Wpis z mikrobloga

RPG Codex zrecenzowało #dragonageinquisition ( ͡° ͜ʖ ͡°)

If I had to rate this game, I would rate it as slightly more fun than vacuum cleaning.

Years from now millions of people who don't know any better will cite its name as proof that Games Are Art. But the truth is that Inquisition is nothing more than an exercise in treating players with a great deal of condescension. I can sympathize with the notion of simplifying a series in order to attract a wider audience but by God, I can't in good faith recommend Dragon Age: Inquisition even as a casual experience. It just isn't fun.


( ͡° ͜ʖ ͡°)
#crpg #rpg #bioware #gry
  • 15
@wielooczek: nie. Czy to jest to, co zajęło bodaj drugie miejsce na najlepszego rpga zeszłego roku wg rpg codex? Jeżeli to właśnie to, to też widziałem jakieś gameplaye, wyglądało jak mod do xcoma. Słyszałem że dobre, mam chyba gdzieś w zakładkach ten tytuł.
@t3m4:

Czy to jest to, co zajęło bodaj drugie miejsce na najlepszego rpga zeszłego roku wg rpg codex?

Tak, to. O fabule, dialogach i naszych kompanach można pisać w samych superlatywach. O ile Returns mnie nie urzekł, tak Dragonfall właśnie przez wyżej wymienione trzymał mnie przy monitorze do samego końca tej historii (coś czego nie udało się nawet Divinity: OS czy Wasteland 2).

Ta gra jeszcze bardziej utwierdziła mnie w przekonaniu,
@t3m4: Najpierw był to tylko dodatek i wymagał podstawki, ale potem zrobili Director's Cut, który jest samodzielną grą (na dodatek rozbudowaną o nowe rzeczy, jak ulepszony interfejs, "system tarcz", czy nowe questy).

Wszyscy posiadacze dodatku dostali darmowy upgrade do Director's Cut.
@t3m4: @wielooczek: Dla casuali DA:I jest w sam raz, tak samo jak Mass Effect. Walka jest prosta i efektowna, ale szybko zaczyna się nudzić. Najlepsze questy to te dla towarzyszy, do tego fajne walki ze smokami. Mam 120 godzin na liczniku, jedyne co bym zmienił to dodał wyższy poziom trudności bo kilkoma klasami można grać bez towarzyszy.
@Jurigag: Zapomniałeś o Wasteland 2:) No i mi się jeszcze Risen 3
@Jurigag: W trójce było dużo nawiązań do Gothica i chyba przez to mi się tak spodobała, bo mechanicznie i fabularnie była słaba, ot nostalgia. Może w następnej grze jakoś ulepszą system walki, bo założenia są świetne tylko wykonanie leży:P
@Kazak77: jakie nawiązania do gothica ? bo grałem po 20 razy w g1 i g2 i żadnych nie widziałem po 25h gry a właśnie mówili że gra będzie podobna do gothica itp itd, a okazała się istną porażką, syfem gorszym od 2 bo jeszcze gorszy był system walki, który wygląda tak jakby cała gra chodziło w 40 fpsach, a animacje miały 5-10 klatek
@Jurigag: Kyle i ludzie przebiegający przez jego chatę, Gnom z questa który wkurzał tak samo jak Wrzód, no i Moe który nie chciał Cię wpuścić do tawerny to przykłady które najbardziej wpadły mi w pamięć.
Walka była o wiele za prosta, bardzo podoba mi się idea robienia combosów naciskając klawisze w odpowiednim momencie, ale jak się to ogarnęło to się rozwalało wszystko na najwyższym poziomie trudności, podczas gdy nowicjusze ginęli podczas
@Kazak77: to w tej grze są jakieś combosy które trza wciskąc w odpowiednim momencie ? ja z tego co zauważyłem wystarczy preztrzymywać lpm na chwilę i w sumie tyle, z każdym przeciwnikiem tak samo walczyłem tą taktyką i każdego pokonywałem na najwyższym poziomie trudności, strasznie beznadziejna walka, w risenie 1 system walki był perfekcyjny, nie wiem czemu od niego odeszli
@Jurigag: No tam to było skopiowane z pierwszych dwóch części Gothic, też mi się to bardzo podobało. Pewnie chcieli żeby to wyglądało bardziej "naturalnie":P Moim zdaniem powinni się zabrać za jakiś remaster Gothic 3 i zrobić go tak jak wtedy planowali, bo JoWood ich zmusiło do wydania niedokończonej gry i wiadomo jak to się skończyło.
@Kazak77: no nie wiem, bo tym co ostatnio pokazują tj risenie 2 i risenie 3 wygląda na to że po prostu wydają gówniane gry od czasów gothica 3 włącznie, risen 1 był jedynie wyjątkiem od reguły, chyba że deep silver też ich zmusiło do wydania niedkończonego risena 2 i 3 ? XD