Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko228
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
schulmeister
schulmeister

schulmeister

Dołączył 12 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 37
  • Znaleziska 30
  • Mikroblog 7
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1
kurtyzany
kurtyzany
11.10.2019, 20:46:17
  • 9
Dolly Parton - Jolene
#muzyka
kurtyzany - Dolly Parton - Jolene
#muzyka
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

schulmeister
schulmeister
schulmeister 11.10.2019, 20:47:26
  • 0
@kurtyzany: wolę wersję Jacka White'a
  • Odpowiedz
schulmeister
schulmeister
schulmeister 11.10.2019, 20:54:22
  • 0
@kotwherbacie: to posłuchaj koniecznie
  • Odpowiedz

647

Polskie dzieci to słabeusze. 10-latek nie miałby szans z rówieśnikiem z 1979 r.

Polskie dzieci to słabeusze. 10-latek nie miałby szans z rówieśnikiem z 1979 r.

Polskie dzieci są coraz słabsze fizycznie. Obecny 10-latek nie miałby szans z rówieśnikiem z 1979 r., np. w 2018 r. chłopcy w wieku 10,5 lat byli w stanie utrzymać się w zwisie na drążku prawie 8 sekund, to ponad 7,5 sekundy krócej niż w 1999 r. i aż 16,5 s krócej niż ich rówieśnicy badani w 1979 r.

poradnik_zdrowie
z
wformie24.poradnikzdrowie.pl
dodany: 14.02.2019, 08:42:23
  • 372
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    dzieci
  • #
    zdrowie
  • #
    sport
  • #
    ciekawostki
schulmeister
schulmeister
schulmeister 14.02.2019, 12:43:49
  • 55
Tytuł powinien raczej brzmieć: Dziesięcioletni chłopcy z wybranych szkół na dolnym śląsku nie mieliby szans z rówieśnikiem z 1979 w zwisie na drążku.

Inaczej rzecz ujmując dawniej chłopcy mieli silniejsze ramiona i barki. Hm, to ciekawe. Jaka mogła być tego przyczyna Łotsonie? Porównajmy sobie stan sieci wodnokanalizacyjnej, stan automatyzacji w rolnictwie czy w gospodarstwach domowych. Szok! Niedowierzanie! Kolejny "Breaking News"! Dziesięciolatkowie z 2018 roku nie potrafią nabrać wody ze studni i kosić
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

schulmeister
schulmeister
schulmeister 14.02.2019, 14:26:32
  • 0
@fiszu86: Nie jestem specjalistą, ale na infografice wygląda, że jest to zwis na zgiętych ramionach z głową powyżej linii drążka. Intuicyjnie wydaje mi się, że barki i plecy muszą przy tym być napięte.

2350

9-latka skazana na katechezę. Sąd postanowił, że dziewczynka musi chodzić...

9-latka skazana na katechezę. Sąd postanowił, że dziewczynka musi chodzić...

Postanowieniem zabezpieczającym sądu, wydanym pod koniec listopada 2018 roku, 9-letnia dziewczynka musi chodzić na nieobowiązkowe lekcje religii w szkole. Polska, XXI wiek.

Tajny_agent_CIA
z
tokfm.pl
dodany: 25.01.2019, 11:10:00
  • 747
  • #
    polska
  • #
    religia
  • #
    chrzescijanstwo
  • #
    katolicyzm
  • #
    prawo
schulmeister
schulmeister
schulmeister 25.01.2019, 12:46:04
  • -42
IMHO Prawidłowa decyzja sądu. Ojciec wydaje się być atencyjnym gimboateuszem i zwyczajnym dzbanem. Dziecko nie jest jeszcze w wieku kwestionowania wychowania i wzorców z domu rodzinnego i powinno być na ten moment od konfliktu rodziców możliwie jak najbardziej odseparowane. Dodatkowo ewidentnie powtarza zasłyszane od tatusia słowa (Już widzę, jak w umyśle 9-latki powstaje stwierdzenie " zakłada się sukienkę za kilka tysięcy i dostaje się jakieś zabawki". Taa.). Tatuś widzi dziecko pewnie raz
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

schulmeister
schulmeister
schulmeister 25.01.2019, 13:23:30
  • 4
@FoxX21: Fakt. Czytając w pośpiechu pominąłem ten fragment. W takim razie odszczekuję swoje słowa. W takim wypadku decyzja sądu jest dla mnie niezrozumiała.

