W tym wpisie dzielimy się ciekawostkami historycznymi, o których mało kto wie, a które uznajecie za interesujące. Ja zacznę. W Wielkiej Brytanii, w latach 30 XIX wieku, równolegle do rozwoju kolei żelaznej, pojawiły się autobusy parowe(omnibusy). Miały praktycznie same zalety - rozwijały znacznie wyższą prędkość od powozów konnych, badania wykazały że w znacznie mniejszym stopniu niszczą nawierzchnie dróg od kopyt koni itp. Niestety wielu ludzi uważało, że są one niebezpieczne dla pieszych
@ryszard-kulesza: trochę nawiązując do Twojego wpisu: kolej południowoafrykańska pod koniec XIX zatrudniała pawiana o imieniu Jack. Był asystentem niepełnosprawnego sygnalisty i w ciągu 9 lat swojej służby nie popełnił ani jednego błędu. Płacono mu 20 centów dziennie i pół butelki piwa tygodniowo.
Ciekaw jestem co stanie się teraz z portem w Elblągu? Tam nie dochodziło do niczego, bo lokalne władze(PSL, Lewica) nie chciały się dogadać z rządem PiSu tak? Czy są jacyś elblążanie w temacie?
@Draay: "Krzysztof B., który 14 października wszedł na pomnik smoleński, powiedział, że zrobił to, ponieważ próbował zyskać rozgłos w internecie. 38-latek twierdzi, że chciał stworzyć wirala, by "nagłaśniać międzynarodowe afery szpiegowskie". Zaprzeczył, iż chciał zrobić komuś krzywdę. W sprawie powołano dwóch biegłych lekarzy psychiatrów, którzy ocenią stan psychiczny podejrzanego"
"Krzysztof B. usłyszał zarzut stworzenia sytuacji mającej wywołać przekonanie o istnieniu zagrożenia dla życia lub zdrowia wielu osób i w efekcie
@Mezomorfix: To jest tylko częściowe zadłużanie kraju, to także powrót naszej składki a także pieniądze od płatników netto z UE. Poza tym jeżeli wolisz, żeby Pis zadłużał nas na rynku obligacji albo w Chinach, bo nie miej złudzeń, że nie będzie, no to gratuluję roztropności.
@smallboobslover: Precyzyjniej, to PiS zgodził się na jeden z tzw. kamieni milowych w części dotacyjnej KPO, w komponencie E2.1 dotyczącym zwiększenia konkurencyjności sektora kolejowego mówiący, że do 30 czerwca 2024 r. system opłat drogowych zostanie rozszerzony o dodatkowe 1400 km autostrad i dróg ekspresowych, co ma zwiększyć rentowność polskich kolei.
W Wielkiej Brytanii, w latach 30 XIX wieku, równolegle do rozwoju kolei żelaznej, pojawiły się autobusy parowe(omnibusy). Miały praktycznie same zalety - rozwijały znacznie wyższą prędkość od powozów konnych, badania wykazały że w znacznie mniejszym stopniu niszczą nawierzchnie dróg od kopyt koni itp.
Niestety wielu ludzi uważało, że są one niebezpieczne dla pieszych
źródło: 1280px-Entreprise
Pobierzźródło: PawianJackwpracy
Pobierz