Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko160
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
gryzon_c

gryzon_c

Dołączył 7 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 39369
  • Znaleziska 347
  • Mikroblog 39022
  • Obserwujący 33
  • Obserwowane 5
b3rly
b3rly
b3rly
16.07.2018, 17:20:58
  • 2
Mireczki szukam pracy i mam sprawe ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nie ma u mnie w #kielce ogłoszeń o prace w #django ani w ogóle w #python , pomyślałem że ogarnę może coś zdalnie. Problemem okazuje sie doświadczenie zawodowe (pre junior here ( ͡° ͜ʖ ͡°)), jak patrze ogłoszenia remote to wszędzie minimum 3+ years exp. Myślicie, że jest
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gryzon_c
gryzon_c 16.07.2018, 17:27:49
  • 6
@b3rly: nie ma szans, serio piszę to bez ironii nikt cię zdalnie nie zatrudni
  • Odpowiedz
gryzon_c
gryzon_c 16.07.2018, 17:33:01
  • 2
To zależy, jeżeli masz się czym pochwalic (np. aktywny rozwój projektów open source/duża aktywnosc w społecznosci, blog posty, stackoverflow) to jak najbardziej


@Lunatik: Ciekawe co musiałby robić, praca zdalna jest trochę jak unicorn, dużo się o niej gada w it, ale bardzo ciężko coś znaleźć a bez doświadczenia komercyjnego jest to prawie że niemożliwe nawet jeśli siedzisz w open source
  • Odpowiedz
gryzon_c
gryzon_c 16.07.2018, 17:36:17
  • 1
@Lunatik: to wymień firmy może @b3rly pomożesz, ja miałem problemy z znalezieniem pracy zdalnej mimo komercyjnego doświadczenia. miedzy innymi dlatego musiałem się przeprowadzić własnie
  • Odpowiedz
gryzon_c
gryzon_c 16.07.2018, 17:46:58
  • 1
@b3rly: i taka rada trochę starszego programisty - nie zamykaj się na jeden język to jest fundamentalny błąd. język to tylko narzędzie a mody na języki się bardzo zmieniają. kiedyś miałeś phpa do taniej webówki, teraz się od niego odchodzi w kierunku pythona właśnie, duże projekty do dalej c# i java, przyszłość po stronie frontu i backendu to raczej js niestety ale to też nie jest pewne.
  • Odpowiedz
ciezka_rozkmina
ciezka_rozkmina
15.07.2018, 17:02:42
  • 4
MYSZOŃ_C x JPG
#xjpg @gryzon_c:
ciezkarozkmina - MYSZOŃC x JPG
#xjpg @gryzon_c:

źródło: comment_2k6vnnWcCWYxHPzhUUsxqoVZfBX6AnV4.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gryzon_c
gryzon_c 15.07.2018, 21:22:12
  • 0
@ciezka_rozkmina: COS TY ZROBIL Z MOIM AVAEREM ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ USUN TO
  • Odpowiedz

814

https://zepsute.pl - pierwszy w Polsce portal o zepsutych rzeczach

https://zepsute.pl - pierwszy w Polsce portal o zepsutych rzeczach

No i stało się, po dwóch latach pracy uruchomiłem. Nie zepsujcie proszę, wszelkie uwagi mile widziane.

Stivo75
z
wykop.pl
dodany: 15.07.2018, 09:12:23
  • 208
  • #
    technologia
  • #
    rozdajo
gryzon_c
gryzon_c 15.07.2018, 19:51:22
  • -2
Pomijając samą ocenę strony to ta masa chamstwa, hejtu i uszczypliwości w komentarzach kolejny raz pokazuje, że to kraj małych "człowieczków" którzy lubią d---------ć innym by poczuć się lepiej.
gryzon_c - Pomijając samą ocenę strony to ta masa chamstwa, hejtu i uszczypliwości w ...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

gryzon_c
gryzon_c 15.07.2018, 20:04:19
  • -4
XD


@Dobry_Ziemniak: 3 osoby powiedzmy ze dostaliby 6k brutto/m (stawka mida, juniora) przez 2 lata => 432 000 zł
gryzon_c
gryzon_c 15.07.2018, 20:14:24
  • 2
@Dobry_Ziemniak: zależy od zespołu jak jest słabo doświadczony i eksperymentuje to łatwo p-------ć kasę i czas. gdyby wiedzieli co robią to 2-3 miesiące 2 seniorów (jeden fullstack, drugi frontendowiec + UX) by raczej wystarczyło to by wyszło około 48 000 - 72 000 (12 k brutto na łepka). Gdyby jednak miało to być SPA to koszt by wzrósł conajmniej o połowę. Gdyby to miało być jeszcze dobrze przetestowane przed premierą
gryzon_c
gryzon_c 15.07.2018, 20:27:39
  • -4
@m0rgi: nierealne ceny? głupia todoista albo nozbe kosztuje 150 zł na rok i ludzie płacą. jak ktoś prowadzi swój biznes i nie chciałby wydać 300 zł na rok to ja osobiście nie chciałbym mieć takiego użytkownika/klienta bo to jakiś ekstremalny janusz
gryzon_c
gryzon_c 15.07.2018, 20:35:56
  • 1
@Stivo75: powinieneś na start serwisu porobić jakieś promocje by przyciągnąć ludzi w stylu pierwsze 2 miesiące za darmo pakiet full. promocja ważna przez miesiąc od startu na przykład. bo widzę, że robicie w agile'u (chociaż 2 lata produkcji to strasznie długo, ale rozumiem ze po godzinach robione) czyli użytkownicy są beta testerami.

nie wiem czy dobrym pomyslem było otwierać się na polskę, nie wiem niemc, anglia czy usa wydaje się
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

gryzon_c
gryzon_c 15.07.2018, 20:39:26
  • -5
@m0rgi:

Jak ktoś ma biznes i głowę na karku to nawet nie wyda 50zł

Jak ktoś jest ekstremalnym januszem to tak xD Dlatego polska jest c------m rynkiem na stronki już prędzej bym celował w rosję, niemcy czy anglię
gryzon_c
gryzon_c 15.07.2018, 20:46:58
  • -2
@maxprojekt: tak ale postawienie własnej stronki do dodatkowy koszt + koszt utrzymania. wbrew pozorom małe firmy czasami chcą korzystać z takich opcji
gryzon_c
gryzon_c 15.07.2018, 20:51:43
  • -4
Jak mozna zrobic debiut serwisu, bez zadnej zawartosci


@Dorodny_Wieprz: no rzeczywiście jak można przecież to oczywiste, że w czasie premiery serwis musi być wypełniony zawartością ( ͡° ͜ʖ ͡°)

gryzon_c
gryzon_c 15.07.2018, 20:55:33
  • 0
@11001100110O11:

swoją własną stronę bo tak trochę wzięła i padła XD

no nie wiem czy warto dokupować serwery (albo przejść do chmury z autoskalowaniem) na jednorazowy peak.
gryzon_c
gryzon_c 15.07.2018, 21:00:29
  • -4
@Dorodny_Wieprz: zuckerberg wcale nie dodawał fake'owych profili wręcz przeciwnie facebook na początku bazował na elitarności (trzeba było mieć maila z uczelni by się zarejestrować) później otwierał się na coraz większą liczbę uczelni aż w końcu na wszystkich. co do reszty to nie wiem, ale widzę, że jesteś kolejnym wykopowym ekspertem który pewnie pracuje na taśmie albo w KFC a uczy innych jak prowadzić biznes
michael93pl
michael93pl
15.07.2018, 18:57:54
  • 1
#python stawiając appkę w Django, korzystając z nginx'a na VPSie z Ubuntu trzymać się zasady instalowania wszystkiego na virtenv czy zlewać to? ten serwer będzie obsługiwał tylko 1 domenę, nic więcej
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gryzon_c
gryzon_c 15.07.2018, 19:03:22
  • 2
@michael93pl: lepiej postawic virtualenva
  • Odpowiedz

474

TED Talks - YouTube groźny dla dzieci

Pokaż treści 18+

TED Talks - YouTube groźny dla dzieci

Youtube jest pełen kanałów które za cel obrały kilkuletnie dzieci. Autoplay i brak kontroli może narazić je na niebezpieczne treści jak przemoc, obsceniczność i algorytmicznie generowaną papkę. "Jeśli macie małe dzieci, trzymajcie je z dala od Youtube" - ostrzega James Bridle.

