@paw39: @gravelet: @domi122: alternator oddawałem do dobrej firmy regenerującej alternatory i został on przez nich przetestowany na aparaturze - wynik pozytywny więc to nie jego wina. Czytając po forach focusa wiele osób ma ten sam problem i nic nie pomaga, wymieniałem już krokowca ale obroty dalej falują. Podobno jest jakaś nowa wersja softu do komputera która to eliminuje, muszę znaleźć kogoś kto zajmuje się komputerami samochodowymi.
@Dolan: a może poprostu żarówki nie mają właściwej masy...i poprostu przy zmiennej częstotliwości drgań silnika (zmieniające się obroty) i karuserii ...masa raz łączy lepiej raz gorzej..
@Dolan: oj nie wiem jak jest w Twoim aucie.. W każdym bądź razie..żarówki napewno mają elektrode wspólną..i ona jest umasowiona...wystarczy znaleźć gdzie..
Jeśli migają Ci tylko lampy...to szukaj problemu tam...jeśli problem dotyczy też kontrolek, zegarów..szukaj przyczyny w części wspólnej instalacji..
Akumulator masz w dobry stanie? Przecież on też pracuje jako kondesator, elektromechanikiem samochodowym nie jestem i nie wiem, czy po odpaleniu silnika akumulator jest odcinany od instalacji itd
@gravelet: akumulator ma ze 2 lata także raczej okej. Mam tylko zwykły multimetr, nie sprawdzę dokładnie skoków napięcia podczas ładowania bo nie reaguje tak szybko.
@gravelet: @Pan_krecik: faktycznie było tak jak mówisz, wcześniej miałem stare kostki, które były popalone, ostatnio kostka stopiła się i przykleiła do żarówki, zrobiłem nową kostkę z kilkoma cm nowych kabli. Miejsca styków alternatora, kabel sterujący od niego, uziemienie, wszystko wyczyściłem na błysk i posmarowałem pastą miedzianą.
XD. Tego jeszcze nie grali. Pani doktor z ukrainu narzeka że egzamin dopuszczający do pracy w Polsce jest UWAGA po polsku. Czaicie to? To tak jakby Polak jadący do Niemiec narzekał że egzaminy są po niemiecku. #medycyna #lekarz
Chcę sobie kupić/zrobić jakiś mały i prosty stabilizator napięcia do reflektorów bo mi żarówki mrygają jak falują obroty silnika.
#elektronika
@Dolan: znaczy padnięty regulator napięcia w alternatorze
#elektronika
Tylko nie jakiś wielki, bo będzie tak powoli żarówka gasła
Równie dobrze mogą to być zimne luty na kablach
Jeśli migają Ci tylko lampy...to szukaj problemu tam...jeśli problem dotyczy też kontrolek, zegarów..szukaj przyczyny w części wspólnej instalacji..
@gravelet: właśnie myślałem o kondensatorze w roli filtra. Potrafisz mi powiedzieć jaki to powinien być kondensator? Żarówki są 12V 55W.
Napięcie wyższe, ponieważ w instalacji samochodowej często występują peak'i http://lispol.pl/product,3444,kon_elektrolityczny_10000uf50v_30x40_105c_snapin.html
tak na próbę
Akumulator masz w dobry stanie? Przecież on też pracuje jako kondesator, elektromechanikiem samochodowym nie jestem i nie wiem, czy po odpaleniu silnika akumulator jest odcinany od instalacji itd
To weź no Panie taki kondesator na pojedyncza zarowke daj i zobaczymy co bedzie.
- Klemy
- Połączenie masy(obok aku)
- Połączenie alternatora..
- połączenie przy głównym bezpieczniku
- Albo coś z regulatorem ładowania..
Żaden kondensator Ci nie pomoże..żarówki mają ogromny pobór prądu..a (normalny) kondensator nie jest w stanie zgromadzić takiego ładunku..