Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko237
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
paktomagik

paktomagik

Dołączył 6 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2154
  • Znaleziska 2
  • Mikroblog 2152
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 28
grzes1290
grzes1290
30.12.2020, 22:41:09
  • 3
W tym poście piszemy swoje osiągnięcia w mijającym 2020 #glupiewykopowezabawy #sylwesterzwykopem ja zaczynam:
- obrona magisterki na #studbaza i zacząłem nowy kierunek
- wzrost zarobków o 50% w #pracbaza
- poznałem dziewczynę, która dobrze rokuje w #zwiazki
- zacząłem #tatuaze, ale kończę go w styczniu
Na pierwszy rzut oka niekończące się pasmo sukcesów
Wołam @xmvx
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paktomagik
paktomagik 31.12.2020, 09:29:41
  • 0
@grzes1290:
- Zostałem abstynentem
- Zrzuciłem 26kg uzyskałem wymarzoną sylwetkę
- Zacząłem biegać i robić to regularnie
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 29.12.2020, 11:28:55 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 15
270 962,97 - 8,00 = 270 954,97

Miłego dnia ^^

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
paktomagik - 270 962,97 - 8,00 = 270 954,97

Miłego dnia ^^

#sztafeta

Wpis dodany z...

źródło: comment_1609241335iLmm3eZfcnFpuBkakUOymv.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paktomagik
paktomagik
Autor
29.12.2020, 11:31:52 via Android
  • 0
@Mirkowy_Annon To jest niezamierzone. Taką trasę sobie wynalazłem kiedyś i tak wyszło że akurat kwadrat XD
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik
Autor
30.12.2020, 01:40:17 via Android
  • 0
@Cosmo77 yup
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 24.12.2020, 09:35:53 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 13
271 625,62 - 7,60 = 271 618,02

Wesołych świąt

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

noitakto
noitakto
19.12.2020, 06:57:38 via iOS
  • 265
Jeżeli jakikolwiek katolik nie ma mnie jeszcze na czarno, to zupełnie serio pytam. Jeśli Adam i Ewa byli pierwszymi ludźmi, i jak rozumiem jedynymi, to jak według Biblii ludzkość się rozwinęła? #biblia #katolicyzm #chrzescijanstwo
noitakto - Jeżeli jakikolwiek katolik nie ma mnie jeszcze na czarno, to zupełnie seri...

źródło: comment_1608361058Rxr0jngW3d9hvI8JeLVV43.jpg

Pobierz
  • 498
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paktomagik
paktomagik 19.12.2020, 13:26:25
  • 0
@nika_blue:
1. Pierwotne naturalne wierzenia (pogaństwo) to zupełnie coś innego niż chrześcijaństwo i jedyne co je łączy to wiara w byty nadnaturalne. Pogaństwo owszem, służyło do wyjaśniania niewyjaśnionego, ale chrześcijaństwo nigdy do tego nie aspirowało. "Genesis" nie było wcale literalnym przedstawieniem początku świata o czym świadczą takie fakty jak zestawienie ze sobą dwóch sprzecznych wizji jego początku przez autora/ów, bogata symbolika, wynika to także z analizy tekstu. Kazirodztwo było złe
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 19.12.2020, 13:30:22
  • 0
@Nieszkodnik: W czym nie mam racji? Wyjaśniłem ci co miałem na myśli. Gdzie się mylę w swoim rozumowaniu?
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 19.12.2020, 13:37:01
  • 0
@eloraptak: > Na przykład casus Waldensów
Przecież to dotyczyło heretyckiego kanonu Biblii zdaje się.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 19.12.2020, 13:45:01
  • 0
@tlaziuk: Ja tego tak nie widzę. Dla mnie historia Kościoła jest dość przejrzysta i mam szczerą nadzieję, że schizmatyczne kościoły się pojednają z KK. Też nie jestem znawcą tematu, ale opieranie się na piśmie bez właściwiej interpretacji prowadzi do nieprawidłowego rozumienia wiary. A prostestanci z pełną tego świadomością to wybrali. Bo tak łatwiej, tak wygodniej, tak lepiej odpowiada mojemu światopoglądowi. I takie rzeczy się dalej dzieją nawet w KK. Uważam,
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 19.12.2020, 13:52:44
  • 0
@nika_blue: No są w chrześcijaństwie elementy mające swoje korzenie w kulturze która była kiedyś pogańska. Całkowicie nic to nie zmienia. Nie oddajemy czczci bożkom ani jakimś demonom. Argument na poziomie "czemu ateista obchodzi Boże Narodzenie skoro nie wierzy", kwestia kultury. To, że w kościele byli grzesznicy to też nic zaskakującego, ponieważ każdy posiada grzech pierworodny. Jest to oczywiście smutne, zwłaszcza dla katolików którzy są dziś świadkami tego jak grzech wewnątrz
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 19.12.2020, 13:59:41
  • 0
@tlaziuk: Ależ "fałszywe dogmaty" są odrzucane stale. To jest zadanie teologii. Schizmatyczne kościoły też są apostolskie, nie sądze że idą na łatwiznę, ale mają inny depozyt wiary. Tak jak mówiłem, mam nadzieję że się kiedyś z KK pojednają. Co do protestantów to tak odrzucają "niesłuszne dogmaty" że niektórzy wierzą w kreacjonizm, inni w płaską ziemie a im dalej to śmieszniej - świadkowie jehowy, mormoni.

A jeżeli chodzi o "jasełkowy katolicyzm"
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 19.12.2020, 14:18:27
  • 0
@Nieszkodnik: Oto znakomity przykład osoby, która nie wie co to implikacja, niesłownikowe użycie jakiegoś słowa obala dla niego skuteczność argumentu, dla której wywyższanie się i uważanie za alfę i omegę jest sposobem na zdominowanie dyskusji i osoby dla której ad personam w którym sugeruje się rozmówcy, że urodziła się w Arabii Saudyjskiej jest ostatecznym udowodnieniem swojej racji.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 19.12.2020, 14:30:03
  • 0
@loczyn: No napisałem Ci to mniej więcej jak to wygląda. Rozumiem skąd się mogą brać te wątpliwości, ale nie dyskryminują one autentyczności pisma. Ja bym raczej te podania traktował jako "echa" właściwego dzieła. Weź też pod uwagę, że tak na prawdę nikt nie wie jak proces kształtowania się Biblii wyglądał i to co na ten temat mówi nauka to tylko próba jakiegoś określenia tego na podstawie dostępnych danych.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 19.12.2020, 14:47:51
  • 1
@tlaziuk: No są katolicy, którzy wierzą w kreacjonizm, ale to nie jest doktryna. Kościół się w tej kwestii nie wypowiada. A w KK taki pogląd nie jest tak popularny jak w protestantyzmie. Wierzę w ewolucjonizm, ponieważ kościół zajmuje się kwestią wiary a nauka ma w tym względzie większy autorytet. Jak stanowisko naukowe się zmieni, to zweryfikuję swoje poglądy. Ustalonego dogmatu nie można odrzucić bo jest on wynikiem teologicznego wnioskowania. Poprzednio
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 19.12.2020, 15:06:33
  • 0
@tlaziuk: > paktomagik dajmy na to przykład KleKotka która z tego co mi się wydaje reprezentuje bardziej panteizm, nie ma żadnej księgi panteizmu z której można czerpać a mimo to stara się wybrnąć, Ty broniąc katolicyzmu możesz wpisać w google "dlaczego katolik robi X" albo "dlaczego katolik musi Y" .

Ja swojej wiary nie wywnioskowałem sam tylko opieram się na pewnych autorytetach. Więc tak, mogę sobie "wklepać w Google". Ale
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 19.12.2020, 15:18:57 via Android
  • 0
@Nieszkodnik A ty, gdybyś był dyktatorem to byłbyś Stalinem i tak samo pryncypialnie zwalczał wszelkie przejawy religii. XD Wchodzimy w wyższą gęstość dyskusji
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 19.12.2020, 17:02:48
  • 0
@junoreactor: Co masz na myśli, że Biblia nie obowiązuje? Biblia i tradycja są nierozłączne i muszą być traktowane razem. Biblia bez tradycji jest narażona na nadinterpretację.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 19.12.2020, 17:44:02
  • 0
@mezosomy:

Naukowcy jak najbardziej zajmują się wiarą. Socjologia, psychologia religii badają w co ludzie wierzą i dlaczego. To, że dana osoba wierzy w to co wierzy wynika z określonych przyczyn. Jak myślisz, z czego wynika wiara przeciętnego wyznawcy hinduizmu, z czego wynika Twoja?


Naukowcy nie zajmują się wiarą w kontekście duchowości tylko religią i aspektami kulturowymi. Każda religia jest inna bo reprezentuje inne wierzenia. Buddyzm jest na przykład czymś w
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 20.12.2020, 06:04:18
  • 0
@mezosomy: > Współczesna nauka zajmuje się również duchowością, tak jak i innymi przekonaniami i zachowaniami człowieka. Oczywiście, że religie są różne. Zwyczajnie chodzi mi o to, że Twoje wierzenia mają fizyczne przyczyny - w biologii, psychologii, Twoim środowisku i można te przyczyny naukowo badać.

