Wpis z mikrobloga

może głupie pytanie ale na kostce przy żarówce w samochodzie wychodzi prąd przemienny czy stały?

Chcę sobie kupić/zrobić jakiś mały i prosty stabilizator napięcia do reflektorów bo mi żarówki mrygają jak falują obroty silnika.

#elektronika
  • 17
@paw39: @gravelet: @domi122: alternator oddawałem do dobrej firmy regenerującej alternatory i został on przez nich przetestowany na aparaturze - wynik pozytywny więc to nie jego wina. Czytając po forach focusa wiele osób ma ten sam problem i nic nie pomaga, wymieniałem już krokowca ale obroty dalej falują. Podobno jest jakaś nowa wersja softu do komputera która to eliminuje, muszę znaleźć kogoś kto zajmuje się komputerami samochodowymi.
@Dolan: a weź #!$%@? kondensator elektrolityczny :-) ustabilizuje napięcie , między plus i minus żarówki. Tak na próbę

Tylko nie jakiś wielki, bo będzie tak powoli żarówka gasła

Równie dobrze mogą to być zimne luty na kablach
@Dolan: oj nie wiem jak jest w Twoim aucie.. W każdym bądź razie..żarówki napewno mają elektrode wspólną..i ona jest umasowiona...wystarczy znaleźć gdzie..

Jeśli migają Ci tylko lampy...to szukaj problemu tam...jeśli problem dotyczy też kontrolek, zegarów..szukaj przyczyny w części wspólnej instalacji..
@gravelet: akumulator ma ze 2 lata także raczej okej. Mam tylko zwykły multimetr, nie sprawdzę dokładnie skoków napięcia podczas ładowania bo nie reaguje tak szybko.
@Dolan: ewidentnie masz niestyk na instalacji...będzie Ci się grzało w tym miejscu..sprawdź/ przeczysc..najważniejsze miejsca połączeń:

- Klemy

- Połączenie masy(obok aku)

- Połączenie alternatora..

- połączenie przy głównym bezpieczniku

- Albo coś z regulatorem ładowania..

Żaden kondensator Ci nie pomoże..żarówki mają ogromny pobór prądu..a (normalny) kondensator nie jest w stanie zgromadzić takiego ładunku..
@gravelet: @Pan_krecik: faktycznie było tak jak mówisz, wcześniej miałem stare kostki, które były popalone, ostatnio kostka stopiła się i przykleiła do żarówki, zrobiłem nową kostkę z kilkoma cm nowych kabli. Miejsca styków alternatora, kabel sterujący od niego, uziemienie, wszystko wyczyściłem na błysk i posmarowałem pastą miedzianą.