Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko143
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
koder

koder

Dołączył 18 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1871
  • Znaleziska 816
  • Mikroblog 1055
  • Obserwujący 22
  • Obserwowane 21
  • Dodane (195)
  • Komentowane (581)
  • Plusowane (279)
koder
koder 15.04.2018, 06:41:47
  • 8
Na początku asteroidy były wielkie. Podobały mi się bardziej od mniejszych, zatem wielkie wracają.

ΔV: Rings of Saturn - www | showcase | devlog/vlog

koder - Na początku asteroidy były wielkie. Podobały mi się bardziej od mniejszych, z...

źródło: comment_yLs4Wwj2CUCI2aSNLZ8AlS5PlwAMgTwR.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
15.04.2018, 09:54:01
  • 0
@Tarkinicz: Powinienem i już nawet zrobiłem - te rzeczy wychodzą w playtestach. Niedługo będzie sneak-peek na LIDAR, to tam też można będzie podejrzeć.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
15.04.2018, 10:09:42
  • 0
@Tarkinicz: Prawdę powiedziawszy, już po kilku minutach testowego grania odnoszę wrażenie, że teraz pierścień jest zbyt zatłoczony. Mam co prawda mapę gęstości, ale może warto by ją przeskalować pod nowy rozmiar asteroidów.

Z drugiej strony - w takim gąszczu manewruje się fajnie. Muszę się zastanowić i przede wszystkim - więcej przetestować.
  • Odpowiedz
koder
koder 14.04.2018, 08:58:18
  • 5
Do arsenału ΔV dzisiaj dołożyłem laser górniczy. CL-150 Mk3 może emitować do 125MW ciągłej wiązki - o ile statek dysponuje odpowiednim zapasem mocy. Mimo wysokiej ceny, to doskonałe narzędzie do oczyszczania pierścienia z mniejszych odłamków, znacznie przyspieszające prace wydobywcze.

www | showcase | devlog/vlog

koder - Do arsenału ΔV dzisiaj dołożyłem laser górniczy. CL-150 Mk3 może emitować do ...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
14.04.2018, 09:04:00
  • 1
@hard1: Dzięki!

Dźwięk jest z biblioteki na CC. Cała reszta (3d, 2d, kod) wychodzi spod mojej ręki.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
14.04.2018, 13:29:12 via Android
  • 0
@Wextor zgodzę się też bym zmienił. To jest 15 dzień prac dopiero :)
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
14.04.2018, 13:31:39 via Android
  • 0
@Kopytko1 obawiam się, że przecinanie asteroidów nie wchodzi w grę. Praktyczne przyczyny są takie, że to za mały projekt. A w świecie gry - te asteroidy to głównie lód, który wrze i rozsadza resztę skały.
  • Odpowiedz
M.....t
M.....t
konto usunięte 13.04.2018, 03:27:29
  • 175
Zaćmienie Saturna

Mozaika - 141 z 323 zdjęć wykonanych w około cztery godziny, połączone w jedno -
przez sondę Cassini, z odległości ok. 1.2 milionów kilometrów.

Rzadko widziałem zdjęcie z podpisanymi obiektami, także..
M.....t - Zaćmienie Saturna

Mozaika - 141 z 323 zdjęć wykonanych w około cztery go...

źródło: comment_EFBaVCQVA9ObBOfBAwfc9X7tjqzMfPxr.jpg

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder 13.04.2018, 08:52:40
  • 1
@Morit: Śliczne. To właśnie jedno ze zdjęć, które zainspirowało mnie do robienia gry rozgrywającej się nad Saturnem.
  • Odpowiedz
koder
koder 13.04.2018, 09:46:07
  • 0
każda z tych planet prowadzi takie badania i nazywa planety po swojemu - jak byśmy się dogadywali?


@nadmuchane_jaja: Sądzę, że nazwy planet to chyba najmniejszy pikuś.
  • Odpowiedz
koder
koder 10.04.2018, 19:56:51
  • 2
Dzisiaj dalsza zabawa z HUD. Wzoruję się trochę na współczesnych liniowych odrzutowcach. W grach często ekrany zapełniane są bzdurami i obrazkami, a u mnie wygląda na to, że silnik fizyczny dostarcza aż za dużo danych.

Przy okazji powstał prototyp obsługi systemów myszą (które trzeba koniecznie zmienić, ale już późno dzisiaj), no i mechanika kontroli masy pojazdu - pociski, masa reakcyjna i zawartość ładowni już wyraźnie wpływają na manewrowość statku.

Można przy okazji pobawić się
koder - Dzisiaj dalsza zabawa z HUD. Wzoruję się trochę na współczesnych liniowych od...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
11.04.2018, 03:48:14
  • 0
@GrzegorzSkoczylas: Kilometrów.
  • Odpowiedz
koder
koder 09.04.2018, 19:34:04
  • 4
"Tarantula" od godziny schodziła ku Pierścieniowi na słupie termojądrowego ognia. Główny silnik nie pracował pełnym ciągiem, pilot ograniczył go do przyjemnego 1g. Wyrzucana z ogromną prędkością plazma już za kilka minut zatrzyma statek powracając go w objęcia mikrograwitacji. Załoga nie potrzebowała przypomnienia, by zaniechać szwędania się po mesie, przypiąć się do foteli i upewnić się szczelności kombinezonów. Pierścienie nie są bezpiecznym miejscem.


Dzisiaj kawał dobrej roboty. Zacząłem od sekwencji nurkowania w Pierścień -
koder - > "Tarantula" od godziny schodziła ku Pierścieniowi na słupie termojądrowego ...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
09.04.2018, 19:47:36
  • 2
@araneo: uszkadzają w zależności od prędkości (energii kinetycznej). Termicznie raczej nie, statek ma odpowiedni pancerz.

Również stygną (a raczej będą - mam to na tapecie w drugim milestone), jednak trzeba raczej sporo cierpliwości i samozaparcia, by to zaobserwować - trzeba po prostu za którymś pociskiem polecieć.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
09.04.2018, 20:33:21 via Android
  • 0
@Polanin masz rację. Jednak to dedykowany kawałek prozy specjalnie do mikrobloga i na usprawiedliwienie zmęczony już jestem po developmencie. W grze obiecuję teksty dokładniej sprawdzać.
  • Odpowiedz
koder
koder 07.04.2018, 11:41:42
  • 8
Dzisiaj powstał w końcu ekran tytułowy.

www | showcase | devlog/vlog

koder - Dzisiaj powstał w końcu ekran tytułowy.

www | showcase | devlog/vlog

SP...

źródło: comment_r8emDEkUdyOwgHIBnE6JYTaN68s0hL6B.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
07.04.2018, 11:54:33
  • 1
@mk321: dekonstrukcja, nie klon. A głównym motywatorem do robienia go jest "mnie się w niego dobrze gra" :)
  • Odpowiedz
t.....y
t.....y
konto usunięte 07.04.2018, 08:37:00
  • 5
Jest jakaś fajnie działająca polska społeczność Godot?

Zacząłem sobie robić tutoriale i kurs z Udemy - jest za free więc polecam.

Wygląda to bardzo spoko, GDScript to w sumie kalka z Pythona którego jakieś podstawy znam, silnik i edytor łatwy i przyjemny, nie widzę tutaj jakiś minusów żeby nie zacząć się tego uczyć "na poważnie"

#godot #gamedev
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder 07.04.2018, 13:55:03
  • 0
@top_czipsy: Nie wiem czy społeczność, ale na na 3.0.2 grę właśnie robię.
  • Odpowiedz
koder
koder 07.04.2018, 15:46:16
  • 0
@top_czipsy: https://games.kodera.pl/dv
  • Odpowiedz
koder
koder 02.04.2018, 09:52:03
  • 5
Użycie prawdziwej fizyki w grze jest fajne, gdy jednostki i liczby się zgadzają.

Jest za to dużo mniej fajne, gdy trzeba napisać całkowanie numeryczne z korektami błędów żeby policzyć zużycie mocy, bo logika gry działa na energii a nie mocy.

No ale już jest.

koder - Użycie prawdziwej fizyki w grze jest fajne, gdy jednostki i liczby się zgadza...

źródło: comment_394GRDcF9DiVspeVGfklyWSAc2T5768q.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
02.04.2018, 11:55:17
  • 0
@amisobad: W sumie to mógłbym do każdego posta przyklejać: www | showcase | devlog/vlog
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
04.04.2018, 03:51:16
  • 0
@erajwa: Za mała próbka. Ruchoma suma.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
07.04.2018, 11:57:54
  • 0
@mk321: Serio. Przyczyna jest taka, że model energetyczny statku, który zrobiłem, bazuje na energii a nie mocy - co ułatwia pewne rzeczy (np. model magazynowania energii, parametry generatorów) a inne utrudnia - na przykład właśnie przeliczenie energii na moc.
  • Odpowiedz
koder
koder 01.04.2018, 17:18:09
  • 8
Skoro już wymyśliłem mass drivera na symulowanym statku i mam mechanikę zapotrzebowania na prąd, można by policzyć, ile tego prądu potrzebuje.

EMD-14 rozpędza 10kg, stalowy pocisk do 4.5km/s. Jego sprawność to 90%. TL;DR: potrzeba 750MW. A tutaj wszystko policzyłem (en).

Konkursik: za znalezienie istotnego błędu w obliczeniach kluczyk #rozdajo za darmo, jak tylko gra wyjdzie. Tylko dla wykopu, na PM, konkurs ważny do końca kwietnia.

koder - Skoro już wymyśliłem mass drivera na symulowanym statku i mam mechanikę zapot...

źródło: comment_sFyQo93YuIX6BuSEaU7drWTh2pOO8FAh.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
02.04.2018, 06:55:56
  • 0
@Polanin: K37 ma 41.2m długości.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
02.04.2018, 06:57:15
  • 1
@Ineptus: Dzisiaj podstępnie wyciągnę z rękawa nadprzewodnictwo w rzeczonych cewkach, więc jednak większość ciepła pójdzie w pocisk.

Co nie oznacza wycofania się z klucza :)
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
03.04.2018, 04:25:25 via Android
  • 0
@Polanin @Ineptus mnie wychodzi przy pobieżnym liczeniu na kolanie 670m. Będę się jednak bronił podstępnym doprecyzowaniem: średnio 300kN ;-)
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
03.04.2018, 09:49:39
  • 1
@Polanin: Energia powinna być taka sama, a idzie ona prosto z ultrakonsendatora 100MJ do nadprzewodzących cewek, więc sam system zasilania powinien wyrobić.

Ale fakt, można by to przeliczyć i przemyśleć jeszcze raz.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • Strona 28 z 30
  • >
  • https://games.kodera.pl/dv

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.04.2014

    Komentator
  • Rocznica
    od 08.12.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 11.04.2013

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 08.07.2018

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking