Porsche 991 Carrera GTS (2014-2015) 3,8l B6 430KM 0-100 km/h - 4,4 s (PDK: 4,0 s)
911 Carrera GTS czyli coś pomiędzy komfortową Carrerą S a torową GT3. Czyli silnik mamy ten sam (3.8l) tylko podkręcony o 30KM (PowerKit), obniżony o 10mm i wyposażony w koła z Centerlockiem.
Ostatnie sensowny GTS, na zasadzie, że to najmocniejsza "cywilna" nieutorbiona wersja. Po facelifcie w 991.2 gdzie wszystkie wersje zyskały turbiny, podział na Turbo
@perm: dobre pytanie i często sobie zadaje to pytanie, na co mi to. Dla mnie to dobry bodziec, żeby się dowiedzieć więcej o danym aucie. Cykam fotę, przeglądam neta i dzielę się wiedzą na tagu #carpedia (⌐͡■͜ʖ͡■)
Ostatni facelift drugiej generacji Continentala GT, wzmocnionej wersji Speed. Odświeżony model najłatwiej rozpoznać no charakterystycznym zderzaku. Wersja Speed przy kuracji odmładzającej zyskała 10KM.
Od standardowego W12 można odróżnić po wydechu... W Speed końcówki wydechu są deko dłuższe i jakby ponacinane od środka.
Pod koniec ubiegłego roku zaprezentowana została trzecia generacja Continentala, o dość kontrowersyjnej stylistyce. Szczególnie tył mnie
Maserati GranTurismo MC Stradale (2013-2017) 4.7l V8 460KM 0-100 km/h - 4,5s
MC Stradale wyposażone jest w dokładnie taki sam silnik co GranTurismo Sport, ale po odchodzeniu o 110kg (brak m.in. tylnej kanapy), poprawieniu areodynamiki i zamntowaniu skrzyni biegów z 599 GTO udało się uszczknąć 0,3s w sprincie od setki.
Trochę nazwologii stosowanej: MC to skrót: Maserati Corsa od nawy działu sportowego Maserati a Stradale to dokładnie drogowy po włosku.
Audi S7 Sportback polift (2014 - 2018) 4,0l V8 twinturbo 450KM 0-100 km/h 4,6s
Na zdjeciu poliftowa wersja S7 produkowana od połowy 2014 roku. Mechanicznie nie wiele różniła się od pierwotnej generacji zmiany spowodowały jednak wzrost mocy o 30KM. Wizualnie polifta najłatwiej rozpoznać po przednich i tylnych światłach.
Jedyną mocniejszą wersją niż S7 jest RS7 z większą turbiną, w związku z tym silniejsze i szybsze. Od S7 odróżnia je jeszcze bardziej wulgarna
@Helsantonio_Montes: ale wiesz ze jako fan marki powinienes wiedziec ze a7 to dosc duze nawiazania do audi 100 coupe i to w nim jest piekne. Pomijajac fakt ze linia nadwozia jest sliczna, to raczej malo spotykana u innych producentow.
Ford Mustang GT - VI generacji (2014-2017) 5,0l V8 421 KM 0-100 km/h - 4,8s
W gąszczu mustangów trzeba się jakoś wyróżnić. Właściciel auta ze zdjęcia próbował upodobnić się do wersji Shelby GT350, która nie była oferowana w wersji bez dachu...
Co zdradza przeróbkę? Praktycznie wszystko: - standardowe oznaczenia mustang na grillu (usunięte w wersji GT350), 5.0 na bokach (GT350 miało 5.2l). - standardowe zderzaki, maska, wydech itp
Mercedes CLA 45AMG (2014-2016) 2.0l R4 turbo 360-380 KM 0-100km/h - 4,2-4,5 s
Model CLA był produkowany od 2014 i był nowym modelem w ofercie mercedesa. Takie A45 AMG w sedanie.. W 2015 CLA 45AMG zostało wzmocnione o 20KM po "przejęciu" modelu przez sub markę AMG, co pozwoliło zaoszczędzić 0.3s do setki. Potem w 2016 roku przyszedł delikatny facelift, gdzie zmienili chyba tylko przedni zderzak i tylne światła.
Luksusowy Volkswagen w topowej wersji z dwunastocylindrowym silnikiem, którego ceny zaczynały się od 450 tys. zł. Czy może być coś bardziej absurdalnego? ( ͡°͜ʖ͡°)
Ten sam silnik W12 (tylko podwójnie doładowany) był montowany w Bentleyu Continental Flying Spur, który powstawał na tej samej płycie podłogowej. Na tej samej jednostce bazują silniki montowane
@superduck: po pierwszym pokazie szefostwo Mercedesa czy BMW było zachwycone, że to ze znaczkiem VW a nie Audi był. Auto genialne, tylko znaczek mu szkodził.
Fiat Panda 1100 Citivan (1998-2003) 1,1l R4 54KM 0-100km/h - 16s
Co jak co, ale Pandy I na Van serbskich blachach w Warszawie to się nie spodziewałem. Na zdjęciu model z końcówki produkcji (Pandę I robili od 1980 roku), w całkiem ładnym stanie.
Silnik 1,1l stosowany był w bardzie popularnych w PL fiatach Uno i Seicento. Wg włoskiej Wikipedii przez 23 lata produkcji z fabryk wyjechało ok 5 mln sztuk pand pierwszej
Oszaleć można od liczby oferowanych wersji Abartha... 595 Elaborabile 145KM 595 Pista 160 KM 595 Turismo 165KM 595 Competizione 180KM 695 XSR Yamaha 165KM 695 Rivale 180KM
Na zdjęciu chyba jest podstawowa wersja wyceniona na 73 400 zł, oficlany cennik zamykają wersje Competizione i XSD Yamaha (limitowana do 695 sztuk z cenami ok 100 k zł. 695 Rivale
Mercedes Benz Klasa X X470 (2017-...) 2,3l R4 diesel 163-190KM 0-100 km/h - 11,8-12,9s
Chciałem napisać, że to pierwszy pickup w historii Mercedesa, ale był G 63 AMG 6x6 i argentyński W115. Ale już na pewno jest to pierwszy Nissan z gwiazdą na masce ). Klasa X tak samo jak Renault Alaskan bazuje na nowej generacji Nissana Navara.
Ceny słabszej wersji (X220d) zaczynają się od 175275 zł, za podkręcony silnik
Ford Mustang Convertible - VI generacji (2014-2017) 3,7l V6 300 KM 0-100 km/h - 5,5s
Najtańsza, najsłabsza i najwolniejsza wersja Mustanga IV generacji. V6 nie jest oferowana w Europie, więc jest i najrzadszą na polskich drogach.
Ceny wersji V6 w USA zaczynają się od $15k, za cabrio trzeba dopłacić ponad $5k. Eco Boost (2,7l twinscroll turbo R4) jest droższy o ok tysiąc dolarów, a oferuje 10KM więcej i minimalnie szybszy sprint do
675LT to odchudzona (o 100kg) i wzmocniona (o 24KM) torowa wersja modelu 650S. Wg aktualnej strategii nazewniczej McLarena początkowa liczba oznacza moc sinika, plus litera lub dwie. I tu mamy 675LT, co miałoby oznaczać ze moc silnika to 675HP (koni parowych). Jeden koń parowy to 1,0139 KM. Wszystko kwestia zaokrągleń. LT oznacza Long Tail, co w
570S to pierwszy z rodziny Sports Series pozycjonowanej niżej niż Super Series (12C, 650S, 675LT, 720S). W ramach Sports Series oprócz modelu ze zdjęcia jest jeszcze: - 570S Spider - czyli Cabrio - 570GT - czyli wersja z większym bagażnikiem - 540C - słabszy o 30KM i najtańszy obecnie model w ofercie Mclarena.
Nigdy nie sądziłem, że zwykła beczka w dieslu, kiedyś będzie przedmiotem wpisu... Ale skoro już dają im #zolteblachy i coraz trudniej ładny egzemplarz na ulicach to czemu nie.
W123 zastąpiło w 76 roku wysłużoną konstrukcję W114 i przez ponad 10 lat produkcji z fabryk wyjechało prawie 2,7 mln sztuk tego modelu (z czego ok
Mercedes CLA 45AMG (2016-...) 2.0l R4 turbo 380 KM 0-100km/h - 4,2 s
Model CLA był produkowany od 2014 i był nowym modelem w ofercie mercedesa. Takie A45 AMG w sedanie.. W 2015 CLA 45AMG zostało wzmocnione o 20KM po "przejęciu" modelu przez sub markę AMG, co pozwoliło zaoszczędzić 0.3s do setki. Potem w 2016 roku przyszedł delikatny facelift, gdzie zmienili chyba tylko przedni zderzak i tylne światła co niektórzy twierdzą, że
Dla mnie to dobry bodziec, żeby się dowiedzieć więcej o danym aucie. Cykam fotę, przeglądam neta i dzielę się wiedzą na tagu #carpedia (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)