Mirki mam pytanie, mam 25 lat, jestem magistrem inżynierem mechanikiem, ale chciałbym się przebranżowić na programistę ze względu na zarobki. Tu pytanie zasadnicze, na jaka pensję mógłbym liczyć za pół roku, gdybym przez ten czas się uczył z książek i pisał własne małe programy w C++?
@graczznumerempierwszym wytlumaczyli CI u gory. Z takim doswiadczeniem nie ma co marzyc o robocie, nie mowiac juz o dobrej kasie. I bez wyksztalcenia/zylki w tym kierunku
@graczznumerempierwszym: Możesz okazać się geniuszem i przez te pół roku nauczyć się C++ czy czegokolwiek do takiego poziomu, że stworzysz coś czym będziesz mógł się pochwalić :)
Jeżeli po pół roku nauki czegoś chcesz zarabiać to idź na spawacza. Pół roku zajmuje zdobycie podstawowych umiejętnośći i uprawnień, dostaniesz 2k na rękę.
Jeżeli faktycznie chcesz się przebranżowić to się przebranżawiaj, za pół roku złapiesz bezpłatny staż, później złapiesz płatny, a później pierwszą robotę.
@graczznumerempierwszym: A na serio to tak jak ludzie piszą. Żeby dobrze zarabiać to musisz mieć umiejętności i doświadczenie, a na to trzeba czasu. Jeśli Cię to kręci i chcesz to robić to myślę, że warto. Zastanowiłbym się tylko czy C++ czy jakaś inna technologia.
Po pierwsze - C++ na start to porażka, potrzebowałbyś dużo więcej nauki o ile oczywiście jesteś na tyle zdolny żeby to ogarnąć :) Polecam jakieś PHP, lub inne języki związane z web (zawsze potem można się przesiąść jak już ktoś ogarnia). Chwile później - max 1-2 mieś jakiś framework np. Symfony 2 żeby uczyć się dobrych praktyk i mieć szybko wymierne efekty. Równolegle z tym javascript, bazy danych.