Wpis z mikrobloga

No mirki, skończyłem wreszcie składać rower, zajęło to tylko 6 miesięcy, a głównie dlatego, że po prostu mi się nie śpieszyło.

Obojczyk powoli się zrastał :)

I wyszedł całkiem niezły wygląd imo, całość zamknęła się w 3341 zł i wadze 9,5 kg nieźle jak na wozidło składane przez amatora i do amatorskiej jazdy :P

Tutaj rozpiska kosztów: http://puu.sh/dF4Ar/ce2a31dddc.png

Jak się wam podoba? Więcej zdjęć: https://imgur.com/a/ZSdcu

Jakby ktoś chciał połechtać moje ego na forum szosowym to proszę :) http://szosa.org/topic/13585-stealth-cx-homemade/

#rower #pokazrower #serwisrowerowy #chwalesie
źródło: comment_wYmGqlsnNLPrtX1PAlXARmZtW7w47EXy.jpg
  • 46
@ElCidX:

jak poprzednio moje trasy to w 95% będzie po prostu asfalt


I te opony ci zagrają? Nie lepiej wsadzić coś szosowego? Piaskowałeś ramę najpierw? Spray czy pistolet?
@kozio23: Akurat te opony bo miałem je za "darmo" z poprzedniego crossa, nówki sztuki szkoda było mi oddawać opony za 250 zł to podmieniłem na jakieś bylejakie. Bieżnik z góry jest w zasadzie płaski nie słychać ich jakoś na asfalcie.
@ElCidX: Nie myślałeś nad jakimś kompletem naklejek czy coś? Mogłoby poprawić go wizualnie. Jak już jesteśmy przy kwestii naklejek, to koniecznie i od razu naklej te takie przezroczyste pod pancerze, fabryczny lakier szybko się od tego przeciera a co dopiero domowy. Na czarnym bardzo to widać.
@kozio23: Początkowy cel to było chemiczne usunięcie lakieru, z widelca zeszło świetnie, ale niestety rama była proszkowana i podkładu nie szło ruszyć. Więc poszła do piaskowania, niestety normalnego ale dałem do speca co jej nie popsuł :)

Malowane z pistoletu.

Mam już kupione te naklejki. Mówisz o okolicach mostka? Czy gdzieś jeszcze? Pod łańcuch chyba tez by wypadało?
@ElCidX: Pod łańcuch taka gruba powinna być ale obejdzie się bez. Najbardziej to boki główki ramy, pancerz tylnej przerzutki w zależności od tego jak jest prowadzony, rura podsiodłowa- pancerz/linka przedniej przerzutki i hamulca
@filftp: No, przyznam się, że na motocyklach znam się o wiele bardziej niż na rowerach i w moto hamulce tarcze tarczowe (najlepiej z ABS-em), zwłaszcza z przodu (bo w motocyklu tył praktycznie nie hamuje), mają sens. Tylko motocykl waży "trochę" więcej od takiego rowerka...

Jeśli są jakieś dobre, to spoko, ale jak plus wyłącznie do wyglądu, to nie rozumiem i nie zrozumiem, choćbyście nie wiem jak niby mądrych argumentów używali.
@Administratore: Tu nie trzeba argumentów, tu wystarczy przejechać się rowerem w deszczu i błocie i porównać różne typy hamulców :P. Tak w skrócie, hamulce tarczowe lepiej spisują się w mokrych warunkach i mają lepszą modulację siły hamowania (chyba, że jest to rower z marketu za 500zł, wtedy faktycznie chodzi o wygląd, no ale za 500zł to każda jedna część w takim rowerze będzie do dupy).
@Administratore: Bardziej o środek ciężkości, który w motocyklach jest bliżej przodu, niż o masę pojazdu no ale poza tym masz rację.

Na hamowaniu rowerem się nie znam, bo nie jeżdżę specjalnie dużo, ale przednim zdarzało mi się czasem hamować.
@ElCidX: Co prawda siodełko w ogóle mi się nie podoba i IMO lepiej by wyglądał mostek bez podkładek, ale wiadomo, że ma być wygodnie dla Ciebie. Bardzo ładnie i estetycznie Ci to wyszło no i całkiem przyjemnie się ogląda zdjęcia zrobione lepszym sprzętem niż telefon :)
@ElCidX: No nareszcie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tak co w przyszłym sezonie będziesz coś jeździł. Jakie oświetlenie montujesz, licznik? Mam nadzieję, że rower zagości u Ciebie na dłużej. Ja po dwóch sezonach chcę się pozbyć przełaja. To jest dla ludzi, którzy chcą #!$%@?ć trochę w terenie... a sam piszesz, że nie dopuścisz do tego, żeby był uwalony błotem. ;-) No, ale zobaczymy. Oby służył. Sprzęt wygląda świetnie.
@Nirguna: Z oświetlenia mam na przód convoy s2 z tylu wallE, licznik na razie ATech mcx 438 ale myślałem nad zmianą na przynajmniej globalsat 580 a najlepiej Edge tylko skąd kasę brać. A lampę napisze jak będę w domu.
@ElCidX: Wyjdę na ignoranta rowerowego (który jeździ rowerami...) ale nigdy nie rozumiałem konceptu przełajówki. Duża sztywność, zerowa amortyzacja, geometria której bliżej do asfaltu niż terenu.
@ElCidX: a czym się różni taka przełajówka od kolarki, w sensie, widzę, że opony inne i tarczówki. Ogólnie moja wiedza rowerowa kończy się na rowerze górskim, ale właśnie takie coś jak Twoje ostatnio chodzi za mną :D Jest to bardziej wszechstronny sprzęt niż kolarka?
@BeeLee: Nic dziwnego. Ale kolega napisał w taki sposób o hamulcach tarczowych, że można odnieść wrażenie, jakby ich używanie było niepotrzebną fanaberią;)
@ElCidX: rowerek ujdzie, całkiem spoko, ale czepie się tych nieszczęsnych tarczówek, wpakowałeś na tył i przód takie same tarcze ? 160 mm? Nie wiem jaki styl jazdy preferujesz ale dla mnie osobiście mechaniczne tarczówki to badziewie, dobrze chociaż ze avidy wybrałeś, szkoda że tylko jeden klocek ruchomy. Nie myślałeś żeby na przód dać 180mm hydraulika a na tył vbrake ? Myślę że lepiej by się sprawdził, zobaczysz jak po kilku dobrych
@ElCidX: tak, a Ty wiesz ile kosztuje 2 tygodniowy pobyt w szpitalu i miesięczny odpoczynek od pracy bo Ci 2 metry zabrakło żeby wyhamować ? Nie życzę nikomu i również Tobie aby się o tym przekonywał osobiście.

Btw zdrowiej :) Jeździsz zimą na bajku ?