginów i tych łatwiejszych rozwiązań. Tylko modyfikowałem, nie budowałem od zera, nie teksturowałem, nie oświetlałem i tak dalej. Moje jedyne "3D" to After Effects na pluginie Element 3D od Andrew Kramera z Videocopilota, więc sami wiecie jaki ze mnie wielki spec ( ͡° ͜ʖ ͡°)

I tutaj moje pytanie do Was, bo Wy się znacie. Na naukę CZEGO warto postawić? Co jest "branżowe"? 3D studio Max? Cinema 4D? Blender?

@Majeranek @enemydown @Wyrzutnia_rakiet_balistycznych @KrisM89

#pytanie #3d #grafika3d #3dsmax #blender
  • 11
  • Odpowiedz
Co jest "branżowe"? 3D studio Max? Cinema 4D? Blender?


@Bunch: wszystko jest używane tu i ówdzie. Jeszcze Maya do kompletu.
Pytanie - czy stać CIę na coś poza Blenderem?
  • Odpowiedz
@Bunch: Tak jak @netes napisał, warto się na starcie zastanowić w którą dziedzinę grafiki 3d chcesz uderzyć. Tym niemniej jednak wydaje mi się, że dobrze byłoby nauczyć się blendera, nie odbiega on w niczym od innych programów 3d, a jest darmowy. Ja po czasie trochę żałuję, że nie zacząłem od blendera, bo teraz coś nie mogę się zebrać do jego nauki, no a 3ds max ma swoją cenę...
  • Odpowiedz
@majeranek: Tak, ale lada moment dowiem się, że lepiej było zdecydować się na 3D Studio Max bo np. tylko do niego są świetne pluginy, które pozwalają mi tworzyć takie rzeczy jakich bez nich nie da się w Blenderze.
Chyba że do niego też są. Niestety środowiska 3D (jak to brzmi) nie znam w ogóle. Do tej pory tylko grafika, montaż i compositing z elementami 3D. No ale nie było to
  • Odpowiedz