Właśnie sobie policzyłem ile Falcon Heavy realnie kosztuje i tak: Boostery: 80 tysięcy zł za jeden Drugi stopień: 30 tysięcy zł System odrzucania owiewki: 5 tysięcy Komputer pokładowy i elektronika: 20 tysięcy zł (błagam najprostsza ATmega to uciągnie)
Potrafi ktoś udzielić wiążącej informacji czy to jest zrobione z tej samej stali co reszta Starshipa, czy muszę szukać na reddicie? ( ͡°͜ʖ͡°) W F9 są z tytanu, btw.
@texas-holdem: Na oko widać po korozji, że jest zrobiony z czarnej stali.
BN1 dzisiaj w nocy został rozebrany. Potwierdził się Tweet Elona Muska, jakoby prototyp ten był Pathfinderem produkcyjnym. Następnym prototypem Super Heavy jest BN2, do którego aktualnie zbierane są części.
Wczoraj w nocy Starship SN15 przeszedł test ciśnieniowy z użyciem ciekłego azotu w temperaturze kriogenicznej. Jeżeli się on udał, z konstrukcji stanowiska testowego A zostanie usunięty symulator ciągu (bez zdejmowania Starshipa), a następnie do SN15 trafią trzy silniki Raptor.
Aktualizacja ze stanu konstrukcji wieży startowej. Co ciekawe, wciąż nie istnieje żaden oficjalny render, jak właściwie ma ona wyglądać, w szczególności jeśli chodzi o mechanizm łapania SuperHeavy w locie.
SpaceX kompletuje nowy, wielki dźwig! Liebherr LR11350, bo tak się zwie, jest 220-metrowym żurawiem, który podnieść może aż 1350t ładunku na 220m w obrębie 164m. Zostanie on użyty do konstruowania wieży startowej w Boca Chica. Aktualnie w placówce SpaceX znajduje się tylko podstawa dźwigu, czyli szkielet do zamontowania kabiny i gąsienice. Co ciekawe, SpaceX musiało dostać zgodę od FAA na zbudowanie tak wielkiego pojazdu.
Lot Starshipa SN15 jest planowany na nie wcześniej niż (NET) 20 kwietnia 2021. Okno startowe potrwa do 19 czerwca 2021. Wysokość apogeum nie będzie przekraczała 12,5km nad poziomem gruntu.
Biały talerz widoczny na powierzchni SN15 okazał się być anteną służącą do komunikacji z satelitami Starlink.
@Jajco432 z fb rzadko korzystam, ale kanał subskrybuje już od jakiegoś czasu. Ostatnio starlinki z wami ogladałem. Wydajecie się być młodą ekipą, ale robotę robicie fajną i dobrze się Was ogląda.
@mathmed: Elon nie żartuje z rozwiązań technicznych, a przynajmniej ja nigdy nie widziałem. Jak Elon pisze, że chcą łapać owiewki Falcona w wielką siatkę, to za parę tygodni SpaceX ma już statek z wielką siatką. Przy okazji – już nie ma statku, zrezygnowali z tego systemu łapania (za to zmodyfikowali owiewki, by można je było wyławiać). Więc jeśli to miał od początku być żart, to całkiem długo w niego brnął;)
Podobno wielu programistów SpaceX uznało za pomysł niepoważny/niemożliwy lądowanie Falconów na barce, a Elon po 6 tygodniach od podzielenia się pomysłem miał już fizycznie
@Kaczorra: Dopiero jak będzie oficjalne info, co się z nim stało. Ale z powodu mgły to był wybitnie niemedialny test, dlatego nawet znaleziska nie zrobiłem. Swoją drogą, fakt, że Musk zdecydował się na próbę lądowania w taką pogodę świadczy o tym, że oni naprawdę mają bardziej wywalone na marketing, niż się może wydawać. Przecież gdyby się udało wylądować bez szwanku, to nie byłoby żadnych dobrych ujęć. Ale woleli wykorzystać czas