Pomimo, że jestem osobą wierzącą, a może właśnie dlatego, uważam, że kwestionowanie autorytetu i wiedzy wychowującego rodzica po to tylko by włożyć kij w szprychy odbije się źle na życiu i duchowości 9-letniej dziewczynki. Każdy katolik który myśli że, w sytuacji w jakiej dziewczynka znajduje się obecnie,
schulmeister
schulmeister
schulmeister 25.01.2019, 13:55:55
  • 1
@boltzmann: Gdyby rodzice byli zgodni co do wychowania dziecka w wierze to nie byłoby mowy o żadnym przymusie. Natomiast w tej sytuacji, jeśli to ojciec sprawuje podstawową opiekę, a matka poprzez sąd wymusiła udział dziecka w katechezie, to jest to sytuacja zła dla dziecka.

Nosi wręcz znamiona działania z niskich pobudek. Z artykułu wynika, że dziecko chodziło na katechezy "w kratkę", łyka jak pelikan argument o "braku Pana Boga ponad
schulmeister
schulmeister
schulmeister 25.01.2019, 17:48:39
  • -3
@jabl:

normalni ludzie (w przeciwieństwie do katolików) mają moralność w sobie, i nie trzeba ich terroryzować wizją wiecznego cierpienia, żeby byli dobrzy, mili, uczciwi, uczynni, przyjacielscy.


Zwłaszcza Ci normalni ateiści spod znaku czerwonych sztandarów byli dobrzy, mili, uczciwi, uczynni, przyjacielscy.

Jakkolwiek byś się nie zarzekał, etyka chrześcijańska ma wpływ na moralność jednostki. Stanowi wzorzec postępowania dzięki któremu właśnie, między innymi, nie ma dziś w krajach cywilizacji chrześcijańskiej niewolników.

1541

Młodzi Polacy odchodzą od religii najszybciej na świecie

Młodzi Polacy odchodzą od religii najszybciej na świecie

Wg raportu Pew Research Center 29 pkt. % młodych Polaków mniej niż starszych uczęszcza raz w tygodniu do kościoła, o 10 pkt. % więcej niż w drugiej w stawce Kolumbii. Podobnie wyglądają inne mierniki. Ciekawe wyniki krajów muzułmańskich.

eoneon
z
pewforum.org
dodany: 16.06.2018, 11:19:18
  • 912
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    ateizm
  • #
    katolicyzm
  • #
    religia
  • #
    neuropa
schulmeister
schulmeister
schulmeister 18.06.2018, 08:19:43
  • 0
@Trojden: Oh. Cóż za błyskotliwa lista. Dodam jeszcze coś od siebie.

Nie podoba Ci się jak ktoś dźga kogoś nożem? To nie dźgaj nikogo nożem.
Nie podoba Ci się jak ktoś napier...la psa kijem? Nie napier...laj psa kijem.
Nie podoba Ci się jak banda gnoi kopie leżącego po głowie? Nie kop leżącego po
schulmeister
schulmeister
schulmeister 18.06.2018, 09:01:16
  • -1
o jak obraz matki boskiej fatimskiej pielgrzymował po Polsce to co to było? Wydawało się tylko? Nie kult obrazu?


@Skomber: A jak oglądasz z miłością zdjęcie swojej wybranki serca / żony / dzieci (niepotrzebne skreślić :)) to okazujesz uczucie fotografii?
schulmeister
schulmeister
schulmeister 18.06.2018, 09:40:39
  • -2
@Skomber: Nie ma nic dziwnego w Tym, że zdjęcia wyzwalają w nas uczucia. A już z całą pewnością pomagają nam wspominać. W katolicyzmie nie występuje kult obrazów, ale wspominanie świętych i modlitwa o wstawiennictwo. Ot i tyle.
schulmeister
schulmeister
schulmeister 18.06.2018, 09:46:22
  • -1
Miała ona za zadanie zebrać wiadomości o cudach jakie miał dokonać obraz.


@Skomber: Aha. No tak. Tako rzecze Wikipedia. Na pewno w dokumentach biskupich jest taki fragment :). Tak było, nie zmyślam. :)
schulmeister
schulmeister
schulmeister 18.06.2018, 10:03:09
  • -1
@Skomber: Może rozwinę, bo mój poprzedni post był bardziej zaczepny niż wyjaśniający. Czy Bóg może dokonywać uzdrowień poprzez przedmiot? Jak najbardziej. Patrz - miedziany wąż. Każdy kto z wiarą na niego spojrzał został uzdrowiony. Czy obraz może dokonać cudu? Nie, nie może. Cudów dokonuje Bóg. Żodyn, naprawdę żodyn biskup nie użyłby określenia, że obraz dokonał cudu.
schulmeister
schulmeister
schulmeister 18.06.2018, 12:40:46
  • 0
Oczywiście, że użyłem wyolbrzymienia, tak jak i Ty użyłeś uproszczenia, spłycając temat aborcji i narkotyków do "stylu życia, gustów i preferencji".

