Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko181
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
koder

koder

Dołączył 18 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1871
  • Znaleziska 816
  • Mikroblog 1055
  • Obserwujący 22
  • Obserwowane 21
  • Dodane (195)
  • Komentowane (581)
  • Plusowane (279)
koder
koder 02.06.2018, 11:42:22
  • 10
Nowe sterowanie do autopilota mk2. Teraz myszką ustalamy kierunek, w którym statek ma być zorientowany, a klawisze całkiem niezależnie sterują kierunkiem lotu. Można więc bez problemu cofać się, lecieć bokiem - a komputer pokładowy już się zajmie tym, by odpowiednio odpalić manewrówki by statek obrócił się i leciał w odpowiednią stronę.

Dużą wadą autopilota - w stosunku do ręcznego sterowania - jest znacznie większe zużycie masy reakcyjnej.

ΔV: Rings of Saturn -
koder - Nowe sterowanie do autopilota mk2. Teraz myszką ustalamy kierunek, w którym s...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
02.06.2018, 15:35:57
  • 0
@LegionPL: On nigdy nie będzie latał jak samolot, bo tryb autopilota to nie jest alternatywna fizyka, a "po prostu" program do sterowania manewrówkami. Fizyka ruchu statku zostaje cały czas taka sama.

No i oczywiście w każdej chwili można się przełączyć między trybami sterowania - RSC ma cały czas przypisane klawisze i można w każdej chwili zabrać się za ręczne sterowanie.

dało by radę tak zrobić by główny ciąg powoli zwiększał
  • Odpowiedz
koder
koder 29.05.2018, 10:22:26
  • 9
Pierwszy #wykop ( ͡º ͜ʖ͡º) w asteroidach. Choć przydałyby się jakieś reflektory na statku, po ciemku czasem trudno trafić.

Przy okazji zauważyłem fajną wyłaniającą się mechanikę - im więcej załaduję minerałów do ładowni, tym trudniej się statkiem lata i wykopuje następne. Naturalny poziom trudności.

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav
koder - Pierwszy #wykop ( ͡º ͜ʖ͡º) w asteroidach. Choć przydałyby się jakieś reflekto...

źródło: comment_vfTzaCO5qLSUmIPEynScSlQoOfpdr7WK.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
29.05.2018, 16:05:05
  • 1
@Endrius: Zobacz na pełnym video z gameplay kopania. Gra cały czas śledzi kamienie w ładowni, dlatego niektóre manewry mogą być nieintuicyjne. Niedługo powinien się na HUD pojawić obraz z odpowiedniej kamery.
koder - @Endrius: Zobacz na pełnym video z gameplay kopania. Gra cały czas śledzi kam...
  • Odpowiedz
koder
koder 28.05.2018, 14:28:38
  • 11
Małe kroczki do przodu z przyczyn osobistych. No, ale ważne, że do przodu. Nowy odrzut, lepiej uwzględniający to, że silniki pracują w próżni i wyrzucają plazmę tlenowo-wodorową.

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Małe kroczki do przodu z przyczyn osobistych. No, ale ważne, że do przodu. No...

źródło: comment_Hz5IZeKioCflrEUcFxtNoBA85jCi1NQe.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
28.05.2018, 17:06:16
  • 0
@Boziu: ~4400kg (zmieniam model masy, rozkładając statek na kawałki, więc nie mam 100% pewności) i 750kN ciągu silnika głównego chyba tak właśnie powinno wyglądać. Ale sprawdzę w wolnej chwili matematykę za fizyką.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
28.05.2018, 17:20:27
  • 0
Oczywiście 44000kg, zero mi uciekło. K37 na sucho waży 37000kg.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
28.05.2018, 18:11:11
  • 0
@Boziu: Ah, ok, co innego miałem na myśli. Przemyślę.
  • Odpowiedz
koder
koder 25.05.2018, 20:36:23
  • 3
Dzisiaj pobieżny opis widocznych systemów K37.

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
25.05.2018, 20:42:16
  • 1
@Kopytko1: Potraktuj to jako concept art. Te dane w grze będą na HUD, chciałem zobaczyć co można wyciągnąć z modelu, który zrobiłem. Może nada się na plakat czy koszulkę.
  • Odpowiedz
koder
koder 23.05.2018, 21:14:31
  • 17
Nowy model statku już wyrenderowany w grze. Na razie jeszcze bez sprzętu górniczego i fizyki koparki, ani nawet nowych piktogramów na HUD - chciałem jak najszybciej zobaczyć jak to będzie wyglądać w grze. Trochę inaczej niż na renderach, no ale tego się można było spodziewać.

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Nowy model statku już wyrenderowany w grze. Na razie jeszcze bez sprzętu górn...

źródło: comment_UXKmFUq8UXhk3TUzneVC1lH4Y9Dgds2M.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
23.05.2018, 21:15:36
  • 0
Dla porównania, z blendera wychodzi taki.
koder - Dla porównania, z blendera wychodzi taki.

źródło: comment_QMOh0Ao6DBoRf696r3YDSeBDZUfrbTGQ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
23.05.2018, 21:21:43
  • 1
@Rodzynek_w_serniku: Trochę da, ale jeszcze za mało, żeby ludziom na żywo pokazać. Teraz, gdy mam model z zamontowaną koparką - no i pomysł jak to całe kopanie asteroidów będzie w grze wyglądać - niedługo powinna być gotowe bardziej grywalna wersja.

W sumie to z przyjemnością przesiądę się znowu z robienia modeli 3D na robienie gry - sprawia mi to trochę więcej przyjemności.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
23.05.2018, 21:30:43
  • 4
@Rodzynek_w_serniku: Dzięki. Budować to na pewno nie, ale będzie można robić tuning kupionych. Podkręcić temperaturę reaktora, wywalić niepotrzebne systemy chłodzenia czy zapasowe podtrzymywanie życia. Taki "Street Rod" w kosmosie.
  • Odpowiedz
koder
koder 23.05.2018, 10:38:38
  • 9
Ostatnie podejście do przeprojektowania modelu Rosatom-Antonov K37 TNTRL. Model ten sam co ostatnio, za to przygotowałem nowe proceduralne materiały (tekstury) poszycia - umożliwiające w miarę szybkie wygenerowanie egzemplarzy o różnym stopniu zużycia. Na obrazku egzemplarz 40-letni.

Na moje oko wygląda już wystarczająco dobrze do włożenia do gry - tym bardziej, że w grze występuje jako w sumie niewielki sprite, obrazek w takich wymiarach to znajdzie się tylko przy kupowaniu nowego statku.

Następny przystanek: przygotować
koder - Ostatnie podejście do przeprojektowania modelu Rosatom-Antonov K37 TNTRL. Mod...

źródło: comment_VXQxByJ1zZA2LK4eQPiIggMQhgq7RX8l.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
23.05.2018, 10:48:02
  • 0
@adgebworthy: Rdzy za bardzo tam nie ma, większość to uszkodzenia po kolizjach z mniejszymi fragmentami pierścienia.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
23.05.2018, 10:50:22
  • 2
@adgebworthy: Poza tym, gazy wylotowe silników manewrowych zawierają również tlen. Co prawda atmosfery w przestrzeni nie zrobią, ale na naszej orbicie satelity potrafią korodować nawet 700km npm - a tam są pojedyncze atomy O2.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
23.05.2018, 10:52:07
  • 2
@Boziu: Na pewno wrzucę w tym tygodniu. Samego mnie ciekawi, jak to będzie wyglądać z moimi shaderami - bo na pewno inaczej. No i trochę korci mnie pobawić się już łychą do zbierania minerałów.
  • Odpowiedz
koder
koder 21.05.2018, 18:59:53
  • 8
Trochę było cicho. Głównie dlatego, że dłubię sobie dalej w modelach statków. Teraz próbuję inne podejście, bardziej industrialny wygląd. Wrzucam testowy render.

ΔV: Rings of Saturn - webpage | showcase | devlog / vlog | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Trochę było cicho. Głównie dlatego, że dłubię sobie dalej w modelach statków....

źródło: comment_kOWk9IJgImW7tJz8OdiTN9sU7b50JKFk.jpg

Pobierz

Lepiej?

  • Lepiej 78.9% (15)
  • Dalej do kitu 15.8% (3)
  • Wcześniejsze były lepsze 5.3% (1)

Oddanych głosów: 19

  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

koder
koder
Autor
21.05.2018, 19:01:05
  • 1
Jeszcze do kompletu z drugiej perspektywy.
koder - Jeszcze do kompletu z drugiej perspektywy.

źródło: comment_NdsG2VuwwZgfKUVqxSP79IeIruxxOCdf.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
21.05.2018, 19:09:19
  • 2
@WLADCA_MALP: Nie do końca przypadkowo :)
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
21.05.2018, 19:18:07
  • 1
Jeszcze jeden od frontu. Może rzucić się w oczy asymetrycznie umieszczona kabina pilota oraz końcówka wydobywcza.
koder - Jeszcze jeden od frontu. Może rzucić się w oczy asymetrycznie umieszczona kab...

źródło: comment_YBzgkyXSwWasTcMsIXNDszenamRgEuEy.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
21.05.2018, 19:31:29
  • 1
@TenebrosuS: mk2, mk1.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
21.05.2018, 19:36:56
  • 2
@TenebrosuS: Jak najbardziej ziemski - Rosatom-Antonov K37 TNTRL, zszedł z taśmy produkcyjnej gdzieś w okolicy 2200. Prezentowany egzemplarz ma gdzieś 70 lat na blacie, licznik nie kręcony.

A tutaj jeszcze dorzucę świeżo zrobioną perspektywę na kabinę załogi.
koder - @TenebrosuS: Jak najbardziej ziemski - Rosatom-Antonov K37 TNTRL, zszedł z ta...

źródło: comment_4Y54LHqxJLSL48Qz4TYU8PgfURH0VAe5.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
22.05.2018, 05:12:57
  • 0
masz bardzo ostre krawędzie bo nie modelujesz subd ani nie bevelujesz,


@amisobad: To o tyle ciekawe spostrzeżenie, że akurat te modele mają i subdivision i bevel - tylko z umiarem. Przesadzone robiły wrażenie źle odlanej plastikowej zabawki.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
22.05.2018, 05:14:58
  • 0
największe co mnie boli to textury.


@Kopytko1: Coś może być na rzeczy. Przyjrzę się im dokładniej. Wątpię, żebym mógł wykorzystać akurat Quixela (PBR to raczej nie w gierce 2d), ale same tekstury mogę dopracować. Wcześniej jednak chyba sprawdzę, jak się ten model zachowuje w silniku - trochę szkoda pracować nad detalami, które nie będą widoczne w grze.
  • Odpowiedz
koder
koder
Autor
22.05.2018, 17:59:02
  • 1
@Kopytko1: Trochę poprawiłem kilka szczegółów.
koder - @Kopytko1: Trochę poprawiłem kilka szczegółów.

źródło: comment_NL9wf5pZEhXFrSK7GgIG9KMWN0rkj4AR.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 30
  • Strona 23 z 30
  • >
  • https://games.kodera.pl/dv

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.04.2014

    Komentator
  • Rocznica
    od 08.12.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 11.04.2013

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 08.07.2018

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking