Wpis z mikrobloga

Siemano Mirki! Zwracam się z pewnym zapytaniem do osób siedzących w tematach:
- automatyka
- programowanie sterowników PLC
- projektowanie grafiki do sterowania PLC
- SCADA

Odnośnie możliwości podjęcia pierwszej pracy w temacie BEZ uprzedniego przygotowania i doświadczenia pod tym kątem. Otóż studiuję informatykę (aktualnie III rok), na mojej specjalizacji 90% tego co robię (a także tego co robię w domu "po godzinach", z hobby) - to programowanie wysokopoziomowe (głównie Java, C#). Myślę, że mam pewne umiejętności w tym, jednakże z niskopoziomowymi zagadnieniami i hardware'm większej styczności nie miałem... Jeśli chodzi o zagadnienia związane z elektroniką, elektrotechniką, mechaniką etc. - mam pojęcie ogólne, podstawowe i nie zajmowałem się tym specjalnie. Aczkolwiek jak zdarzały się na studiach przedmioty z tym związane (jakaś metrologia, elektrotechnika), to szło mi całkiem nieźle i lubiłem to.

Mam możliwość rozpoczęcia pracy w tym temacie po znajomości (ogólnie zaj***iste warunki do rozwoju), bo firma od dawna szuka człowieka na takie stanowisko.
Czy jest się pchać, ogarniając co najwyżej C++ na średnim poziomie? Ile czasu mogłoby mi zająć wdrożenie się w temat, by ogarniać na przyzwoitym poziomie? Czy też może byłby to skok na zbyt głęboką wodę?
Dodam, że mam naprawdę sporo zapału i chęci do rozwoju.
Dzięki za odpowiedzi.

#automatyka #plc #scada #programowanie #inzynieria #praca #cpp #pytanie #pytaniedoeksperta
  • 15
@Siemomyslaw: automatyka to nie tylko C++ lub nawet często w ogóle, nie bój się spróbować - taka praca (szczególnie przy uruchomieniach) daje dużą satysfakcję. Jeżeli ma być to twoja pierwsza praca to tym bardziej - warto spróbować.
Tzn. taka naprawdę pierwsza praca to nie będzie, ale na pewno pierwsza poważna. Wcześniej bywało, że chwytałem się dorywczo różnych zleceń, ale głównie związanych z webem, więc zupełnie inny świat.