@1337KiNG mea culpa, napisałem że przechowuje się, skrót myślowy, miałem na myśli że można przechowywać. Cała dyskusja o wykorzystaniu wodoru to kwestia tego jakie nieprzekraczalne ograniczenia przedstawia wykorzystanie benzyny, LPG, CNG, czy ON. Wszystkie problemy wodoru które przedstawiacie są do obejścia, potrzeba tylko czasu i pieniędzy na rozwiązania. Odnośnie zbiorników, to równie dobrze można byłoby powiedzieć że ON to też złe rozwiązanie, bo w sumie to auta mogłyby jeździć na silnikach parowych,
@Nemrod no ale przecież Ci napisałem że 1 dm³ wodoru pod ciśnieniem 300 atm. to jakieś 65% energii 1dm³ paliwa. A nie 10% o którym pisałeś. Dodatkowo kwestia infrastruktury. Transport (na skalę przemysłową) wodoru odbywa się w formie ciekłej, która już tak łatwo nie ucieka. Podejrzewam że opłacalnym byłoby nawet przechowywanie go w tej formie na stacjach. Ba nawet podtlenek LPG przechowuje się w tej formie. No i dodatkowo pisząc o tej
@Nemrod gęstość energetyczna w przeliczeniu na objętość przy 300 atm. dla wodoru jest mniejsza, ale nie dziesieciokrotnie do benzyny(0.65 licząc na oko, a nie 0.1 jak twierdzisz). Z tą różnicą, że w przeliczeniu na masę jest 3 razy bardziej wydajny. Dodatkowo w pojazdach nie przechowuje się go w zbiornikach, a w ogniwach chemicznych, chyba że chodzi Ci o składowanie go (np. na stacjach). Wydaje mi się że nie byłby to aż tak
@torquemadek może argument o tym że nie pasuje jest żałosny, ale argument o tym, że konstrukcja nadbudowy spowodowała zaburzenie przepływu powietrza w systemie wentylacji i ludzie przez to musieli wywalić gazowe układy ogrzewania wody, a urzędy odpowiedzialnością obarczyły mieszkańców, a nie inwestora, którego działania spieprzyły konstrukcje jest jak najbardziej sensowny