Sory za użycie tagu, ale myślę, że właśnie ludzie z #gamedev powinni to wiedzieć. Spotykacie się czasem (np na ludum dare) z projektami, które powodują, że Wasz 'mózg eksploduje', w sensie, że projekt gry jest tak innowacyjny i niesamowity, że porównalibyście go do np. tetrisa czy pacmana? Chodzi mi to u taką kombinację mechaniki i prostoty, a zarazem grywalności. Ciekawi mnie czy takie projekty jeszcze powstają. Bo prawdę mówiąc gdy czasem w
@typowa_zielonka: Chociażby coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=ph60iKWmtos Z drugiej strony, do tej pory największe wrażenie zrobiło na mnie Tech Demo HL2 z 2003 roku. I to nie z powodu grafiki czy fizyki, tylko faktycznej rozgrywki. https://www.youtube.com/watch?v=4ddJ1OKV63Q Samo HL2 po premierze też było fajne, ale czegoś tam brakowało. No bo co komu po tym, że można podnosić wszystkie obiekty na mapie, skoro w zasadzie nie ma takiej potrzeby i niczemu to nie służy. W
Pytanie skierowane do Mirków używających organizery. Który polecacie? Ważne aby miał synchronizację z PC. Odpada Kalendarz Google oraz Jorte. Chyba nawet Business Calendar 2. #programowanie #android #pc
#informatyka #programowanie Co prawda do matury mam jeszcze rok... ale co roku mam te same wątpliwości... Jak oni to oceniają, mamy np takie zadanie jak w załączonym obrazku. I mogę rozwiązać to jak człowiek, po prostu idąc znak po znaku i zliczając 0/1, z dzieleniem sprawdzać tylko ostatnie znaki itd. Ale mogę też jak leniwy kretyn, użyć javy, załadować to do BigInteger i sobie podzielić przez te 4. Czy takie rozwiązanie wpłynie
Mirki zainteresowane #gamedev z #warszawa i okolic! Przez cały maj organizujemy na #pw spotkania z osobami związanymi od wielu lat z produkcją gier. Wpadną do nas między innymi:
Adam Skorupa - twórca muzyki do Wiedźmina Tomasz Gop - twarz marki Lords of the Fallen Adrian Chmielarz - odpowiedzialny za Painkillera, Bulletstorm czy The Vanishing of Ethan Carter Grzegorz Mazur - główny programista This War of Mine Michał Marcinkowski - twórca Soldat i
Zrobiłem filmik z procesu tworzenia kolejnej gry - Spooky. Gierka napisana w C++/OpenGL/Box2D, wieloplatformowa. Zawsze lubiłem pisać gry bez oparcia o żaden silnik. Ten projekt zmusił mnie do stworzenia takich samych funkcjonalności, jakie są właśnie w profesjonalnych silnikach. Dlatego w końcu się do nich przekonałem. Następna gra będzie na Unreal Engine. Tymczasem zapraszam do oglądania. :) #gamedev #spooky
@Re-volt: Albo inaczej: W Unreal czuję, że tworzę gry w całości w kodzie, ale mogę przypisać poszczególne zmienne/metody do edytora. W Unity z kolei mam uczucie, że przeciągam myszką po ekranie, ściągam wtyczki i "tworzę gry".
@Mooops123: już rozumiem o co Ci chodzi. w takim wypadku odpowiedź brzmi nie, bo nie utworzysz obiektu nie znając jego klasy. jakby to miało niby działać, gdyby z jednej klasy dziedziczyły nie 1, a więcej klas?
#imaginecup #konkurs #gamedev #gamedesign #gametalk #grafika #grafikakomputerowa #grafika2d TL;DR na dole Cześć mirki, mój projekt dostał się właśnie do TOP10 w konkursie Imagine Cup 2016 w kategorii Games. Tym projektem jest z pozoru prosta gierka 2d, do której potrzebuję pomocy. Sam jestem programistą. Mam ideę projektu (którą nawet sprzedałem już sędziom ( ͡°͜ʖ͡°)), ale brakuje mi jakiejś dyskusji z kimś chętnym i równie jak ja pełnym
#imaginecup #konkurs #gamedev #gamedesign #gametalk #grafika #grafikakomputerowa #grafika2d TL;DR na dole Cześć mirki, mój projekt dostał się właśnie do TOP10 w konkursie Imagine Cup 2016 w kategorii Games. Tym projektem jest z pozoru prosta gierka 2d, do której potrzebuję pomocy. Sam jestem programistą. Mam ideę projektu (którą nawet sprzedałem już sędziom ( ͡°͜ʖ͡°)), ale brakuje mi jakiejś dyskusji z kimś chętnym i równie jak ja pełnym
#programowanie Mirki, jak nazwać taki wzorzec projektowy: (na przykładzie elementru z gry) mamy klasę Dog, która zawiera całą logikę psa, oraz klasę RenderDog z metodą render(Dog *dog). Teraz tworzymy taką hashmapę, w której do klasy Dog przypisujemy obiekt RenderDog. Potem przy renderowaniu mając obiekt dog wywołujemy getRender(klasa_dog).render(dog).
Mirki, dzisiaj opublikowałem swój silnik do gier na androida, razem ze źródłami. Generalnie pisałem go w ramach nauki opengl, pierwotnie był zintegrowany z samą grą. Można powiedzieć, że zrobiłem na nim już kilka gier, ale dopiero wczoraj przysiadłem i go wyodrębniłem. Publikuję, bo po co ma się marnować u mnie na dysku ( ͡°͜ʖ͡°) Silnik pisany w java, głównymi aspektami są możliwość tworzenia "tak jakby" opengl'owskich
https://www.youtube.com/watch?v=ph60iKWmtos
Z drugiej strony, do tej pory największe wrażenie zrobiło na mnie Tech Demo HL2 z 2003 roku. I to nie z powodu grafiki czy fizyki, tylko faktycznej rozgrywki.
https://www.youtube.com/watch?v=4ddJ1OKV63Q
Samo HL2 po premierze też było fajne, ale czegoś tam brakowało. No bo co komu po tym, że można podnosić wszystkie obiekty na mapie, skoro w zasadzie nie ma takiej potrzeby i niczemu to nie służy. W