Nie zajmuje się duchowością w tym sense. Mówię o duchowości jako przeżywaniu więzi z Bogiem. Nauka nie może się nią zajmować ponieważ nie zakłada jego istnienia. Zajmuje
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 20.12.2020, 07:06:59
  • 1
@noitakto: Oczywiście historia Adama i Ewy jest mitem. Opowiada pewne wydarzenia w symboliczny sposób, ponieważ nie da się ich opowiedzieć dosłownie bądź ułatwia to zrozumienie znaczenia. To jest powód dla którego ten fragment ma taką stylistykę jaką ma. Tradycja podaje, że grzech pierworodny jest jak najbardziej prawdziwy i jest to wrodzona zdolność człowieka do czynienia zła. Dzięki ofierze Jezusa, możemy dostąpić zbawienia mimo tego faktu. To, że jakiś utwór jest
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 20.12.2020, 07:22:49
  • 0
@noitakto: Tak. Jest wytłumaczone. Bóg tworząc nas, sprawił że możemy kierować się wolną wolą. Oznacza to, że Bóg nie wtrąca się w to jak postępujemy. My mogliśmy korzystać z tej wolnej woli jak chcemy. Pierwsi rodzice wykorzystali tą wolną wolę by stwierdzić, że oni sami lepiej wiedzą co jest dobre a co złe (symbol Drzewa poznania dobra i zła). Przyjmując taką postawę dopuścili taką możliwość by człowiek mógł czynić rzeczy
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 20.12.2020, 07:33:41
  • 0
@noitakto: I właśnie dlatego ofiara Jezusa była potrzebna, ponieważ Bóg nie dopuszczał istnienia zła. Wyraźnie nam radził byśmy tego nie robili a i tak to zrobiliśmy [jako ludzkość], więc potrzebowaliśmy zadośćuczynić za to co zrobiliśmy. I zanim powiesz, że skoro Bóg jest wszechmocny to mógł nas zmusić do tego byśmy nie popełniali grzechu. No, ale wtedy nie mielibyśmy wolnej woli.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 20.12.2020, 07:49:26
  • 0
@noitakto: Chodzi o to, że Bóg jawi się jako nasz autorytet i daje nam przykazania. Mówi nam co mamy robić żeby to było dobre. Jeżeli my się jawnie sprzeciwiliśmy temu co nam kazał, a Bóg i tak chciałby nas zbawić, oznaczałoby to, że te przykazania nie mają żadnego znaczenia dla nas i nie musimy ich przestrzegać. Innymi słowy, człowiek musiał zostać uświadomiony, że Bóg nie zmienił zdania ani swoich zasad,
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 20.12.2020, 08:14:18
  • 0
@noitakto: Nie musi poświęcić, tylko poświęcił. Niczego nie musiał bo jest wszechmogący. Poświęcił swojego syna, ponieważ zwykły człowiek nie jest w stanie zadośćuczynić na grzechy no bo jak coś zadośćuczynić wszechmogącej istocie? Jezus narodził się jako prawdziwy człowiek, będąc prawdziwym Bogiem. Fakt iż jest człowiekiem daje mu prawo do zadośćuczynienia w imieniu ludzi. Fakt iż jest Bogiem daje mu to, że jest w stanie to zrobić. Czy te zadośćuczynienie mogło
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 20.12.2020, 08:31:05
  • 0
@noitakto: I taka poprawka. Jezus nie umarł na krzyżu, żeby Bóg mógł zachować swój autorytet, ale żeby ludzkość mogła dostąpić zbawienia a jednocześnie żeby przykazania dalej miały znaczenie.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 20.12.2020, 12:42:19
  • 1
@noitakto: > Trochę mi rozświetliłeś, na czym polega kilka tematów u katolików. Biorąc pod uwagę złożoność tematu, nad którym w sumie się mało zastanawiałem, ciężko mi uwierzyć w to, że przez tyle lat, ręcznie przepisywana, składana z fragmentów różnych pism, pisana bez porozumienia z innymi, pełna meandrów i rzeczy poddających się interpretacji Biblia jest rzeczywiście Słowem Bożym.

No ciężko Ci w to uwierzyć, bo żeby to zrobić musiałbyś najpierw do
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 20.12.2020, 13:25:46
  • 0
Stwierdzenie, czym jest owo natchnienie leży w gestii podmiotu, który to pojęcie wprowadza, czyli danej religii. W zacytowanym wyżej fragmencie stawiasz sprawę na głowie. Mówisz: "Ten przedmiot jest niebrześny" i nauka nie jest w stanie stwierdzić czym ta niebrześność jest, bo nie ma na nią dowodów - bezsens.

Jeśli treść natchniona jest co do zasady nieodróżnialna od treści zwykłej, to pojęcie "natchniona" mówi tyle co "niebrześna" o samej treści, czyli nic. "Natchniona"
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 20.12.2020, 15:30:17 via Android
  • 0
@HowDidWeGetSoDark
1. Podstawową prawdą wiary jest przykazanie by nie zabijać, niezależnie od okoliczności. Stary Testament jesst zaadresowany do starożytnego Izraelity a magisterium kościoła poucza nas jak ją rozumieć.
2. Ten punkt się nie odnosi do niczego o czym mówiłem
3.Ad personam. Pozamerytoryczny sposób arfumentacji
4. To jest twoja prywatna opinia a nie fakt
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 21.12.2020, 11:36:10
  • 0
@HowDidWeGetSoDark:
1. Wykaż mi, że według doktryny katolickiej, Bóg się domaga, żeby dla niego zabijać
2. Wyjaśniałem to już bardzo szczegółowo OPowi. Cierpienie Chrystusa nie jest jedynym powodem, dla którego jego śmierć jest zbawienna.
3. Nie widzę tu problemu logicznego. Staranie się o to by zrozumieć Boga nie oznacza, że jest się w stanie to zrobić.
4. To, że jakaś teoria ma silniejsze przesłanki, nie znaczy, że jest prawdziwa. Jeżeli
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 21.12.2020, 11:51:59
  • 0
@mezosomy:

Metafizyczna historia, którą rysuje KK zbudowana jest na założeniu, że bogom składa się przebłagalne ofiary. KKK mówi o tym wprost m.in. nazywając Jezusa barankiem paschalnym. To, że życie i śmierć Jezusa spełniało też inne funkcje nie ma znaczenia - rozmawiamy o istocie historii odkupienia. To, że śmierć Jezusa co do istoty jest ofiarą mającą zadośćuczynić za grzechy już ustaliliśmy i z tym się zgadzasz.


Napisałem już to wcześniej. Ofiara
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 21.12.2020, 17:02:44
  • 0
Przeczytaj całość, jeśli się z tym nie zgadzasz dyskutuj z KK.


Zgadzam się z tym co podaje mi KK. Nie zgadzam się z tobą. Ofiara Jezusa nie jest jak krwawa ofiara dla bożków. Podane przez Ciebie cytaty nie udowadniają twojej racji tylko mówią, że Jezus się poświęcił za nasze grzechy. Z tym się w pełni zgadzam.

Dlaczego zakładasz zjawisko obecne w jednej religii jako tożsame symbolicznie ze zjawiskiem obecnym w innej?

Nic takiego
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 21.12.2020, 22:06:28
  • 0
@HowDidWeGetSoDark:
1. Gdzie Bóg jest odpowiedzialny za cierpienie milionów ludzi? W opowieściach mitycznych starego Testamentu? Kościół Katolicki nie nakazuje rozumieć tych historii dosłownie - mają one znaczenie przede wszystkim w kontekście przekazania prawd wiary, nie są sprawozdaniami historycznymi.
2. Skąd to wiesz?
3. Mylisz się. Nie mówię fraz typu "niezbadane są wyroki Pana" i nikt mi jeszcze nie wykazał błędu logicznego, którego nie wyjaśniłem. Próbujesz przekonać siebie, mnie czy kogoś
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 21.12.2020, 22:38:26
  • 0
@mezosomy:

Nie robię założenia na temat tożsamości symbolicznej, cokolwiek masz na myśli. Stwierdzam dwie rzeczy:


1. Na długo przed powstaniem chrześcijaństwa ludzie zabijali zwierzęta w ofierze istotom nadprzyrodzonym, wierząc, że to je przebłaga.

2. Katolicy wierzą w to, że cierpienie i śmierć konkretnego człowieka jest ofiarą, która gładzi przewinienia ludzkości w
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 21.12.2020, 23:05:05
  • 0
@HowDidWeGetSoDark:
1. Powtórzę się: Biblia nie jest sprawozdaniem historycznym.
2. Co znaczy, że logiczne? Że ma sens? To, że takie wyjaśnienie jest sensowne nie oznacza, że jest prawdziwe. Uzasadnij mi swoją tezę, a nie mów, że "jest prawdziwa bo jest logiczna"
3. Mit dla mnie jest utworem, który próbuje symbolicznie przekazać takie treści, których nie da się przekazać w dosłowny sposób, bądź robi to by ułatwić ich zrozumienie. Prawidłową interpretację daje Urząd
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 21.12.2020, 23:28:21
  • 0
@HowDidWeGetSoDark: Jeżeli dobrze zrozumiałem Twój komentarz to zgadza się. Biblia składa się z tekstów różnego typu. Czym innym są psalmy, czym innym mity, czym innym wykazy czyichś przodków, czym innym opis życia Chrystusa i czym innym są jego przypowieści. Tak samo Stary Testament jest zaadresowany do starożytnego Izraelity i historie tam przedstawione mogą wydawać się "barbarzyńskie" i niezrozumiałe dla kogoś kto nie zna ówczesnych realiów. Do wszystkiego trzeba podejść inaczej.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 21.12.2020, 23:33:18
  • 0
@HowDidWeGetSoDark: Co do Twojego drugiego posta. Oczywiście chrześcijaństwo ma ponadczasowe zasady, ale przekazuje je tradycja Kościoła, która jest nierozłączna z Pismem świętym. Zadaniem Kościoła jest właśnie przedstawienie ludziom tego w zrozumiały sposób. Druga sprawa: czym innym jest Nowy Testament, który powinien być dla mnie i dla Ciebie zrozumiały a czym innym Stary Testament, który dotyczy zupełnie innych realiów i nie jest zaadresowany dla nas. Były nawet głosy w przeszłości by
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 21.12.2020, 23:35:12
  • 0
@HowDidWeGetSoDark:

Jest sensowne i oparte na logice, ale nie jest prawdziwe vs jest wierzeniem opartym na micie i jest prawdziwe.


Sensowne i oparte na logice jest też stwierdzenie "Jezus Chrystus jest mesjaszem, synem Boga ponieważ tak jest poświadczone w piśmie świętym". Czy według Ciebie to oznacza, że jest z całą pewnością
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 21.12.2020, 23:39:18
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 00:06:39
  • 0
@HowDidWeGetSoDark:
Moralność boska się nie zmienia. Pismo się nie zdezaktualizowało, ale ST był pisany w innych realiach dla ludzi z innych realiów.

W którym momencie zabijanie dzieci, kobiet, starców, ateistów, innowierców przestało być złe?

Czy ty w ogóle czytasz co do Ciebie piszę? Wyjaśniłem Ci, że według chrześcijaństwa zabijanie jest zawsze złe. Jest to w dekalogu. Tak naucza też
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 00:34:09
  • 0
@mezosomy:

Naprawdę chodzi Ci jedynie o sformułowanie "przebłagać"? Z całą resztą się zgadzasz?


Tak, tylko o to mi chodzi, ponieważ niewłaściwie rozumiesz słowo "przebłagać" i dlatego je zestawiasz z innymi
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 00:45:51
  • 0
Czemu Bóg miałby robić ofiarę z samego siebie by zadośćuczynić samemu sobie?


I oczywiście, co wynika z postu wyżej.
Dlatego, że dokonał tej ofiary jako człowiek i właśnie dlatego mógł zadośćuczynić samemu sobie w imieniu ludzi (bo sam jest człowiekiem).
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 00:58:30
  • 0
@mezosomy: Opinia losowego księdza to nie jest opinia kościoła, ani oficjalna prawda wiary.
Nasza cała dyskusja obecnie opiera się na tym, że z jakiegoś powodu nie wiesz o co mi chodzi.

Mamy twierdzenie "Jezus jest przebłagalną ofiarą dla Boga Ojca". Obydwoje się z nim zgadzamy.

Ty mówisz, że słowo "przebłagalną" oznacza, że ofiara ma błagać o coś Boga i że fakt że jest to ofiara z człowieka wynika z dawnych wierzeń w których
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 01:00:51
  • 0
@mezosomy:

dokładnie takie wyobrażenie Absolutu motywowało krwawe ofiary ze zwierząt.

No, ale skąd wiesz, że tak jest?
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 01:32:04 via Android
  • 0
"Nie do końca. Twierdzę, że wyobrażenie Absolutu jako istoty potrzebującej krwawych ofiar jest wspólne dla prymitywnych ludów składających takie krwawe ofiary i dla chrześcijan (KK przyznaje, że krwawa ofiara Jezusa dokonuje odkupienia win)."

Istotą ofiary Jezusa nie jest jego śmierć tylko to kim był Jezus. Równie dobrze mógłby nie ofiarowywać się, tylko odkupić ludzkie przewinienia w inny sposób.

" Zmartwychwstanie nie ma tu nic do rzeczy, można je zaprezentować po spokojnej śmierci ze starości.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 01:53:59 via Android
  • 0
No, ale te podobieństwa cokolwiek oznaczają? Dalej nie możemy na tej podstawie stwierdzić, że wierzenia są tożsame, że od siebie czerpią ani że wszystkie są fałszywe. Co próbujesz dowieść?
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 09:38:00
  • 0
i ustaliliśmy, że KK w dalszym ciągu po prostu kontynuuje prymitywną wizję

Kłamstwo. Nic takiego nie ustaliliśmy. Pokazałeś tylko pewne podobieństwa, które nie muszą być ze sobą powiązane. Napisałeś nawet, że:

i że fakt że jest to ofiara z człowieka wynika z dawnych wierzeń w których składano ofiary ze zwierząt

Nie do końca.


Uzasadnij
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 09:47:23
  • 0
@HowDidWeGetSoDark:

Moralność autorów się zmieniła dlatego

Odpowiedz mi dlaczego Bóg wymordował miliony ludzi, a następnie głosił coś o miłości ( ͡° ͜ʖ ͡°) to ta sama istota w teorii.

Kolejny raz ignorujesz to co Ci mówię. Nie ma podstaw sądzić, że Biblia ukazuje
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 09:52:52
  • 0
@HowDidWeGetSoDark: > Powiedz mi na jakiejś zasadzie stwierdzasz, że opisywane historie mordowania ludzi są nieprawdziwe, a historia zmartwychwstania jest prawdziwa.
Już Ci odpowiadałem na te pytanie. Znajdź sobie parę postów wyżej.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 10:07:38
  • 0
Z jakiego powodu je tam umieścił?


Owoc poznania dobra i zła to jest jedynie symbol. Oznacza próbę ustanowienia własnej moralności przez człowieka. Bóg dał ludziom wolną wolę czyli postanowił się "nie wtrącać" w to co robią. Wolna wola to pewna władza, którą człowiek wykorzystał by próbować wprowadzić swoją moralność, tym samym stwarzając zło.

Bóg stworzył zło. Bóg ma na świecie wszystko pod kontrolą. Poza tym warto się zastanowić czy sprawiedliwe jest karanie dzieci
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 10:21:39
  • 0
Nie odpowiedziałeś. Powołałeś się na autorytety, których ja nie uznaje.

Podaj zasadę jaką się kierują przy ustalaniu co jest mitem a co nie.

Światło ducha świętego wskazujące drogę i inne magiczne tłumaczenia mnie nie zadowalają.

Członkami jakich kościołów byłeś zanim zostałeś katolikiem?


Wiara w Boga nie wynika tylko z Pisma świętego. Chrześcijaństwo zostało wprowadzone przez apostołów, którzy założyli kościół (wtedy jeszcze niepodzielony) i dokładnie zdefiniowali jakie są prawdy wiary. Oni wprowadzili też
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 10:24:41
  • 0
@HowDidWeGetSoDark: Można nawet powiedzieć, że Kościół Katolicki ma większy autorytet w głoszeniu prawd wiary od samej Biblii bo w Biblii jest zaznaczone, że tylko Kościół Katolicki może ją odpowiednio interpretować. Dlatego jeżeli chcesz wytykać nieścisłości w mojej wierze, to zapoznaj się z oficjalną doktryną i na tej podstawie to rób. Istnieją ateiści, którzy są tego świadomi i to robią. Ty raczej nie rozumiesz co próbujesz obalić.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 11:02:31
  • 0
To w końcu człowiek ma wolną wolę czy Bóg wszystkim kieruje?


Człowiek ma wolną wolę.

Bóg stworzył zło. Mógłby temu zaradzić, ale tego nie robi.


Bóg
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 11:02:55
  • 0
Oficjalna doktryna to zbiór strasznego bełkotu, myślenia życzeniowego i przeczenia samemu sobie.


Uzasadnij.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 11:21:23
  • 0
@HowDidWeGetSoDark: Wysyłasz do mnie filmiki z YouTube'a z kanału "Śmiem Wątpić". Nie jestem pewny z jakiego powodu, ponieważ nie wskazałeś mi żadnego fragmentu który by był pomocny w argumentacji twoich tez. Oczywiście ten kanał w miarę dobrze znam i większość treści jego filmików to niestety stawianie swoistego "chochoła" lub błędy w rozumieniu pewnych rzeczy. Abstrahując od tego, chciałbym Cię zachęcić do obejrzenia następującego filmiku z jego kanału: https://www.youtube.com/watch?v=JxTgivXMLek&t=3656s aby się
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 11:25:59
  • 0
@mezosomy: Odpowiedziałem na twoją wiadomość. Nie zwróciłem uwagi na to, że Cię nie oznaczyłem.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 11:36:32
  • 0
@HowDidWeGetSoDark:
"Jeśli Bóg jest wszechwiedzący i wszystkim kieruje to mogę mieć co najwyżej iluzję wolnej woli.
Ot np. nie miałem wpływu na to, że zostałem katolikiem."

Fałsz. Według katolicyzmu Bóg nie kieruje wszystkim. Człowiek ma autentyczną wolną wolę i Bóg w nią nie
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 11:40:01
  • 0
@HowDidWeGetSoDark: Wybacz, nie miałem na myśli konkretnie tego fragmentu z chorobą psychiczną tylko całokształt filmu. Moim zdaniem w miarę rzetelnie przedstawia najpopularniejsze błędy w dyskusji z wierzącymi, które według mojej opinii popełniasz.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 11:46:30
  • 0
@mezosomy: Dlatego, że sensem jego ofiary nie jest proszenie o coś samego siebie tylko usprawiedliwienie grzechów ludzkości. Ludzkie winy są oczywiście odpuszczone przez samego Boga, ale ofiara Jezusa jest powodem dla którego może to zrobić. Jeżeli by to zrobił bez zadośćuczynienia to znaczy, że kłamał mówiąc (parafrazując) "Możecie żyć w raju o ile nie zjecie Owocu poznania dobra i zła".
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 12:09:51
  • 0
@mezosomy:

Co z tego, że by skłamał? Przecież w przypadku zadośćuczynienia życie w raju mimo zjedzenia owocu dalej czyni to zdanie kłamstwem.


Nie czyni. Człowiek zjadł owoc - utracił raj. Człowiek zadośćuczynił - może odzyskać raj pod nowymi
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 12:14:30
  • 0
@HowDidWeGetSoDark: "Zauważyłem, że jeśli typ mówi o błędach wierzących to atakuje chochoła, jeśli o błędach ateistów to jest rzetelny." nie wszystkie jego filmy są rzetelne i nie wszystkie jego filmy są nierzetelne. Nie dość, że są inne to dotyczą innej materii.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 12:41:12
  • 0
@mezosomy: > To zdanie jest kłamstwem w obu przypadkach. Piszesz, że to parafraza, więc może coś istotnego pominąłeś. Co dokładnie powiedział, co byłoby kłamstwem bez krwawej ofiary, a nie jest gdy taka ofiarą zostanie złożona?

Powtórzę jeszcze raz: krwawa ofiara konkretnie nie była konieczna. Taką po prostu wybrał Bóg. To zdanie nie jest kłamstwem, ponieważ jej skutki są dalej egzekwowane. Rozpatrzmy wszystkie możliwości.

Jest twierdzenie ""Możecie żyć w raju o ile nie
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 12:48:25
  • 0
@HowDidWeGetSoDark:
Zdanie "Wierzymy, że wszechmoc Boża jest powszechna, ponieważ Bóg wszystko stworzył, wszystkim rządzi i wszystko może" nie oznacza, że Bóg kieruje wszystkim.

Zdanie ""Wszystko zaś, co Bóg stworzył, zachowuje swoją Opatrznością i wszystkim rządzi, "sięgając potężnie od krańca do krańca i władając wszystkim z dobrocią" (Mdr 8,1), bo "wszystko odkryte i odsłonięte jest przed Jego oczami" (Hbr 4,13), nawet to, co ma stać się w przyszłości z wolnego działania stworzeń."
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 13:01:02
  • 0
@mezosomy:

samo w sobie nie mówi nic o żadnych dodatkowych warunkach

No właśnie. Więc można dodać nowe warunki i nie będą ujmowały już określonym wcześniej zasadom.

jeśli jest fałszem w jednym przypadku to musi być też
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 13:12:58
  • 0
@mezosomy: > Nie, nie wyklucza się jeśli możliwość 1 się nie wyklucza i w drugą stronę - jeśli możliwość 2 się wyklucza to i 1 się wyklucza.

a - "Możecie żyć w raju jeżeli nie będziecie jeść owocu"
b - "Dodatkową możliwością życia w raju będzie zadośćuczynienie w przypadku winy"
c - "Jeżeli zjecie owoc to dalej możecie żyć w
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 13:17:14
  • 0
@HowDidWeGetSoDark:
"Ale rozumiem to też nie znaczy, że Bóg kieruje czyimś losem?"
Czy ty próbujesz dosłownie rozumieć psalm? Utwór liryczny? XDDDD

Poza tym podkreślam kolejny raz. Bóg. Morduje. Ludzi. Pogódź się z tym.

Wykaż mi, że Bóg morduje ludzi.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 13:18:33
  • 0
@mezosomy: Nie

a - "Możecie żyć w raju jeżeli nie będziecie jeść owocu"

b - "Dodatkową możliwością życia w raju będzie zadośćuczynienie w przypadku winy"

c - "Jeżeli zjecie owoc to dalej możecie żyć w
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 13:26:12
  • 0
c - "Jeżeli zjecie owoc to dalej możecie żyć w raju [bez uzasadnionego powodu]

Wolę dopisać, żebym nie został źle zrozumiany,
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 13:37:22
  • 0
Czyli już nie semantyka znaczenia słowa kieruje jest problemem.

To co podmiot miał na myśli kiedy mówił, że Bóg kieruje jego krokami?


Na j.Polskim w szkole średniej powinieneś mieć interpretację wierszy. Sobie zinterpretuj. Moja interpretacja jest nieistotna.

Wysłałem Ci chociażby fragment o wymordowaniu dzieci w Egipcie. Bóg morduje ludzi na lewo i prawo w Biblii. Ale rozumiem, że nie uznajesz prawdziwości ich twierdzeń, bo nie pasują do wizji miłosiernego Boga.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 13:38:08
  • 0
@HowDidWeGetSoDark: Ofc, zapomniałem oznaczyć
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 13:43:17
  • 0
@mezosomy:

Zamiast bawić się w pseudoformalne zapisy(...)


Ja już naprawdę nie mam pomysłu jak Ci to wyjaśnić żebyś mnie zrozumiał. To co mi odpowiadasz całkowicie ignoruje to co do Ciebie mówię. Mogę ci to wyjaśnić przez np. Discorda? Może tak będzie łatwiej.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 13:51:36
  • 0
@HowDidWeGetSoDark: No to sobie to tak interpretuj. Ja się trzymam swojej wiary a nie twoich interpretacji.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 13:58:07
  • 0
@mezosomy: Nie, ponieważ twoje przykłady nie odnoszą się w ogóle do tego co Ci próbuję przekazać
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 14:01:26
  • 0
@mezosomy
To jest moja ostatnia próba zaprezentowania Ci co mam na myśli. Zdania z czerwonymi i zielonymi przypisami to możliwe uzupełnienia zdania nr.1 tak aby człowiek zawsze miał możliwość osiągnąć raj. Które z tych zdań jest wewnętrznie sprzeczne?
paktomagik - @mezosomy
To jest moja ostatnia próba zaprezentowania Ci co mam na myśl...

źródło: comment_1608645552j7kuMgiGWUwdtaZ8DqEinB.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 14:07:21
  • 0
@mezosomy: I wiem o co ci chodzi w ostatnim poście, ale zdanie nr.1 nie oznacza że niezjedzenie zakazanego owocu jest jedynym sposobem na osiągnięcie raju, więc mijasz się z tym co Ci próbuję powiedzieć.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 14:32:11
  • 0
@mezosomy: Faktycznie, zdaje się że nie zrozumiałem wtedy o co ci dokładnie chodzi. Oczywiście, Bóg mógłby w teorii powiedzieć "nie możesz żyć w raju do odwołania". Wtedy ten określony przez Boga czas byłby po prostu zadośćuczynieniem. Ale powodem dla, którego raj jest utracony jest to, że został skażony grzechem na zawsze i od tego momentu człowiek może wybierać między byciem z Bogiem a nie byciem z Bogiem. Jeżeli Bóg po
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 14:34:05
  • 0
@mezosomy: A skrótowo "do odwołania" jest tożsame z "dopóki za to nie zadośćuczynisz", ponieważ jest to pewna forma zadośćuczynienia.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 17:22:01
  • 0
@HowDidWeGetSoDark: Ciekawa historia. Katolicyzm obalony :D
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 17:22:41
  • 0
@HowDidWeGetSoDark: Dzwoń do papieża, żeby nie żył już dłużej w błędzie.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 17:48:37
  • 0
@HowDidWeGetSoDark: Czyli to ateiści zostali wybrani na tych którzy poznali prawdę a nie chrześcijanie?
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 17:51:56
  • 0
@HowDidWeGetSoDark: Tak, ale metoda naukowa nie potwierdza że Bóg nie istnieje.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 18:00:55
  • 0
@HowDidWeGetSoDark: To nie jest potwierdzenie prawdziwości tylko zaprzeczenie tego, że nie ma to sensu.
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 22.12.2020, 16:17:17 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 12
271 690,23 - 7,18 = 271 683,05

Miłego wieczoru

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paktomagik
paktomagik 20.12.2020, 12:00:05 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 16
271 826,65 - 17,38 = 271 809,27

Miłego dnia ^^

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pestis
pestis
20.12.2020, 14:56:13
  • 0
@paktomagik:
bardzo ładnie
tak trzymać
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 19.12.2020, 16:48:58 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 12
271 984,70 - 5,49 = 271 979,21

Miłego wieczoru

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paktomagik
paktomagik 17.12.2020, 11:08:44 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 13
272 187,78 - 6,86 = 272 180,92

Miłego dnia ^^

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paktomagik
paktomagik 15.12.2020, 16:10:43 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 12
272 284,41 - 6,52 = 272 277,89

Miłego wieczoru ^^

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paktomagik
paktomagik 13.12.2020, 16:34:18 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 14
272 429,03 - 14,08 = 272 414,95

Miłej niedzieli ^^

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pestis
pestis
13.12.2020, 20:46:41
  • 0
@paktomagik:
bardzo ładnie
tak trzymać
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 12.12.2020, 14:48:16 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 15
272 633,23 - 6,69 = 272 626,54

Miłego dnia

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
paktomagik - 272 633,23 - 6,69 = 272 626,54

Miłego dnia

#sztafeta

Wpis dodany za p...

źródło: comment_1607784495LQsyWFwmHWaNzHRFxTkEGU.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paktomagik
paktomagik 10.12.2020, 16:14:10 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 11
272 816,14 - 6,94 = 272 809,20

Pierwsze biegańsko w śniegu ^^

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
paktomagik - 272 816,14 - 6,94 = 272 809,20

Pierwsze biegańsko w śniegu ^^

#sztafet...

źródło: comment_1607616850w4rEub3ERm6LWg7lcK0w7A.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paktomagik
paktomagik 08.12.2020, 16:04:32 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 14
272 945,25 - 6,94 = 272 938,31

Miłego wieczoru ^^

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
paktomagik - 272 945,25 - 6,94 = 272 938,31

Miłego wieczoru ^^

#sztafeta

Wpis doda...

źródło: comment_16074434726RvYje2l4NkzeAioYr3P0j.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paktomagik
paktomagik 06.12.2020, 15:14:53 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 13
273 126,16 - 15,35 = 273 110,81

Miłego popołudnia

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
paktomagik - 273 126,16 - 15,35 = 273 110,81

Miłego popołudnia

#sztafeta

Wpis doda...

źródło: comment_1607267693DolX9WBJHE2ap8FRlExr6B.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pestis
pestis
06.12.2020, 15:16:33
  • 1
@paktomagik: bardzo ładnie
tak trzymać
  • Odpowiedz
D.....r
D.....r
konto usunięte 06.12.2020, 15:19:26
  • 1
@paktomagik:
biegnie, biegne renifer przez Rosje i Estonie, biegnie, biegnie renifer opuscil juz Laponie
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 05.12.2020, 15:33:24 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 13
273 273,71 - 5,95 = 273 267,76

Miłego popołudnia ^^

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
paktomagik - 273 273,71 - 5,95 = 273 267,76

Miłego popołudnia ^^

#sztafeta

Wpis do...

źródło: comment_1607182404VYYZfjZHJzjLT5SIi6vARR.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paktomagik
paktomagik 01.12.2020, 16:06:42 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 11
273 538,44 - 7,04 = 273 531,40

Miłego popołudnia ^^

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
paktomagik - 273 538,44 - 7,04 = 273 531,40

Miłego popołudnia ^^

#sztafeta

Wpis do...

źródło: comment_1606838802Bfy8F8lTRf3plrYnaz6Cag.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paktomagik
paktomagik 29.11.2020, 21:47:23 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 14
273 680,70 - 12,77 = 273 667,93

Dobranocki :D

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
paktomagik - 273 680,70 - 12,77 = 273 667,93

Dobranocki :D

#sztafeta

Wpis dodany z...

źródło: comment_1606686443dtGM9JKZ5J171lOnzBWrcc.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pestis
pestis
29.11.2020, 21:50:59
  • 1
@paktomagik:
bardzo ładnie
tak trzymać
  • Odpowiedz
paktomagik
paktomagik 28.11.2020, 16:21:16 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 17
274 008,22 - 6,06 = 274 002,16

Szósteczka wleciała i dodatkowo 7 przebieżek. Miłego wieczoru ^^

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
paktomagik - 274 008,22 - 6,06 = 274 002,16

Szósteczka wleciała i dodatkowo 7 przebi...

źródło: comment_1606580476KKllIhQwT1dk2gUWE1dOil.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paktomagik
paktomagik 26.11.2020, 11:11:39 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 14
274 213,32 - 8,02 = 274 205,30

Miłego dzionka ^^

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
paktomagik - 274 213,32 - 8,02 = 274 205,30

Miłego dzionka ^^

#sztafeta

Wpis dodan...

źródło: comment_1606389098fLJlHWCJrri50az5rI7O31.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paktomagik
paktomagik 24.11.2020, 16:43:27 via Rowerowy Równik Skrypt
  • 13
274 399,14 - 7,25 - 7,54 = 274 384,35

Z dzisiaj i z soboty

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
paktomagik - 274 399,14 - 7,25 - 7,54 = 274 384,35

Z dzisiaj i z soboty

#sztafeta

...

źródło: comment_1606236206qe6NIbdXkfKlOyQjCYVOHV.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • <
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Strona 8 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 05.07.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 12.07.2020

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 16.02.2021

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking