Opiszę dziś silnik jaki znajduje się u mnie pod maską a jest to dosyć ciekawa konstrukcja. Bohaterem jest mercedesowskie V8 o pojemności 5 litrów czyli m119.970 z w140. Na początek kilka suchych faktów: a) Moc - 326 KM przy 5900 RPM, Moment obrotowy 480 nm przy 3900RPM, przyśpieszenie 0-100 - 7 sekund, prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h, 32 zawory, 4 wałki rozrządu, Średnie spalanie według instrukcji 13.5L b) teraz jak wygląda to po 23 latach i 400 tys. km przejechanych. Na hamowni niestety nie byłem bo boje się hamować ASB ale zarówno moc jak i moment według moich subiektywnych odczuć trzymają serie :) Przyśpieszenie 0-100 zależności od mojego refleksu wahało się od 7 do 8 sekund. Prędkość maksymalna jaką osiągnąłem do 230 km/h ale bałem się na prawdę już jechać szybciej :) Średnie spalanie 15-16l (pamiętajcie ŚREDNIE :))
Sam silnik jest jak to stary mercedesowski czołg - pancerny. Są dwa problemy dotyczące bezpośrednio samego silnika. Pierwszy poważny to rozrząd. Mercedes zaleca kontrolę przy 200 tys. Jeśli wyciągnięcie przekracza 5 stopni należy wymienić. Poniżej 5 stopni wyciągnięcie kasuje hydrauliczny napinacz łańcucha. Do tego dochodzą łamiące się plastikowe ślizgi, których odłamki zapychają smoka pompy oleju i lądują w misce. Druga sprawa to wycieki oleju. Jest multum miejsc gdzie może sączyć się oliwa. Tak na prawdę powinienem wypisać wszystkie możliwe :) ale wypiszę tylko te charakterystyczne. Pokrywy zaworów, przednia obudowa rozrządu, miska olejowa dolna i górna (tak tak są dwie:)) wariatory zmiennych faz rozrządu. Jest jeszcze jedna przypadłość, która akurat mojego silnika nie dotyczy bo wystąpiła dopiero w silnikach montowanych rok później czyli w 93 roku. Otóż mercedes postanowił zmienić aluminiowe olejarki na plastikowe, z których wypadały zaślepki i uciekało ciśnienie oleju i powodowało stukot podobny do niesprawnych popychaczy zaworowych. Co to jest olejarka? Jest to tak rurka łącząca kaniliki olejowe w głowicy przez którą dopływa olej do górnych części silnika (zdjęcie w komentarzu) W silnikach z lat 91 i 92 olejarki na szczęście były aluminiowe :) To tyle jeśli chodzi o problemy samego silnika. Oczywiście jest sporo innych przypadłości związanych z samym osprzętem ale to opiszę kiedy indziej.
@WezelGordyjski: @pixelsketcher: To i tak nic, bo po odpaleniu głośnik z telewizora był za słaby, do mieszkania ok ale nie na klasę. Zawsze był ustawiony na maxa i nic nie było słychać
Oczywiście nikt nigdy nie pomyślał aby podskoczyć na salę z komputerami i pożyczyć głośniki...
@Nerlo: do poprawki, albo brudne łapy albo #!$%@? łapy ( ͡°͜ʖ͡°) Ale za pomysł gratki bo to właśnie pokazuje w jakim ludzkość siedzi szambie stereotypów.
@ktoosiu: Co Ci ludzie mają w głowach, no #!$%@? jak można być takim debilem, co nimi kieruje...No nie ogarnę tego nigdy, jak to #!$%@? ktoś musiał wychować, że wyrosło takie #!$%@?
Sokół nagrał z Bogusiem Lindą reklamę Johnego Walkera... Sam nie wiem co o tym myśleć. Lirycznie pozostał sobą. #muzyka #rap #reklama #rapsy #dziendobry
a) Moc - 326 KM przy 5900 RPM, Moment obrotowy 480 nm przy 3900RPM, przyśpieszenie 0-100 - 7 sekund, prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h, 32 zawory, 4 wałki rozrządu, Średnie spalanie według instrukcji 13.5L
b) teraz jak wygląda to po 23 latach i 400 tys. km przejechanych.
Na hamowni niestety nie byłem bo boje się hamować ASB ale zarówno moc jak i moment według moich subiektywnych odczuć trzymają serie :) Przyśpieszenie 0-100 zależności od mojego refleksu wahało się od 7 do 8 sekund. Prędkość maksymalna jaką osiągnąłem do 230 km/h ale bałem się na prawdę już jechać szybciej :) Średnie spalanie 15-16l (pamiętajcie ŚREDNIE :))
Sam silnik jest jak to stary mercedesowski czołg - pancerny. Są dwa problemy dotyczące bezpośrednio samego silnika. Pierwszy poważny to rozrząd. Mercedes zaleca kontrolę przy 200 tys. Jeśli wyciągnięcie przekracza 5 stopni należy wymienić. Poniżej 5 stopni wyciągnięcie kasuje hydrauliczny napinacz łańcucha. Do tego dochodzą łamiące się plastikowe ślizgi, których odłamki zapychają smoka pompy oleju i lądują w misce. Druga sprawa to wycieki oleju. Jest multum miejsc gdzie może sączyć się oliwa. Tak na prawdę powinienem wypisać wszystkie możliwe :) ale wypiszę tylko te charakterystyczne. Pokrywy zaworów, przednia obudowa rozrządu, miska olejowa dolna i górna (tak tak są dwie:)) wariatory zmiennych faz rozrządu. Jest jeszcze jedna przypadłość, która akurat mojego silnika nie dotyczy bo wystąpiła dopiero w silnikach montowanych rok później czyli w 93 roku. Otóż mercedes postanowił zmienić aluminiowe olejarki na plastikowe, z których wypadały zaślepki i uciekało ciśnienie oleju i powodowało stukot podobny do niesprawnych popychaczy zaworowych. Co to jest olejarka? Jest to tak rurka łącząca kaniliki olejowe w głowicy przez którą dopływa olej do górnych części silnika (zdjęcie w komentarzu) W silnikach z lat 91 i 92 olejarki na szczęście były aluminiowe :) To tyle jeśli chodzi o problemy samego silnika. Oczywiście jest sporo innych przypadłości związanych z samym osprzętem ale to opiszę kiedy indziej.
źródło: comment_FfdBw93DSX5KLwh6kSTYlzUb06greoyX.jpg
Pobierz