Wpis z mikrobloga

Mirki kochane. Jakie mam prawa jeśli serwis Asusa przy okazji naprawy zgłoszonej usterki zepsuł mi sprzęt w innym miejscu? Mam dość tych partaczy i skoro musze juz 4 raz go odsyłać to chce to zrobić tak by nie mieć nimi juz więcej nic wspólnego.

Dzięki za pomoc.
#asus #kiciochpyta #prawo i jeśli mogę to #naprawalaptopow
  • 11
@Videl20: zamiast reklamacji gwarancyjnej zgłaszasz na piśmie niezgodność towaru z umową i zgodnie z ustawą masz prawo wybrać sposób reklamacji. Możesz żądać naprawy lub wymiany na nowy.

Dodatkowo, ale to zależy od regulaminu sklepu możesz żądać zwrotu gotówki.

Jeśli dostaniesz nowy przedmiot, 2 lata ochrony ustawą naliczają się od dnia otrzymania ponownie towaru.
@p4sti: Laptopa odsyłam bezpośrednio do producenta, gdyż laptop zakupiony był na firmę i rękojmia w tym przypadku trwała tylko rok. Coś więcej da się zrobić?
@Videl20: ustawa jest ważniejsza niż rękojmia zapewniona przez sprzedawcę. Odsyłam do ustawy, tam serio znajdziesz na pewno odpowiedzi i możliwości jakie masz. Kluczowe wyrażenie to "niezgodność towaru z umową" żadne naprawy gwarancyjne
@p4sti: Niestety zakupów na firmę ta ustawa chyba nie obejmuje.

Sprzedaż konsumencka obejmuje również umowę dostawy, umowę o dzieło oraz umowę komisu zawsze wtedy, gdy nabywcą rzeczy lub usług jest osoba fizyczna, która nie ma statusu przedsiębiorcy i która zawiera umowę na potrzeby osobiste, to jest w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (nabywcą jest konsument).

Czy jest jeszcze jakaś możliwość?
@Volki: Wiem już ze musze ponownie odesłać laptopa reklamując naprawę. Kontaktowałam się z serwisem i powiedzieli mi by tak zrobić, zaznaczając że jeśli to uszkodzenie mechaniczne to policzą sobie za naprawę. Ale skoro to oni uszkodzili ? Jak im to udowodnić?
@Volki
Wymieniali kabel lvds, gdyż występowały migania ekranu. Po powrocie z serwisu matryca ma jaśniejsze odbarwienia/plamy, których nie było w momencie wysyłania do serwisu.
@Videl20: No raczej trudno popsuć samemu w ten sposób matrycę.

Jedynie możesz wykonać ekspertyzę techniczną w dobrym serwisie celem ustalenia czym konkretnie jest wada oraz jej przyczyny.