"jeśli nie ma ofiary, to nie ma przestępstwa"


Ta teza, moim skromnym zdaniem, jest wadliwa, bo:

a)
schulmeister
schulmeister
schulmeister 18.06.2018, 19:49:07
  • 0
@Trojden: Zabawne, że uczepiłeś się nomenklatury (wykroczenie =/= przestępstwo), gdy tymczasem sam wcześniej twierdziłeś, że chodzi Ci o przymuszanie i utrudnianie czegoś innym. Stąd właśnie uznałem przykład ograniczeń prędkości za zasadny. Ale skoro nalegasz to podam inne przykłady, które już, o ile mi wiadomo, są przestępstwem - poruszanie się pojazdami o stanie technicznym zagrażającym bezpieczeństwu lub kierowanie w stanie nietrzeźwości. W obu przypadkach może się zdażyć, że nie będzie ofiar.
schulmeister
schulmeister
schulmeister 18.06.2018, 21:45:03
  • 0
@Trojden:

W jaki to sposób ogół musi ponosić koszty aspołecznego zachowania jednostki? Poproszę przykłady.


Większość zachowań zaburzających ład społeczny generuje jakieś koszty dla ogółu. Począwszy od konieczności angażowania służb, po patologizacje życia, która wytwarza szereg ofiar, którym etyczne społeczeństwo zobowiązane jest pomóc. Tu nie chodzi tylko o koszty
schulmeister
schulmeister
schulmeister 19.06.2018, 10:15:55
  • 0
@Trojden:

Angażowanie służb - po co angażować służby w sytuacji, gdy nie ma bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia i życia wielu osób jednocześnie? Nie da się stawiać policjanta przy każdym obywatelu. Jeden szeryf przypadał na jednego mieszkańca w wiadomym systemie.


Eh... Tobie trzeba wszystko z przykładami, bo usilnie starasz się nie zrozumieć :). No więc ok, przykład. Jeśli ja, jednostka, zaniedbam stan instalacji elektrycznej w moim mieszkaniu i w wyniku tego
schulmeister
schulmeister
schulmeister 19.06.2018, 11:30:09
  • -1
@Skomber: Bóg może ukazać swą moc także poprzez przedmioty należące do świętego Pańskiego - o, tu masz fragment z Pisma Dz 19, 11-12. A tu masz fragment dotyczący uzdrowieńczej mocy ciała proroka Pańskiego - 2 Krl 13, 21
schulmeister
schulmeister
schulmeister 19.06.2018, 11:36:51
  • -1
@Skomber: A co do cudownego źródła to nawet nie muszę przesadnie szukać. Uzdrowienie Naamana przez Elizeusza.
schulmeister
schulmeister
schulmeister 19.06.2018, 11:49:57
  • -1
@Skomber: Nie sądzisz, że Twoja wypowiedź to trochę prymitywizacja dyskursu? Najpierw pragniesz, żeby Ci na bazie Pisma Świętego wyjaśniać katolicką postawę, a następnie, kiedy właśnie to się dzieje, rozrzucasz kredki i wołasz "a ch...j, jebię taką zabawę". To jest przedszkole.

Swoją drogą odrzucenie konceptu stworzyciela na bazie odrzucenia teologii judeochrześcijańskiej, świadczy albo o sile tej teologii (nie ma sensownej alternatywy), albo o twojej miałkości. Niepotrzebne skreślić.
schulmeister
schulmeister
schulmeister 19.06.2018, 12:31:02
  • -1
@Skomber: Zabawne to się zaczyna robić :). Skorzystam z Twojego sposobu rozmowy.

Podbudowałeś sobie ego nazywając religię chrześcijańską prymitywną? Nie rzucałeś co chwila: "cytat z Biblii poproszę, cytat z Biblii poproszę"? Masz misję atakowania katolików?

Jedyny Twój argument za negacją koncepcji stworzyciela to "teologia judeochrześcijańska jest be". Brawo Ty.
schulmeister
schulmeister
schulmeister 20.06.2018, 11:34:28
  • -1
@AlexTae: Ale co niewłaściwego jest w zacytowanym przez Ciebie fragmencie? Oddawanie czemuś / komuś czci nie oznacza wcale wywyższenia ponad Boga. Przecież sam Bóg nakazał czcić ojca i matkę. Czy oddawanie czci rodzicom oznacza więc postawienie ich ponad Bogiem? Żydzi czcili Arkę Przymierza, którą nakazał im wykonać Pan. Żydzi także czcili świątynię jerozolimską podług nakazu Pana (Kpł 26, 2).
schulmeister
schulmeister
schulmeister 20.06.2018, 13:17:25
  • -1
@Skomber: Prosta informacja o tym, że Pan Jezus wziął swoją matkę wraz z ciałem do nieba nie występuje w kanonie Pisma Świętego. Tyle, że kanon też jest elementem Tradycji ustalonym przez Magisterium Kościoła (tak jak Wniebowzięcie Maryji). W apokryfach już takie wzmianki można znaleźć.

Niezależnie od tego, istnieją wyraźne przesłanki do tego, żeby na bazie kanonu Pisma Świętego wywnioskować Wniebowzięcie Maryji. Posilę się tutaj pierwszym lepszym artykułem z internetu, bo
schulmeister
schulmeister
schulmeister 20.06.2018, 13:50:42
  • -2
@Skomber: Chłopie, ty ogarniasz wogóle co Ty czytasz? Może użyje prostszego języka. Wniebowzięcie Maryji wynika z Tradycji Kościoła. Kanon także wynika z Tradycji Kościoła. Tak więc czepianie się, że Tradycja ustala coś czego nie ma w kanonie Pisma, który też ustala Tradycja, jest, k---a, debilizmem.

A jeśli jesteś przeciwny ustalaniu czegokolwiek mocą Tradycji przez Magisterium Kościoła, to musisz wziąć pod uwagę apokryfy. A te o Wniebowzięciu mówią.
schulmeister
schulmeister
schulmeister 20.06.2018, 14:13:23
  • -1
@Skomber: Chłopie, robisz k---ę z logiki. Pamiętaj, że Św. Tomasz z Akwinu patrzy. Skoro dalej nie rozumiesz to pokażę ci to na literkach.

Jeżeli A wynika z C, oraz B wynika z C, to nie da się kwestionować A za pomocą B odrzucając C. Robimy wtedy k---ę z logiki. Prościej?
schulmeister
schulmeister
schulmeister 20.06.2018, 15:28:27
  • 1
@Skomber: Odpowiedziałem. Dwukrotnie. Nie moja wina, że nie ogarniasz tego rozumem. Myślę zresztą, że czas zakończyć tą dyskusję. Najwyraźniej nie potrafisz się już do niczego odnieść bez zachowania godnego przedszkolaka.
schulmeister
schulmeister
schulmeister 20.06.2018, 15:40:20
  • 0
@Skomber: Nie. Nie wierzę. Nie muszę. Jako katolik ufam Tradycji Kościoła. A Ty jaki masz powód tak głębokiego pokładania wiary w Tradycję?
schulmeister
schulmeister
schulmeister 20.06.2018, 17:16:45
  • 0
@Skomber: Wzorcowy przykład erystyki. A może tak odniósłbyś się do treści, a nie do swoich własnych myśli, co? Skoro jednak wolisz zmienić temat dyskusji to ok, mam pytanie. Skąd wiesz co to znaczy być dobrym człowiekiem?
schulmeister
schulmeister
schulmeister 20.06.2018, 17:29:59
  • 0
@Skomber: Czy potrafisz odpowiadać na zadane pytania, czy to wykracza poza Twoje możliwości intelektualne? Ja nic nie uważam, ja zadaje pytania na które nie raczysz odpowiadać.
schulmeister
schulmeister
schulmeister 20.06.2018, 18:01:49
  • -1
@Skomber: Ten człowiek zawstydził wszystkich etyków. Odkrył jedyne prawdziwe źródło moralności :).

Miło byłoby abyś zaprzestał odnoszenia się do własnych myśli i wyobrażeń w dyskusji. Swoją drogą mało, naprawdę mało wiesz o wierze katolickiej. Trochę takie, "nie wiem, ale się wypowiem". Źródłem moralności w wierze katolickiej jest sumienie, czyli wewnętrzny głos Boga nawołujący do czynienia dobra, a nie strach przed karą. Nie mogę się nadziwić, że ludzie pragną wdawać się

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 21.08.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 22.10.2023

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking