@BadzLepszy: Zawsze na taką stronę czekałem! Gratuluje, bardzo udany projekt :) Jedyna rzecz jakiej mi brakuje to tagi dla filmów, np. Interstellar - Nolan, McConaughey, kosmos, hard science fiction, upływ czasu itd.
Jeżeli miałbyś czas i fundusze, to może dorzuciłbyś książki? Bardzo brakuje takiego portalu, z opiniami o książkach i podobnymi to nich tytułami.
@Magnesowa_: Dobry protip, albo właściwie moja subiektywna opinia: NIGDY nie rysujcie mangi. Albo przynajmniej nie zaczynajcie od niej. NIGDY. Czemu? Otóż mówię - to jest jak złośliwy rak, z którego ciężko się wyleczyć. Znam osobiście kilka przypadków gdy osoby, które w taki sposób zaczęły, nie mogły z tej pułapki łatwo się wydostać, zawsze w ich kresce pozostawała mangowa maniera. Dlaczego nie warto rysować mangi? Dlatego, że jeżeli nie myślicie o rysunku
mirki graficzne i aftereffectowe....może mi ktoś podpowiedzieć (nawet ogólnie, poradzę sobie dalej) jak ogarnąć temat - muszę zrobić prostą animację w afterze z mapą jak na załączonym obrazku (taki styl choć może być prostsza oczywiście_) i na tej animacji ma się zmieniać linia brzegowa ( wraz z biegiem lat itp)...jak to najprościej ogarnąć? jakoś maską na krzywych czy w ogóle na wektorowych shapeach? :Z #aftereffects #grafika #animacja
@guy_spionza: Nigdy takich rzeczy nie robiłem, ale tak myślę, że: - najprostsza metoda: mieć kilka wariantów mapy na oddzielnych warstwach, i zrobić między nimi zwykłe przejścia typu zanik https://www.youtube.com/watch?v=GJ_Hw3tB1gc
- trudniejsza metoda: podobnie jak poprzednio, ale z użyciem morphingu, coś jak kiedyś w latach 90. były reklamy gdzie jedna twarz zamieniała się w inną https://www.youtube.com/watch?v=LJtUXIcV2yI
Jak się nazywa taki efekt na zdjęciu? Takie "wyszarzenie" Ostatnio zauważyłem, że jest bardzo popularne i często się go stosuje w #webdesign Pozwolę sobie też zawołać #grafika
W Photoshopie wystarczy dodać Exposure > Offset i troszkę zwiększyć tę wartość. Na pierwszej grafice przez ciebie podanej dodatkowo jest winieta i zwiększony kontrast oraz zmniejszona saturacja. W załączniku zrobiłem coś zbliżonego do tego, ale z bardziej podkręconymi wartościami. A poza tym sposób @MiszkaCFC jest lepszy bo zadziała na pewno w GIMPie :)
Hej, jak Feng Zhu i cała reszta uzyskują tak ładne linearty? Cóż, jedyne co zauważyłem to, że Feng oprócz tego, że używa Cintiqa (na Intuosie pewnie osiągnąłby to samo ale wiadomo, że jednak Cintiq ma przewagę) i ma ogromną wprawę, to co jeszcze? Zapewne używają podczas rysowania w PSie skrótu Shift + kliknięcie oraz Ctrl + R i być może korzystają z LazyNezumi. Koła z pewnością są shape'ami. Ustawienia brusha to pewnie
@Gooby: Tak, znam irańskie portale ;) Ogólnie bardziej chodziło mi (oprócz nauki perspektywy) o sposób prowadzenia linii, i tworzenia samego komiksowego lineartu podobnego do tych, które wymieniłem w pierwszym poście. Czyli jak uzyskują ładne zaokrąglone linie, elipsy itd. bez poprawiania ich kolejnymi liniami. Ogólnie ciężko znaleźć materiały jak ktoś rysuje w PSie takie prace.
@NuGuns Feng ogólnie wiadomo, jedyny cel jaki ma z tych youtubowych filmików to zachęcanie do nauki w jego szkole. Chociaż myślę, że można mimo wszystko dużo się nauczyć, jeżeli już nie jesteś początkujący.
@Traviu Dzięki, znam, już wcześniej @Gooby podał. Matt Kohr to chyba najlepszy gość w necie, który udostępnił za darmo tak dużo wartościowych materiałów (obok Daarkena, Prokopenki i trio FuRoDa i pewnie paru innych, których nie znam).
Hej, mam pytanie o pewną funkcję do użytkowników programu #photoshop. Pobrałęm sobie obrazek w PNG bez tła. Jednak na jego obrzeżach zostało dużo białego koloru. Chciałbym się go pozbyć. Usiłowałem to zrobić "stylami warstw" korzystając z opcji "Obrys" przy zmniejszeniu "krycia" do zera. Ale w przypadku kwiatka, niektóre jego łodygi są tak cienkie, że po zastosowaniu tej opcji po prostu znikają. Muszę więc skorzystać z innej opcji. Czyli nie mogę
@netes: Dobrze, już to robię, w sytuacji gdy mam 500 obiektów, przykładowo. Naprawdę myślałeś, że nie wiem do czego służy klawisz Shift w programach?
Dla nieobeznanych w temacie: w wersji CS5 dało się zaznaczyć wiele obiektów naraz. Z jakiegoś nieznanego powodu wywalili to. Ja się pytam dlaczego? Czemu te cholerne molochy takie jak Adobe i Autodesk robią downgrade swoich programów? W maxie wywalili wrzucanie obrazów jako referencji do modelowania oraz w
@netes: Napisałem przykładowo 500 obiektów... jeżeli obejrzałeś gify, to chyba nic więcej nie muszę pisać. Chodzi o głupią, prostą rzecz, która jest w każdym programie. Czyli o hurtowe zaznaczanie obiektów z panelu warstw. Chcę zaznaczyć sobie kilkadziesiąt obiektów, i zamiast hurtowo zaznaczyć te kilkadziesiąt obiektów to muszę albo klikać pojedynczo na każde z nich, albo zastosować metodę z pierwszego gifa.
@Freekson @kolesio Postać w tym filmiku jest stylizowana, tzn. ma zachować pewne elementy realizmu, ale nie ma być w formacie hiperrealizmu. Jest czymś pomiędzy hiperrealistyczną postacią ludzką, a postacią "kreskówkową"; jest to celowe artystyczne działanie, a najlepiej jest to wyjaśnić oglądając jeden z pierwszych filmików od Pixara - "Tin Toy" - realistyczny design jest nie dość realistyczny w wykonaniu, stąd w "Toy Story" Pixar już nie popełnił tego samego blędu, i postacie
Cóż, na logikę to zmniejszyłem rozdzielczość na 32x32, ale tak czy siak tekstura jest rozmazana, a nie "pikselowa". Swoją drogą znacie jakieś dobre materiały o tworzeniu takich modeli i tekstur, w tym stylu? Ciężko cokolwiek znaleźć bo po wpisaniu "pixel art" otrzymuję wyniki z nieudolnymi tworami z Minecrafta -.-
@Artysta89 @wielki_c0mputator Dzięki :) Faktycznie chodziło o interpolację. Swoją drogą to wyłączyłem ją w maxie i w blenderze, tyle, że nie wyłączyłem jej w viewportach oby dwóch programów, przez co nie widziałem efektu, a sam efekt jest widoczny, ale po renderingu.
W każdym razie tutaj dla zainteresowanych jak wyłączyć filtrowanie w kilku programach:
Jeżeli miałbyś czas i fundusze, to może dorzuciłbyś książki? Bardzo brakuje takiego portalu, z opiniami o książkach i podobnymi to nich tytułami.