friko9
z
youtube.com
dodany: 13.07.2018, 20:37:18
  • 80
  • #
    technologia
  • #
    youtube
  • #
    dzieci
  • #
    kultura
gryzon_c
gryzon_c 14.07.2018, 12:02:58
  • 89
Internet w tym Youtube to coraz większe bagno, śmietnik, który ogłupia ludzi bardziej niż telewizja kiedykolwiek. I rzeczywiście najbardziej zagrożone są dzieci ponieważ są jeszcze za mało świadome by samodzielnie filtrować informacje. Z dorosłymi też nie jest lepiej - mamy coraz więcej płaskoziemców, antyszczepionkowców ludzi którzy wierzą w pseudonaukę na miarę new age. Każdy siedzi w swoich grupkach i się coraz bardziej radykalizuje karmiąc się półprawdami.

Co będzie z internetem za 20-30 lat?
gryzon_c - Internet w tym Youtube to coraz większe bagno, śmietnik, który ogłupia lud...
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

gryzon_c
gryzon_c 14.07.2018, 12:21:30
  • 8
gryzon_c
NamietnyDzwigowy
NamietnyDzwigowy
12.07.2018, 10:26:05 via Android
  • 3
Czy jakieś Mirki byłyby tak dobre i pomogły mi w otwarciu mojej pierwszej strony internetowej? Do rzeczy. Mam pomysł na ebiznes, piszę biznesplan i szukam wykonawcy na moją stronę. Ceny ofert jakie dostałem to od 1200 zł do 70k. Gość który zaoferował mi to za 70 już zszedł do 30. Inni podobnie, z 25 na 15. A jeszcze inni mówią, że mi to zrobią za 3k. Ok, ja widzę, że ich portfolio
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gryzon_c
gryzon_c 12.07.2018, 20:09:41
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
gryzon_c
gryzon_c 12.07.2018, 20:23:41
  • 1
@NamietnyDzwigowy: jak masz naprawdę dobry pomysł na biznes to weź do spółki jakiegoś programistę i daj mu jakiś kawałek ciasta firmy. może być CTO i tak dalej. wtedy masz pewność, że projekt będzie dobrze zrobiony bo to on będzie sprawdzał jakość i ganiał i co najważniejsze będzie miał w tym interes
  • Odpowiedz
gryzon_c
gryzon_c 12.07.2018, 20:28:41
  • 0
@NamietnyDzwigowy: i uważaj żeby cię podwykonawca nie okradł. w sensie nie ukradł ci pomysłu. plagiat/kradzież własności intelektualnej jest ciężko udowodnić gdy projekty mają taką samą funkcjonalność ale inną implementację (łatwe do zrobienia)

jeśli grałeś kiedyś w 2048 to gra ukradła pomysł od płatnego Threes!
  • Odpowiedz
gryzon_c
gryzon_c 12.07.2018, 20:32:14
  • 1
@NamietnyDzwigowy: nie wiem czy kojarzysz marka zuckerberga? ten typek dostał zlecenie wykonania portalu społecznościowego dla studentów (harvarda), ale zamiast tego robił w między czasie swój portal społecznościowy dla studentów, który nazwał thefacebook

ale to już mówię o naprawę ciekawych pomysłach a nie o kolejnym sklepie czy jakies platformie emarketingowej xD
  • Odpowiedz
gryzon_c
gryzon_c 13.07.2018, 07:17:33 via Android
  • 0
@NamietnyDzwigowy

jak się przed tym ustrzec?

w teorii oczywiście umową, w praktyce się nie da. ale troche poleciałem z fantazją bo to musiałby być naprawdę dobry/wyjątkowy pomysł.

co do współpracy z programistą to warunki zaleza od konkretnej osoby, zalezy tez jaki masz pomysl.
  • Odpowiedz
D.....i
D.....i
konto usunięte 12.07.2018, 20:47:09
  • 1
Oto jest konstruktor w klasie:

Class Test

Def __init__(self, arg1, arg2)

A
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gryzon_c
gryzon_c 12.07.2018, 21:42:47
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
gryzon_c
gryzon_c 12.07.2018, 21:49:10
  • 1
@Domownori: zrób sobie ten przykład

def foo(self, b):
self.b = 2
  • Odpowiedz
gryzon_c
gryzon_c 12.07.2018, 21:53:35
  • 1
generalnie jak ktoś mówi, że python jest prostym językiem i przyjaznym to nic nie wie o tym języku. python tak jak js nie ma klas chociażby, _init to nie jest konstruktor, to inicjalizer prawdziwy konstruktor to new_ tylko że to tak naprawdę klasmetoda czyli metoda która zwraca obiekt obiektu - jak ktoś miał kiedyś doczynienia z wzorcem projektowym fabryka to będzie kumał o co chodzi
  • Odpowiedz
gryzon_c
gryzon_c 12.07.2018, 22:11:18
  • 0
@Domownori: z innych ciekawostek klasa to tak naprawdę dict w pythonie i można ją konwertować dowolnie w dwie strony

http://collabedit.com/v32x9
  • Odpowiedz
gryzon_c
gryzon_c 12.07.2018, 22:22:31
  • 1
@Domownori: spoko, teraz mówię o rzeczach których nie zna większość midów i pewnie część seniorów :) na rozmowie nie będziesz miał aż tak zaawansowanych dziwactw, ale mogą się pojawić pytania - jaką strukturą danych jest obiekt - dict ofc
  • Odpowiedz
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
11.07.2018, 15:42:33
  • 54
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 98
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gryzon_c
gryzon_c 12.07.2018, 19:08:17
  • 0
@AnonimoweMirkoWyznania: Nie pracuje się z gorszymi od siebie i to jest zasada każdego specjalisty. Na twojej wiedzy skorzysta pracodawca bo zamiast wysyłać swoich pracowników na drogie szkolenia za 15-20k ma osła, który robi to za darmo. Skorzystają współpracownicy bo mają darmową profesjonalną pomoc a jak im zaczniesz odmawiać to wyjdziesz na buca.

Jedyna osoba która w tym całym układzie zostaje wydymana to ty, ale zrobiłeś to na własne życzenie. Serio
  • Odpowiedz
gryzon_c
gryzon_c 12.07.2018, 19:23:14
  • 0
@wanderlust00: @mus_tang: Pomińmy kłótnie o prawo. Przecież jeśli op jest rzeczywiście taki dobry to mógłby sobie wytargować warunki jakie chce - wystarczy powiedzieć magiczne zdanie "jeśli nie to się zwalniam". Tylko konsekwencje tego byłyby takie, że popsułby sobie stosunki z współpracownikami.

Dlatego nie pracuje się z ludźmi gorszymi od siebie, jak jesteś najlepszy w zespole to trzeba się zwalniać bo to zawsze będzie relacja pasożytnicza. OP był naiwny
  • Odpowiedz
FearFactory
FearFactory
11.07.2018, 20:21:16
  • 1
#python
Potrzebuję małego wyjaśnienia. Używać mam virtualenv tylko do odpalania modułów, które napiszę np. w Sublime lub pisać w Shell? Chodzi o to by nie odpalać wszystkich modułów po prostu za pomocą domyślnego interpretera?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gryzon_c
gryzon_c 11.07.2018, 20:28:26
  • 1
@FearFactory: virtualenv jest w sumie po to, że na przykład w jednym projekcie potrzebujesz django 1.9 a w drugim 2.0. Nie można instalować dwóch wersji równolegle w tym samym środowisku więc tworzysz sobie dwa
  • Odpowiedz
gryzon_c
gryzon_c 11.07.2018, 20:32:17
  • 1
@FearFactory: tak, tylko python wraz z standardową biblioteką nie jest kopiowany tylko tworzy się skrót do niego. tu się rozbija o dodatkowe zewnętrzne moduły
  • Odpowiedz
gryzon_c
gryzon_c 11.07.2018, 20:34:30
  • 0
@FearFactory: nie, nie warte, jak nie chcesz nic doinstalowywać to sztuka dla sztuki wtedy
  • Odpowiedz

470

Twórcy wydali 200 tys. zł na mobilną grę "Blocky Farm". Teraz świętują sukces

Twórcy wydali 200 tys. zł na mobilną grę "Blocky Farm". Teraz świętują sukces

Co tydzień w sieci pojawiają się setki nowych aplikacji i gier. Przebicie się przez ten tłum to naprawdę trudna sztuka. Im się udało. Oto trzech zapaleńców z polskiego studia Jet Toast. W rozmowie z WP Gry opowiadają, jak im się to udało.

Uriel0987
z
gry.wp.pl
dodany: 07.07.2018, 09:16:05
  • 110
  • #
    blockyfarm
  • #
    gamedev
  • #
    gamedevordie
  • #
    gry
gryzon_c
gryzon_c 07.07.2018, 18:46:37
  • 9
@kacper-gorski-12: w obecnych czasach nie tworzy się gier, tworzy się model biznesowy a wokół tego grę :) Diamenciki, czekanie na odnowienie surowców/życia, gnębienie powiadomieniami, skrzynki. Każda możliwa sztuczka by uzależnić gracza i skusić go pozorną darmowością.

Tworzenie gier z pasji na staromodnym modelu "zrobie dobry produkt więc ludzie będą kupować" to prawie że s---------o ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A użytkownik moim zdaniem powinien być jeszcze bardziej
gryzon_c
gryzon_c 08.07.2018, 06:36:25
  • 0
@RezuNN: też przy tym śmiechłem (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Ranger
Ranger
07.07.2018, 15:23:09
  • 3
Mam program w #python , który co dziesięć minut zrzuca mi pewne dane - z czujników i z netu w formacie JSON.
I wszystko fajnie, ale wczoraj nie udało się raz pobrać jsona - program się wywalił i przestał kontynuować działanie.
Jak to zrobić, aby w razie błędu nie przestawał się wykonywać po kolejnych 10 minutach, a ponowił próbę?
Błąd wygląda tak - temp znajduje się zagnieżdżone w main:

temp_k
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gryzon_c
gryzon_c 07.07.2018, 16:41:46
  • 5
@Ranger:
try:
blablabla
except KeyError:
  • Odpowiedz

3918

Art11/Art13 zostały zmodyfikowane - są jeszcze gorsze, niż ich poprzednia wersja

Art11/Art13 zostały zmodyfikowane - są jeszcze gorsze, niż ich poprzednia wersja

Nowy tekst prawny dyrektywy o prawie autorskim m.in. delegalizuje wyszukiwarki obrazów, takie, jak Google Images, przenosi PEŁNĄ odpowiedzialność (w tym karną) za treść użytkowników na platformy internetowe i wymaga licencji dla nawet najkrótszych opisów linków internetowych.

phoe
z
techdirt.com
dodany: 04.07.2018, 05:49:37
  • 593
  • #
    internet
  • #
    acta2018
  • #
    saveyourinternet
  • #
    cenzura
gryzon_c
gryzon_c 05.07.2018, 06:45:41
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

gryzon_c
gryzon_c 05.07.2018, 07:29:10
  • -6
"Informacja powinna darmowa" - niektórzy głoszą. Zgadzam się, jak obalimy kapitalizm albo wprowadzimy dochód podstawowy to jestem za. W obecnych kapitalistycznych czasach to jednak bzdura, za wszystko się płaci, w tym za edukacje, dlaczego więc informacja miałaby być za darmo? Aż tak nienawidzisz ludzi których treści czytasz, aplikacji korzystasz, że chciałbyś by zdechli z głodu albo zmienili zawód?
gryzon_c
gryzon_c 05.07.2018, 07:39:30
  • 1
@tylkostrimi: tor to nakładka na internet, to żadne zastąpienie, alternatywny protokół i tyle.
gryzon_c
gryzon_c 05.07.2018, 18:17:05
  • 1
@Mave: Opierasz dużo przykładów na mnóstwo, ale ile procent wszystkich jutuberów zarabia na tyle dobrze, że jest się z tego utrzymać? Wejdź sobie na patronite i policz ilu twórców względem całości dostaje więcej niż 2000 zł na m.

Generalnie wszystkie te twoje wyliczenia i tezy są z d--y, dosłownie. Twoja cała argumentacja opiera się na kilku płatkach śniegu, którzy nieźle zarabiają i projektujesz to na całość.

Ostatnio oglądałem dokument "Wszystko z
ithedarkwolf
ithedarkwolf
ithedarkwolf
04.07.2018, 21:05:55
  • 3
@gryzon_c: musisz wszystkim dawac + nie?( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gryzon_c
gryzon_c 05.07.2018, 17:13:13 via Android
  • 1
@ithedarkwolf nie nie musze
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
  • Strona 3 z 12
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 10.01.2018

    Komentator
  • VIP
    od 15.08.2018

    VIP
  • Rocznica
    od 18.08.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 13.11.2017

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 07.09.2017

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia