Robie aplikacje na watkach ma ona symulować przejazd kolejowy. Mam sobie zrobiona funkcje na pociąg on jeździ w kolko jeśli pojawia sie w pewnym miejscu rogatka zostaje zamknięta.
Mam również klasę odpowiadającą za samochody. Można utworzyć dowolną liczbę samochodów które jeżdżą z góry albo z dołu. Samochody zapisują się do listy.
A teraz problem. Jak sprawić żeby samochody nie nakładały się na siebie?
WIęc nakładają się. Jeśli przycisne wiele razy przycisk "wyslij samochod" to na drodze pojawi sie dużo samochodów które w siebie wjeżdzają.
Kompletnie nie wiem jak ugryźć sprawdzanie kolizji. kod: ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
class Pociag { public static Form1 form; public static bool Rogatka = false; public static int wartosc; public static List autaDol = new List(); public static List autaGora = new List(); }
@MlodyInformatyk: Mógłbyś w wątku który porusza samochód napisać pętlę, która by sprawdzała czy przed nim nie ma jakiegoś pojazdu, jeżeli znajdzie jakiś za blisko to nie rusza samochodu do przodu
@MlodyInformatyk: Ciężko mi się odnaleźć w nieswoim kodzie, ale wydaje mi się że coś z tym:
this.pb.Location = new Point(367, -88);
sprawdź np. dla wszystkich aut jadących w górę odległość dla innych aut jadących w górę, jeżeli będzie mniejsza niż jakaś tam (taka żeby się nie nachodziły) to stopuj auto
mamy obiekty samochodu 1,2,3,4....... one sa tak jakby osobnymi bytami. Jak sprawić żeby jeden wiedział o drugim.
Myslałem czy by nie puszczac ich z opoznieniem. To znaczy jeśli samochod A przejedzie przez 23 piksel to wtedy można puścić samochód B ale wtedy jak beda stac na pasach to nadal beda na siebie najeżdzac
@MlodyInformatyk: dodaj do klasy samochod pole z aktualna pozycja, ktora bedziesz aktualizowal wraz z jej zmiana, a zamiast threadStart uzyj ParameterizedThreadStart i jako parametr przeslij index poprzedniego samochodu
Mam pewien problem. ( ͡° ʖ̯ ͡°) - znowu
Robie aplikacje na watkach ma ona symulować przejazd kolejowy. Mam sobie zrobiona funkcje na pociąg on jeździ w kolko jeśli pojawia sie w pewnym miejscu rogatka zostaje zamknięta.
Mam również klasę odpowiadającą za samochody. Można utworzyć dowolną liczbę samochodów które jeżdżą z góry albo z dołu. Samochody zapisują się do listy.
A teraz problem. Jak sprawić żeby samochody nie nakładały się na siebie?
Komentarz usunięty przez autora
WIęc nakładają się. Jeśli przycisne wiele razy przycisk "wyslij samochod" to na drodze pojawi sie dużo samochodów które w siebie wjeżdzają.
Kompletnie nie wiem jak ugryźć sprawdzanie kolizji.
kod:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
class Pociag
{
public static Form1 form;
public static bool Rogatka = false;
public static int wartosc;
public static List autaDol = new List();
public static List autaGora = new List();
}
class Samochod
{
public bool czyGora;
@MlodyInformatyk: Ciężko mi się odnaleźć w nieswoim kodzie, ale wydaje mi się że coś z tym:
sprawdź np. dla wszystkich aut jadących w górę odległość dla innych aut jadących w górę, jeżeli będzie mniejsza niż jakaś tam (taka żeby się nie nachodziły) to stopuj auto
Wprowadzić do klasy samochod zmienna pozycja? Ale jak sprawdzac czy na pozycji x jest samochod?
mamy obiekty samochodu 1,2,3,4....... one sa tak jakby osobnymi bytami. Jak sprawić żeby jeden wiedział o drugim.
Myslałem czy by nie puszczac ich z opoznieniem. To znaczy jeśli samochod A przejedzie przez 23 piksel to wtedy można puścić samochód B ale wtedy jak beda stac na pasach to nadal beda na siebie najeżdzac
@blisher: ale to jest poczatkowy punkt. Taki pierwszy