Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko230
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Restory244
Restory244

Restory244

Dołączył 2 lata i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2403
  • Znaleziska 2386
  • Mikroblog 17
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 3

468

Szef Agencji Wywiadu: NATO robi za mało dla Ukrainy, a to ma ogromne znaczenie

Szef Agencji Wywiadu: NATO robi za mało dla Ukrainy, a to ma ogromne znaczenie

– Opowiadanie, że wojna jest w Ukrainie, to błąd. Wojna jest u nas. My jesteśmy obiektem ataków hybrydowych i cybernetycznych. Aktywnie działają grupy dywersyjne, uaktywniona została agentura rosyjska. Rosja atakuje całą Europę – wyjaśnia były Szef Agencji Wywiadu.

Restory244
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 24.03.2022, 08:51:03
  • 31
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    putin
  • #
    rosja
  • #
    militaria

0

Wzrost nakładów na ochronę zdrowia o 9,1 mld zł w 2022 roku.

Wzrost nakładów na ochronę zdrowia o 9,1 mld zł w 2022 roku.

Sejmowa komisja zdrowia pozytywnie zaopiniowała w środę, 23 marca zmianę tegorocznego budżetu NFZ. W sumie Ministerstwo Zdrowia przeznaczy na opiekę zdrowotną 133,6 mld. zł, czyli 5,75 proc. PKB

Restory244
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 23.03.2022, 13:21:31
  • 4
  • #
    europa
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    finanse

22

Krajowy Plan Odbudowy zostanie odblokowany do końca marca.

Krajowy Plan Odbudowy zostanie odblokowany do końca marca.

Informacje od urzędników UE wskazują, że Polska może liczyć na pieniądze z KPO jeszcze w tym miesiącu.

Restory244
z
money.pl
dodany: 22.03.2022, 19:45:37
  • 12
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    putin
  • #
    rosja
  • #
    militaria

702

Od początku wojny UE zapłaciła Rosji ponad 18 MILIARDÓW euro za surowce.

Od początku wojny UE zapłaciła Rosji ponad 18 MILIARDÓW euro za surowce.

Unia Europejska uderza w Moskwę sankcjami, ale z drugiej strony płaci fortunę za rosyjski gaz.

Restory244
z
fakty.tvn24.pl
dodany: 22.03.2022, 17:45:01
  • 61
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    putin
  • #
    rosja
  • #
    militaria

2625

Niemcy: Kanclerz Scholz powściągliwie o wykluczeniu Rosji z G20

Niemcy: Kanclerz Scholz powściągliwie o wykluczeniu Rosji z G20

Kanclerz Niemiec Olaf Scholz był niechętny wobec polskiego wezwania do wykluczenia Rosji z grupy G20.

Restory244
z
tysol.pl
dodany: 22.03.2022, 17:39:16
  • 167
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    putin
  • #
    rosja
  • #
    militaria

525

"Rosja pójdzie dalej". Orzeł: To jest cel Rosji od dawna...

"Rosja pójdzie dalej". Orzeł: To jest cel Rosji od dawna...

– Można sięgnąć do wypowiedzi Ławrowa sprzed wojny (…), powiedział on, że kraje bałtyckie i Polska po rozpadzie Związku radzieckiego są "bezpańskimi państwami", to oznacza, że muszą one mieć swojego pana - Rosję, to była zapowiedź.

Restory244
z
dorzeczy.pl
dodany: 21.03.2022, 16:30:10
  • 124
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    putin
  • #
    rosja
  • #
    militaria
Restory244
Restory244
Restory244 21.03.2022, 16:59:35
  • -17
@mietkomietko: akurat ludzi oni mają od groma.

W ZSRR człowiek się nigdy nie liczył, więc dla nich to żaden problem, żeby mobilizowac kolejnych obywateli na mięso armatnie.
Restory244
Restory244
Restory244 21.03.2022, 17:00:41
  • 19
@skipp: nie można patrzeć na to wszystko w perspektywie miesięcy.

Rosja osiąga swoje cele stopniowo. W perspektywie kilku/kilkunastu lat jest duże ryzyko, że zaatakuje państwo bałtyckie, a to ryzyko urośnie jeszcze bardziej, jeśli uda im sie zająć Ukrainę.
Restory244
Restory244
Restory244 21.03.2022, 17:01:48
  • 390
@dziacha: nawet jeśli USA jest naszym panem to jest tym panem z naszego wyboru :)

Natomiast Rosja tego wyboru nie daje żadnemu państwu i bestialsko najeżdża suwerenne państwa.
Restory244
Restory244
Restory244 21.03.2022, 20:06:28
  • 19
@konrado12: ale zrozum, że polityka Kremla się nie zmieni. To nie jest tak, że Putin odpowiada za taką politykę Rosji. To jest ich wizja, która jest realizowany przez całą rosyjską klasę polityczną.
Restory244
Restory244
Restory244 21.03.2022, 21:08:57
  • 2
@Rasteris: i co w związku z tym?

Nie mówimy tutaj o perspektywie kilku miesięcy, ale mówimy o perspektywie kilku/kilkunastu lat.

Rozsądek nakazuje patrzeć na bezpieczeństwo Polski długoterminowo. Polska nigdy nie powinna dopuścić do sytuacji zajęcia Ukrainy przez Rosję.

1410

Biały Dom: będziemy omawiać propozycję Polski w sprawie misji pokojowej

Biały Dom: będziemy omawiać propozycję Polski w sprawie misji pokojowej

Będziemy omawiać propozycję Polski w sprawie misji pokojowej na Ukrainie - poinformował w poniedziałek wieczorem Biały Dom.

Szu_
z
polsatnews.pl
dodany: 21.03.2022, 19:33:01
  • 235
  • #
    polska
  • #
    usa
  • #
    wojna
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
Restory244
Restory244
Restory244 21.03.2022, 19:42:54
  • 277
W 2008 roku wygrała bierność
W 2014 roku też wygrała bierność

Wszystko to w imię złudnego pokoju, bo wydawało się, że Putin dyktator zaspokoi się tym, co zdobył. Okazało się wręcz przeciwnie - Rosja prowadzi dalszą eskalację.

Oby w 2022 roku ten błąd nie został popełniony, bo im dłużej odkładane jest postawienie się Rosji tym większą cenę będziemy musieli ponieść. Bezpieczeństwo Polski rozstrzyga się właśnie TERAZ na Ukrainie.
  • 23
Restory244
Restory244
Restory244 21.03.2022, 19:44:58
  • -17
@GeneralX: wojna się nie skończy na korzyść Ukrainy bez większego wsparcia ze strony państw sojuszu.

1606

Pozwolenie Putinowi na zniszczenie Ukrainy "zwiększa" groźbę większego konfliktu

Pozwolenie Putinowi na zniszczenie Ukrainy "zwiększa" groźbę większego konfliktu

- Dyktatorzy zawsze eskalują żądania, a Zachód wciąż się ugina. Trzeba to przerwać. Tym razem Ukraina się nie ugnie. Ukraina nie należy do Putina, przestańcie traktować ją w ten sposób.

Restory244
z
pap.pl
dodany: 21.03.2022, 15:25:48
  • 53
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    wojna
  • #
    rosja
  • #
    putin
  • #
    ukraina
Restory244
Restory244
Restory244 21.03.2022, 17:05:59
  • 9
@saczuser: niestety, ale politycy w zderzeniu z Rosją do tej pory zawsze szli na ustępstwa.

Teraz coraz bardziej widać, że im dłużej będzie się zwlekać z postawieniem się Rosji tym większą cenę przyjdzie nam zapłacić. Już kilka razy można było zatrzymać Putina, ale zawsze wygrywała bierność w imię złudnego pokoju.

2713

Leroy Merlin odcięła ukraińskich pracowników od komunikacji korporacyjnej

Leroy Merlin odcięła ukraińskich pracowników od komunikacji korporacyjnej

Francuska sieć marketów budowlanych Leroy Merlin odłączyła ukraiński oddział od komunikacji korporacyjnej. Firma nie wyszła z Rosji mimo ataku zbrojnego tego kraju na Ukrainę.

Wirtualnemedia_pl
z
wirtualnemedia.pl
dodany: 20.03.2022, 18:10:45
  • 92
  • #
    europa
  • #
    swiat
Restory244
Restory244
Restory244 20.03.2022, 18:27:57
  • 222
Bojkot tej firmy w Polsce powinien być totalny.

Castorama, Obi, Mrówka jest mnóstwo innych sklepów z których można skorzystać. Nie wspierajmy tych sojuszników kacapów.
  • 14

534

Andrzej Duda na szczycie NATO zgłosi propozycję misji pokojowej na Ukrainie

Andrzej Duda na szczycie NATO zgłosi propozycję misji pokojowej na Ukrainie

Misję pokojową NATO na Ukrainie dotychczas poparły takie państwa jak Czechy, Dania, Litwa i Estonia.

Restory244
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 20.03.2022, 11:38:17
  • 172
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    wojna
  • #
    rosja
  • #
    putin
  • #
    ukraina
Restory244
Restory244
Restory244 20.03.2022, 11:40:35
  • 250
@Dodoubleg: lepiej przyglądać się jak Rosja bezkarnie zabija ludność cywilną? :)

Świat nie może być bierny wobec ludobójstwa jakie ma miejsce na Ukrainie.
Restory244
Restory244
Restory244 20.03.2022, 11:53:02
  • 122
@muak47: tak, wojny odbywają się i odbywały się na innych kontynentach.

Natomiast tutaj ludobójstwo odbywa się kilkaset km od europejskich stolic. Europa musi zareagować, bo Putin pozwala sobie na coraz więcej.

1) w interesie państw bałtyckich jest pokonanie Rosji na Ukrainie
2) jeśli chodzi o moralność to nie można biernie przyglądać się ludobójstwu na taką skalę - np. Mariupol.
Restory244
Restory244
Restory244 20.03.2022, 11:55:25
  • -12
@czwarta_gestosc: innym pomysłem jest też wejście wojsk NATO na wolne tereny Ukrainy (oczywiście na zaproszenie władz Ukrainy).

Rosja wtedy nie odważy się zaatkowac tamtych terenów, bo będzie to oznaczało atak na sojusz Północnoatlantycki.

Putinowi trzeba postawić pewne granice, bo jak na razie to czuje się bezkarny i wie, że może zrobić na Ukrainie wszystko bez większych konsekwencji.
Restory244
Restory244
Restory244 20.03.2022, 11:59:58
  • 7
@muak47: zgadzam się z Tobą w 100%.

Natomiast wiele tych konfliktów było wywoływanych właśnie przez Rosję, bo Putina nikt nie zatrzymał w 2008 roku jak atakował Gruzje ani w 2014 roku jak atakował Ukrainę.

Problem w tym, że im później ta reakcja zostanie podjęta tym więcej będzie kosztowała Europę. Można było go zatrzymać w Gruzji, można było go zatrzymać na Ukrainie, ale zawsze wygrywały postawy w stylu "nie róbmy nic, bo
Restory244
Restory244
Restory244 20.03.2022, 12:05:16
  • -10
@fujiyama: w pewnym momencie USA będzie chciało pokonać Rosję, a bez bezpośredniej pomocy innych państw Ukrainie się to nie uda.

Tak naprawdę ta "misja pokojowa NATO" najbardziej opłaca się państwom bałtyckim.

Natomiast nie opłaca się Niemcom, którzy nawet jak Ukraina zostanie zajęta przez Rosję to będą mieli bufor w postaci Polski, stąd też ich bierność wobec tego konfliktu.
Restory244
Restory244
Restory244 20.03.2022, 12:06:07
  • 0
@Fromsky: oby wjechali, bo jak na razie to te wszystkie międzynarodowe organizacje są mocne w słowach, a w konkretnych czynach już nie bardzo...

1767

Rosja odbudowuje swoje rezerwy walutowe poprzez sprzedaż surowców państwom UE.

Rosja odbudowuje swoje rezerwy walutowe poprzez sprzedaż surowców państwom UE.

Sankcje zamroziły rezerwy walutowe Rosji, ale dzięki sprzedaży surowców, Rosja buduje nowe rezerwy. Dlatego konieczne są dalsze sankcje obejmujące zaraz importu rosyjskich surowców energetycznych. Europa wciąż finansuje wojnę Putina na Ukrainie.

Restory244
z
wykop.pl
dodany: 20.03.2022, 08:40:15
  • 78
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    putin
  • #
    rosja
  • #
    militaria
Restory244
Restory244
Restory244 20.03.2022, 08:52:35
  • 88
@mike7: niestety, ale masz rację.

Bez zakazu importu i eksportu z/do Rosji te sankcje są dziurawe. Rosja wszelkie straty odrabia teraz na surowcach, a blokadę SWIFT obchodzi, bo nie dotyczy ona wszystkich banków.

UE powinna jak najszybciej wprowadzić zakaz importu w szczególności rosyjskich surowców.
Restory244
Restory244
Restory244 20.03.2022, 09:14:51
  • -4
@pablum: mam nadzieję, że tak nie jest, ale coraz częściej wydaje mi się, że Francja i Niemcy to cisi sojusznicy Putina i blokują dalsze sankcje, które mogłyby uderzyć w rosyjską gospodarkę.
Restory244
Restory244
Restory244 20.03.2022, 09:16:03
  • -28
@Neron321: Orlen już wielokrotnie mówił, że jest gotowy na rezygnację z rosyjskiej ropy już teraz, ale nie może zerwać umowy z Rosją (bez ogromnych kar finansowych) dopóki UE nie nałoży sankcji.

Tylko nałożenie sankcji unijnych pozwoliłoby na wstrzymanie importu rosyjskiej ropy.
Restory244
Restory244
Restory244 20.03.2022, 09:27:21
  • 58
@TIL: zrezygnowali z kolejnych zamówień rosyjskiej ropy, a nie z aktualnych dostaw i kontraktów, które podpisali kilka miesięcy/lat wcześniej.

Orlen też od stycznia 2023 roku nie będzie już sprowadzał rosyjskiej ropy, ale mógłby to zrobić już teraz - do tego potrzebne jest odgórne wprowadzenie sankcji przez UE, na które prawdopodobnie nie godzą się Niemcy i Francja.
Restory244
Restory244
Restory244 20.03.2022, 10:07:07
  • 18
@Ignacy_Loyola: kupują wszystkie państwa UE.

Natomiast Niemcy blokują wprowadzenie embargo na rosyjski gaz, ropę i węgiel.
Restory244
Restory244
Restory244 20.03.2022, 11:42:09
  • 0
@jankes83: Rosji

754

Johnson ostrzega. Po wygranej na Ukrainie Putin może pójść dalej.

Johnson ostrzega. Po wygranej na Ukrainie Putin może pójść dalej.

Boris Johnson: jest mało prawdopodobne, by w przypadku zwycięstwa Putin zatrzymał się na Ukrainie. Prezydent Rosji Władimir Putin zaatakował Ukrainę nie dlatego, że bał się jej wejścia do NATO, ale bo obawiał się idącego z Ukrainy przykładu wolności i demokracji, co mogłoby zagrozić jego rządom.

Restory244
z
pap.pl
dodany: 19.03.2022, 13:33:59
  • 49
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    putin
  • #
    rosja
  • #
    militaria

2680

Niemcy: "Możliwości dostaw broni na Ukrainę przez Bundeswehrę wyczerpały się"

Niemcy: "Możliwości dostaw broni na Ukrainę przez Bundeswehrę wyczerpały się"

Niemiecka minister obrony Christine Lambrecht nie widzi dalszych możliwości przekazywania broni Ukrainie przez Bundeswehrę. "Możliwości działania za pośrednictwem Bundeswehry zostały wyczerpane" - powiedziała Lambrecht w wywiadzie dla radia Deutschlandfunk.

Szewczenko
z
next.gazeta.pl
dodany: 19.03.2022, 12:10:09
  • 240
  • #
    swiat
  • #
    niemcy
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    bron
Restory244
Restory244
Restory244 19.03.2022, 13:05:47
  • -1
Szwaby się kompromitują na całej linii podczas tej wojny... Sojusznicy Putina.

698

Lista 10 państw UE, które sprzedawały Rosji broń mimo embarga.

Lista 10 państw UE, które sprzedawały Rosji broń mimo embarga.

Na czele Niemcy i Francja. Dziś Rosja wykorzystuje ten sprzęt na Ukrainie.

Restory244
z
tvp.info
dodany: 18.03.2022, 08:50:55
  • 26
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    putin
  • #
    rosja

998

Dania: jesteśmy gotowi wysłać na Ukrainę żołnierzy w ramach NATO

Dania: jesteśmy gotowi wysłać na Ukrainę żołnierzy w ramach NATO

Duński rząd jest gotowy do wysłania na Ukrainę żołnierzy w ramach misji pokojowej - powiedział minister obrony Morten Bodskov. Jak zauważa portal euroactiv, jest to odpowiedź na polską sugestię o potrzebie takiej misji na Ukrainie. Litwa, Łotwa, Estonia też

Restory244
z
pap.pl
dodany: 18.03.2022, 07:55:20
  • 72
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    putin
  • #
    rosja
  • #
    militaria
Restory244
Restory244
Restory244 18.03.2022, 08:39:17
  • 113
@pomarancza_testovirona: tym bardziej nie będziesz się czuł komfortowo jak Ukraina przegra i Polska B będzie graniczyć bezpośrednio z Rosją.
Restory244
Restory244
Restory244 18.03.2022, 08:44:45
  • 1
@pomarancza_testovirona: tak. Ukraina jest suwerennym państwem i może zaprosić żołnierzy sojuszu NATO na swoje terytorium :)

2013

Dania: jesteśmy gotowi wysłać na Ukrainę żołnierzy w ramach misji pokojowej!

Dania: jesteśmy gotowi wysłać na Ukrainę żołnierzy w ramach misji pokojowej!

"Duński rząd jest gotowy do wysłania żołnierzy w ramach misji pokojowej w Ukrainie (...) Mamy dekady doświadczeń w takiej pracy i zdecydowanie uważam, że Dania może w tym współuczestniczyć i coś zmienić", powiedział minister obrony Morten Bødskov.

dynx
z
euractiv.pl
dodany: 18.03.2022, 07:49:40
  • 128
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    dania
Restory244
Restory244
Restory244 18.03.2022, 08:30:53
  • -3
Polska i reszta państw NATO powinna zrobić to samo.

Oczywiście bez Niemiec i Francji, bo na nich nie ma co liczyć.
  • 1

1795

Litwa apeluje do ONZ o zamknięcie nieba nad Ukrainą

Litwa apeluje do ONZ o zamknięcie nieba nad Ukrainą

Litewski sejm przegłosował apel o no-fly zone nad Ukrainą. Kilka dni temu taki sam apel wystosowała Estonia.

Restory244
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 17.03.2022, 12:18:26
  • 125
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    putin
  • #
    rosja
  • #
    militaria
Restory244
Restory244
Restory244 17.03.2022, 12:23:10
  • 410
@nuskool: generalnie im ktoś dalej od Rosji tym mniejszy ma interes w pokonaniu Putina na terenie Ukrainy.

Jak Ukraina przegra to takie Niemcy wciąż będą miały bufor w postaci Polski. Natomiast w interesie państw bałtyckich jest pokonanie Rosji już teraz na terytorium Ukrainy.
Restory244
Restory244
Restory244 17.03.2022, 14:50:55
  • 2
@daromer: I tak powinno się stać, bo czas przestać biernie przyglądać się ludobójstwu jakie ma miejsce na Ukrainie.
Restory244
Restory244
Restory244 17.03.2022, 14:54:31
  • 0
@Aster1981: zgadzam się, że trzeba to zrobić przy wsparciu USA.

Żadne państwo bałtyckie tego samo nie zrobi. Natomiast apelować i zabiegać o jej wprowadzenie można i trzeba na wszelkie sposoby.
Restory244
Restory244
Restory244 17.03.2022, 15:01:17
  • 0
@daromer: to straszenie bombą atomową i III wojną światową to rosyjska polityka zastraszania reszty Europy. Robią to po to, żeby paraliżować działania zachodu.

Putinowi trzeba powiedzieć stop, bo ciągle przekracza kolejne granice. On ciągle eskaluje, a Europa tylko się przygląda.

27

Konfederacja szczuje na uchodźców z Ukrainy.

Konfederacja szczuje na uchodźców z Ukrainy.

Konfederacja zoorganizowała konferencję o nadmiernym uprzywilejowaniu uchodźców z Ukrainy. Konferencja nie jest transmitowana przez żadną telewizję, a wszyscy dziennikarze na znak protestu zignorowali wypowiedzi polityków Konfederacji.

Restory244
z
wykop.pl
dodany: 17.03.2022, 10:53:42
  • 24
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    putin
  • #
    rosja
  • #
    bekazkonfederacji
Restory244
Restory244
Restory244 17.03.2022, 11:12:55
  • -3
@etxeberia: sorry, ale nie ma miejsce w Polsce na prorosyjskie partie.

Oby Konfederacja wylądowała pod progiem w najbliższych wyborach.

707

Sankcje zachodu są niewystarczające. Rubel zyskuje względem dolara.

Sankcje zachodu są niewystarczające. Rubel zyskuje względem dolara.

Kurs rubla drożeje.

Restory244
z
wykop.pl
dodany: 16.03.2022, 17:55:42
  • 112
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    putin
  • #
    rosja
Restory244
Restory244
Restory244 16.03.2022, 18:06:14
  • -120
@Manah: Rosja nadrabia sankcje wysokimi cenami gazu, ropy i węgla.

Ponadto już podejmuje próby obejścia blokady SWIFT przy wsparciu Chin. Niestety, ale mam wrażenie, że te sankcje zachodu są już za słabe na ten moment.

393

"Die Welt" o wizycie w Kijowie : odwaga Europy Wschodniej i arogancja zachodu

"Die Welt" o wizycie w Kijowie : odwaga Europy Wschodniej i arogancja zachodu

Trzeba mieć odwagę, by przez pół dnia podróżować pociągiem od polskiej granicy do Kijowa, by osobiście wesprzeć ukraińskiego prezydenta - pisze w komentarzu do podróży premierów Polski, Czech i Słowenii dziennik "Welt".

Restory244
z
pap.pl
dodany: 15.03.2022, 20:16:45
  • 61
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    wojna
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    polityka
  • <
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17
  • Strona 10 z 17
  • >

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 17.03.2022

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 07.03.2022

    Komentator
  • Złotousty
    od 28.02.2022

    Złotousty
  • Król Wykopaliska
    od 28.02.2022

    Król Wykopaliska
  • Kałasznikow
    od 24.02.2022

    Kałasznikow
  • Rocznica
    od 14.09.2022

    Rocznica
  • Władca Ognia
    od 04.04.2022

    Władca Ognia

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl