Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko299
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

PurePC_pl
PurePC_pl
Profil firmowy

PurePC_pl

Dołączył 8 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 4507
  • Znaleziska 263
  • Mikroblog 4244
  • Obserwujący 545
  • Obserwowane 12
  • Dodane (531)
  • Komentowane (3257)
  • Plusowane (456)
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 04.09.2017, 11:26:05
  • 6
Test Lenovo ThinkPad X1 Carbon 5

Doberek Mirasy! Mamy nadzieję, że ktoś na Mirko dzisiaj siedzi mimo rozpoczęcia roku szkolnego. (✌ ゚ ∀ ゚)☞ Lenovo jakie jest, każdy widzi i wie. Inaczej jednak sprawa ma się z jedną serią, która kiedyś należała do IBM. Postanowiliśmy więc przetestować model ThinkPad X1 Carbon 5. I wypadł... oczywiście bardzo dobrze! Propozycja od Lenovo jest doskonałym ultrabookiem, który świetnie się nada do pracy. Cechuje go świetny osprzęt, bardzo dobra kultura pracy i znakomity czas pracy na zasilaniu akumulatorowym. Prócz tego otrzymujemy wysoką jakość wykonania, świetną klawiaturę z podświetleniem oraz intuicyjny gładzik + trackpad. Dla lubujących się grzebaniem w środku nie zabrakło również łatwego dostępu do części. No i nie można zapominać o stonowanym wyglądzie, który w dzisiejszych czasach jest rzadkością. Minusy? Niestety - przeciętna matryca, mimo iż mowa o IPS, throttling CPU pod dużym obciążeniem oraz bardzo wysoka cena (ponad 9000 złotych). ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Nasze szersze spostrzeżenia wraz z pomiarami
PurePCpl - Test Lenovo ThinkPad X1 Carbon 5

Doberek Mirasy! Mamy nadzieję, że ktoś...

źródło: comment_SIZrdH3q69EsZ8AnseOb8gRJ1gwYFB19.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Benzen
Benzen
Benzen
04.09.2017, 11:35:21
  • 2
@PurePC_pl: A to szkoda, bo jakbyście mieli to jednak wolałbym świeżaka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
C.....y
C.....y
konto usunięte 04.09.2017, 11:49:28
  • 3
@PurePC_pl:
Życie. Ktoś kiedyś mówił że przyszłością jest mocny procesor+integra i eGPU. To byłoby bardzo fajne jeśli ktoś potrzebuje dość dużo mobilności. Jeszcze żeby przerzucić całość na GPU to byłoby pięknie.
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 30.08.2017, 13:03:49
  • 5
Radeon RX Vega 64 vs GeForce GTX 1080 - Test kart graficznych

Doberek, jak tam wam mija dzionek Mirasy już całkiem blisko końca pracy, co? Jeśli jeszcze udajecie, że coś robicie tak naprawdę przeglądając mirko to mamy dla was przyjemną lekturę. Co prawda wydajność Radeona RX Vega 64 nie jest już żadną tajemnicą, ale przygotowaliśmy kilka smakołyków - między innymi zgodnie z waszymi prośbami na PW i w komentarzach nie zabrakło testu zegar w zegar R9 Fury X kontra RX Vega 64.

By nie przeciągać tylko kilka słów dla tych, którzy ewentualnie wydajności topowej karty od Czerwonych jeszcze nie znają. AMD Radeon RX Vega 64 niestety nie sprostał oczekiwaniom, chociaż poprzeczka nie została zawieszona nadzwyczaj wysoko, wszak rywalizuje z GeForce GTX 1080 mającym na karku piętnaście miesięcy. Co prawda od AMD otrzymujemy pełną obsługę DirectX 12 oraz API Vulkan, funkcje HBCC (nie do końca działającą jak należy) i sporo ciekawych technologicznych rozwiązań to niestety gorzej sprawa ma się z wydajnością czy podkręcaniem, a tragicznie wręcz w przypadku wysokiego poboru mocy, kultury pracy czy temperatur. No i ta cena oraz dostępność względem GTX 1080... ( ͡° ʖ
PurePCpl - Radeon RX Vega 64 vs GeForce GTX 1080 - Test kart graficznych

Doberek, ...

źródło: comment_PnK3ZI5bNyHWXKKFaIM0vILTfDTQKcxW.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bi-tek
bi-tek
bi-tek
30.08.2017, 13:19:28
  • 3
@PurePC_pl: Klatki to nie wszystko, następnym razem bedzie lepiej
bi-tek - @PurePC_pl: Klatki to nie wszystko, następnym razem bedzie lepiej

źródło: comment_6KTTSXbQe4Z5IYzhLWM7kCPkcSdLwIat.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
petex
petex
petex
30.08.2017, 13:30:46
  • 4
@PurePC_pl: To jest niestety gniot ( ͡° ʖ̯ ͡°), aczkolwiek Vega 56 wygląda całkiem sympatycznie w stosunku do GTX1070 ( jeśli pominąć zużycie energii). Właśnie jestem przed kupnem 1070 i czekam na ceny wersji niereferencyjmych
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 29.08.2017, 13:59:14
  • 9
Test zasilacza SeaSonic PRIME 750W Gold
Cześć Mirasy! Hobbyści, którzy składając porządny komputer dobrze wiedzą, że na zasilaczu nie warto oszczędzać. Dla najwydajniejszych jednostek wybór jest na szczęście dość mocno ograniczony do produktów Super Flower oraz SeaSonic. Który model jednak wybrać, by nie zbankrutować? Czy nowa seria jest lepsza od starej? Dzisiaj wam niejako z tym pomożemy, przyglądając się modelowi SeaSonic PRIME 750W Gold, który wyceniono na około 650 złotych.

SeaSonic PRIME Gold 750 W to mniej wydajna odmiana flagowej jednostki tego producenta. Wszystkie modele serii PRIME korzystają z tej samej platformy i projektu. Różnice sprowadzają się do zmiany kluczowych elementów jak mostki prostownicze, kondensatory wysokonapięciowe czy tranzystory MOSFET w sekcjach APFC, kluczowania czy prostowania linii +12 V. Oczywiście ciągnie to za sobą pewne konsekwencje, mniej wydajne tranzystory powodują wzrost temperatury, co z kolei powoduje ustawienie innej tzw. krzywej wentylatora oraz mniejszy zakres pracy pasywnej. Wracając do samej jednostki, wzorem całej serii PRIME jakość wykonania i dbałość o szczegóły stoi na najwyższym poziomie. Jak na zasilacz z certyfikatem 80 PLUS Gold otrzymujemy jednostkę o mocno wyśrubowanych parametrach elektrycznych. Ekstremalnie niski poziom tętnień i bardzo wysoka sprawność, która od 20% do 75% obciążenia przekracza 92% efektywności energetycznej, to istotne zalety. Podczas niskich obciążeń również jest bardzo dobrze, a pamiętajmy, że mamy do czynienia z jednostką o mocy 750 W. Niestety zakres regulacji napięć powinien być znacznie lepszy. Ponadto, zabezpieczenie OPP stosunkowo szybko zadziałało, pozwalając wyciągnąć tylko około 800 W (106%). Nie wiemy, czy to kwestia sztuki czy producent tak ustawił progi zabezpieczeń. Wnętrze zostało zaprojektowane pod kątem optymalizacji przepływu powietrza, a zastosowanie wyłącznie najwyższej jakości podzespołów elektronicznych jak japońskie kondensatory, gwarantuje stabilną i bezawaryjną pracę potwierdzoną aż dwunastoletnim okresem gwarancyjnym. Wszystko to przekłada się także na bezgłośną pracę jednostki zasilającej, ale tylko do około połowy mocy. Po załączeniu się wentylatora natężenie dźwięku jest akceptowalne, ale nie jest to ten sam poziom kultury pracy, który zaprezentował PRIME Titanium. Kable są solidne, niestety ich elastyczność mogłaby być trochę lepsza.

Od nas zasilacz otrzymał odznaczenia "Polecamy" oraz "Wydajność!". Rzucie okiem na wykresy oraz zdjęcia strony wtórnej i pierwotnej. Ciekawi jesteśmy waszego zdania, wykopowi... wróć - mirkowi specjaliści. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Oczywiście w
PurePCpl - Test zasilacza SeaSonic PRIME 750W Gold
Cześć Mirasy! Hobbyści, którzy sk...

źródło: comment_yuXdqCmErAZlRXBCCk02uTcl9MeCH0R0.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jurigag
Jurigag
Jurigag
29.08.2017, 14:31:04
  • 1
Super Flower oraz SeaSonic


@PurePC_pl: a be quiet? enermax?
  • Odpowiedz
Uzytkownik_Wykopu
Uzytkownik_Wykopu
Uzytkownik_Wykopu
29.08.2017, 16:39:33 via Android
  • 1
@Jurigag bq nie produkuje zasilaczy, bq to fsp, seasonic albo hex pod przykrywką.
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 26.08.2017, 14:15:13
  • 4
Premierowy test MSI GE63VR 7RF Raider
Cześć Mirasy, dzisiaj mamy dla was premierowy test laptopa z wyższej półki (na pewno cenowej (✌ ゚ ∀ ゚)☞). Jego ocena będzie jednak bardzo trudna, głównie ze względu na sporo sprzeczności. Z jednej strony otrzymujemy sprzęt o wysokiej jakości wykonania, w którym skryto podświetlaną (RGB) klawiaturę od SteelSeriers, miejsce na dwa dyski SSD, dobrą matrycę 120 Hz (mimo iż TN). Całość doprawia bardzo wysoka wydajność oraz łatwy dostęp do wszystkich podzespołów. Nie można jednak nie zauważyć (i odczuć) absurdalnie wysokich temperatur procesora, przy czym kultura pracy pozostawia WIELE do życzenia. Czas pracy na baterii też nie porywa, ale dla tego typu kombajnów to raczej nic dziwnego. No i przechodzimy jeszcze do ceny, czyli ponad połowa wypłaty #wykopowyprogramista15k - 8999 złotych. ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Tutaj można rzucić okiem na FPS w grach oraz temperatury obudowy i
PurePCpl - Premierowy test MSI GE63VR 7RF Raider
Cześć Mirasy, dzisiaj mamy dla was ...

źródło: comment_sMiPDdn08kr0qLfEmVkZkgwQ5eZItogx.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

petex
petex
petex
26.08.2017, 16:11:52
  • 1
@Psiake: Nie wszystkie, CLEVO
petex - @Psiake: Nie wszystkie, CLEVO

źródło: comment_h4DqtXK04BXVZFwI4zTqv2kg3BBAMOKh.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
P.....e
P.....e
konto usunięte 26.08.2017, 16:13:41
  • 1
@petex: Napisałem prawie wszystkie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Clevo są za duże do noszenia.
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 23.08.2017, 15:45:46
  • 6
Test MSI GeForce GTX 1080 Ti Lightning Z
Cześć Mirasy! Zastanawialiście się co zrobić z hajsem, który gromadzi się z wypłaty typowego #informatyk15k? ( ͡º ͜ʖ͡º) A może zawiodła was premiera Vegi? MSI późno bo późno, acz zaprezentował wreszcie swój wypasiony model GTX 1080 Ti, czyli Lightning Z. My zaś postanowiliśmy go przetestować. Werdykt? Jest fenomenalnie, a jedyne mankamenty to stosunkowo niskie OC co jest bolączką wszystkich Pascali oraz diabelsko wysoka cena (około 3999 złotych). W zamian jednak otrzymujemy bardzo rozbudowy układ chłodzenia, który przekłada się na zaskakująco niskie temperatury rdzenia i wzorową kulturę pracy wentylatorów. Sama wydajność zaś prześciga Titan X Pascal!

Wyniki z gier przed i po OC, pomiary temperatur, poboru mocy oraz generowanego
PurePCpl - Test MSI GeForce GTX 1080 Ti Lightning Z
Cześć Mirasy! Zastanawialiście s...

źródło: comment_Dpxk6LjqTPkSPnnikTPBRx7sxG9iREeC.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ingvarr100th
Ingvarr100th
Ingvarr100th
23.08.2017, 15:57:18
  • 2
@PurePC_pl: na pewno powyżej całej oferty AMD (✌ ゚ ∀ ゚)☞

  • Odpowiedz
krajzega
krajzega
krajzega
23.08.2017, 16:58:26
  • 1
@PurePC_pl: będzie jakieś porównanie większej ilosci niereferentow 1080 ti, m. in. od asusa i evgi?
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 21.08.2017, 14:03:29
  • 6
Test ASUS ZenBook 3 Deluxe UX490
Cześć Mirasy, dzisiaj mamy dla was kolejny teścik. Tym razem mowa o urządzeniu ASUS ZenBook 3 Deluxe UX490. Jak wypadł? Cóż - sporo błędów poprzednika zostało naprawionych, ale pojawiły się "nowe" (nie dla wszystkich). Jest to bowiem wyraźnie sprzęt, który stworzono z myślą o osobach szukających jak najlżejszego ultrabooka. Odbija się to niestety tym samym na wydajności samego laptopa, który ma tendencje do ostrego obniżania zegarów procesora. Prócz tego matryca, ani czas pracy nie zachwycają jak na tak wygórowaną (7299 złotych) cenę. Mimo wszystko wzorowej jakości wykonania, wygodnej klawiatury i gładzika oraz niezłego audio nie można ASUSowi odmówić.

Więcej naszych obserwacji, wyników wydajności oraz pomiarów temperatur, poboru mocy i czasu pracy na baterii znajdziecie tutaj:
https://www.purepc.pl/notebooki/test_asus_zenbook_3_deluxe_ux490_lepsze_wrogiem_dobrego

Pytania?
PurePCpl - Test ASUS ZenBook 3 Deluxe UX490
Cześć Mirasy, dzisiaj mamy dla was kolej...

źródło: comment_EhcvoXs5hoGeIoEv2QocD7WSUyD8Sylz.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl
Autor
21.08.2017, 14:05:42
  • 3
@Rodzynek_w_serniku:
PurePCpl - @Rodzynekw_serniku:

źródło: comment_XKSoUKMnpeb9fV9MpgD7moQzKWe9ZNJg.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl
Autor
21.08.2017, 20:10:49
  • 2
@Armo11: A to akurat testowaliśmy, co prawda ze słabszym wariantem GTX 1060 ale nadal:
https://www.purepc.pl/karty_graficzne/radeon_rx_470_na_pentium_g4560_core_i3_7100_i_core_i5_7400
TL;DR standardowo na ostatniej stronie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 17.08.2017, 11:04:16
  • 7
Kiedy test AMD Radeon RX Vega 64? Huston, mamy problem...

Niestety - z ostatniej obietnicy chyba nic nie wyjdzie. Testy prawdopodobnie kolejny raz się przesuną i to nie z naszej, urlopowej winy tym razem. Ktoś tutaj niestety nie umie dotrzymywać obietnic (i nie o nas chodzi ( ͡º ͜ʖ͡º)), a z pustego to i Salomon nie naleje. Cóż, ściągamy więc na własną kieszeń z zagranicy.

https://www.purepc.pl/o_serwisie/kiedy_test_amd_radeon_rx_vega_64_huston_mamy_problem

#
PurePCpl - Kiedy test AMD Radeon RX Vega 64? Huston, mamy problem...

Niestety - z ...

źródło: comment_BshVkoGqZrSoNRl3cdhUn42kdcUy077B.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RobotKuchenny9000
RobotKuchenny9000
RobotKuchenny9000
17.08.2017, 11:06:21
  • 14
@PurePC_pl: Wysyłając wam cokolwiek do testów to marnowanie czasu i zasobów. Poza tym jak to powiedzieliście ostatnio przy premierze threadrippera "jesteśmy na urlopie i skupiamy się tylko na ważnych tematach". Na amatorów szkoda czasu, skupcie się na budowaniu tych swoich zestawów sponsorowanych :)
  • Odpowiedz
MaddoxX1911
MaddoxX1911
MaddoxX1911
17.08.2017, 11:10:05
  • 3
@PurePC_pl: @RobotKuchenny9000: poznali się już na was w AMD dlatego nie dostaliście skrzynek xd

nawet pclab dostał xd
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 16.08.2017, 13:15:42
  • 5
Jakiego notebooka kupić? Polecane laptopy na sierpień 2017

Cześć Mirki i Węgierki! ( ͡º ͜ʖ͡º) Pora wracać do do pracy, a skoro dzień ładny to mamy dla was zestawienie polecanych laptopów w różnych segmentach cenowych. Musicie jednak pamiętać, że opieramy się tylko na konstrukcjach nowych. Jakie zmiany w tym miesiącu? Głównie w formie tekstu. Zgodnie z waszymi sugestiami jest mniej przedziałów pod względem ceny, a całość ma bardziej zwięzłą formę. Warto standardowo zerknąć na pierwszą stronę, gdzie jest kodzik na myszkę i podkładkę za złotówkę. Szału nie ma, ale do mirkowania wystarczą. ( ͡° ͜ʖ ͡°
PurePCpl - Jakiego notebooka kupić? Polecane laptopy na sierpień 2017

Cześć Mirki ...

źródło: comment_fei6IrNPL7OVOIJWrNxegEqjXn03VyRP.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl
Autor
21.10.2017, 13:04:25
  • 1
@alegoraco: Niestety, kod stracił ważność. Aktualne do znalezienia są w ostatnim zestawieniu:
https://www.purepc.pl/notebooki/jakiego_notebooka_kupic_polecane_laptopy_na_pazdziernik_2017
Zmiana dysku dopuszczana jest przez praktycznie każdego producenta bez utraty gwarancji. Nie rzadko nawet mimo obecności plomby.
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl
Autor
21.10.2017, 18:54:11
  • 1
@alegoraco: Co prawda to prawda, AMD we wcześniejszym laptopie to zdecydowanie słabiak. Ale dużo w cenie 1700 złotych nie można wymagać, zwłaszcza, że w sierpniu oferta Morele pod względem laptopów wyglądała inaczej niż obecnie.

Co do podlinkowanych propozycji - z tych dwóch laptopów wybrałbym Della, HP są zbyt nieprzewidywalne w takich niskich półkach cenowych. Zwłaszcza że to żaden biznesowy model tylko zwykły multimedialny... ( ͡° ʖ̯ ͡°
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 11.08.2017, 12:20:56
  • 1073
Są i pierwsze wykresy dla AMD Radeon RX Vega! (✌ ゚ ∀ ゚)☞

#heheszki #humorobrazkowy #humorinformatykow #suchar #pcmasterrace #komputery
PurePC_pl - Są i pierwsze wykresy dla AMD Radeon RX Vega! (✌ ゚ ∀ ゚)☞

#heheszki #hu...

źródło: comment_oguKCmJbtuQ1TfKek2eKQn7S0wbF7YSS.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jare_K
Jare_K
Jare_K
11.08.2017, 12:27:58
  • 77
@PurePC_pl: porównanie cen? ( ͡€ ͜ʖ ͡€)
  • Odpowiedz
cukru
cukru
cukru
11.08.2017, 12:32:16 via Android
  • 62
@PurePC_pl Skala specjalnie dobrana żeby szkalować AMD, nieładnie ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 10.08.2017, 11:17:45
  • 3
Test ASUS ROG Strix X299-E Gaming - HEDT w wersji dla graczy
Kolejny dzień to kolejne testy. Tym razem spojrzeliśmy na płytę główną dla procesorów Intela, która przygotowana została z myślą o serii Core X. ASUS ROG Strix X299-E Gaming to ciekawy produkt, który skierowany jest do graczy korzystających z platformy HEDT. Innymi słowy w tych, którzy lubują się w SLI. Nie rozgadując się za bardzo tym razem otrzymujemy atrakcyjne, bo stonowane,
PurePCpl - Test ASUS ROG Strix X299-E Gaming - HEDT w wersji dla graczy
Kolejny dzie...

źródło: comment_Bb2tHfZXZkLYp2P9nJbDNf7fQZVfIN5Y.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pomaranczowy_anon
pomaranczowy_anon
pomaranczowy_anon
10.08.2017, 11:26:02 via iOS
  • 4
@PurePC_pl: Jestem prostym czlowiekiem, widze "DLA GRACZY" to przestaje czytac
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl
Autor
10.08.2017, 11:28:45
  • 3
@pomaranczowy_anon: W tym przypadku akurat "dla graczy" wyszło bardzo znośnie, bo nie zdecydowano się na tani chwyt w postaci "wincyj ledufff!". Warto rzucić okiem. Niestety, cena została na poziomie standardowym dla tego odbiorcy. To znaczy - płać więcej, niż za wersję "nie dla gamingu". ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 08.08.2017, 09:16:38
  • 12
Test procesora AMD Ryzen 3 1300X - Bliżej Core i3 czy Core i5?
Cześć i czołem, ostatnio testowaliśmy słabszego przedstawiciela serii AMD Ryzen 3, a teraz pora na jego większego brata. Jak wypadają względem siebie, a jak mają się do Intelowskiej konkurencji? Co kupić? Jak żyć? Czy Michaił Białkov naprawi tagi? Przynajmniej na kilka z tych pytań udało nam się odpowiedzieć. W skrócie - AMD Ryzen 3 1300X po wyjęciu z pudełka jest dobrym procesorem, który jednak zdecydowanie nie zachwyca (wydajność pokroju Intel Core i3-7100). Prawdziwy pazur pokazywany jest dopiero po podkręceniu i dołożeniu szybszych modułów RAM (walka z Intel Core i5-7400). Niestety co logiczne rośnie wtedy mocno pobór mocy (który w zamian jest bardzo niski na ustawieniach fabrycznych!), no i nadal brak iGPU... ( ͡° ʖ̯ ͡°) W zamian jednak otrzymujemy lut, a nie Intelowski glut co świetnie rzutuje na niskie temperatury. Mowa więc całościowo o tym, co każdy zorientowany w temacie podejrzewał: AMD Ryzen 3 1300X to model AMD Ryzen 3 1200 na lekkim turbodoładowaniu, a więc cel został osiągnięty.

---

AMD Ryzen 3 1300X okazuje się około 10-12% wydajniejszy od słabszego rodzeństwa, co wynika oczywiście z różnicy w taktowaniach, które podczas obciążenia wszystkich rdzeni dochodzi do 500 MHz. Dzięki temu R3 1300X trzyma się najczęściej bardzo blisko Intel Core i3-7100, momentami w programach doganiając i5-6400 (Blender, Freemake, Handbrake, POV-Ray). Niezłe osiągnięcie, zwłaszcza iż jednostka AMD jest zdecydowanie tańsza od Intela. W grach komputerowych sytuacja jak zwykle trochę się komplikuje - tutaj czterordzeniowy Ryzen 3 1300X przy ustawieniach standardowych może rywalizować co najwyżej z czterowątkowym Intel Core i3-7100, chociaż niejednokrotnie doganiają go i3-6100 oraz Pentium G4560. Tylko w Warhammer: Total War udaje się nawiązać rywalizację z i5-6400. Dopiero podkręcenie do 4000 MHz pozwala R3 1300X przeskoczyć i3-7100 i gdzieniegdzie podgryzać pozycję i5-6400, chociaż bądźmy uczciwi - w ogólnym rozrachunku ciągle sporo brakuje do czterordzeniowca Niebieskich. Warto jednak wykorzystać kolejną, obok odblokowanego mnożnika, zaletę procesorów Summit Ridge, czyli obsługę wysoko taktowanych pamięci DDR4 na przystępnych cenowo płytach głównych (B350). Zastosowanie modułów 2933/3200 względem 2133/2400, przy odpowiednio niskich timingach (CL14/15) potrafi miejscami przynieść więcej korzyści, niż podkręcanie samego procesora. Ponieważ AMD Ryzen 3 1300X ma stosunkowo wysokie bazowe częstotliwość, zyskujemy maksymalnie 400 MHz, zatem w najlepszym wypadku około 10% wydajność. Przynajmniej drugie tyle mogą dorzucić odpowiednie pamięci, dlatego gra zdecydowanie jest warta świeczki, co udowodnił R3 1200 @3900 MHz połączony z DDR4-3200 CL14. Wówczas zyskujemy wydajność bliską Intel Core i5-6400. Jeśli natomiast chodzi o pobór energii, to dopóki nie podkręcamy jest naprawdę bardzo niski, aczkolwiek po podbiciu taktowania i napięcia, wyraźnie wzrasta. Plusem AMD Ryzen 3 1300X jest natomiast lutowany IHS oraz porządny system chłodzenia, które
PurePCpl - Test procesora AMD Ryzen 3 1300X - Bliżej Core i3 czy Core i5?
Cześć i cz...

źródło: comment_yX48Ms8RzxsJJoRs9TqRPzHIw9PlPQXZ.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

C.....y
C.....y
konto usunięte 08.08.2017, 09:31:27
  • 6
@PurePC_pl:
Ja waszych testów już nie czytam XD
  • Odpowiedz
ZmutowanaFrytkownica
ZmutowanaFrytkownica
ZmutowanaFrytkownica
08.08.2017, 09:35:52
  • 10
@PurePC_pl: fx 8350 lepszy od jakiegokolwiek ryżena w wieśku. Przecież te testy to jawne robienie k---y z logiki.
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 07.08.2017, 08:18:46
  • 4
Cześć Mirki i Mirabelki! Kilka dni nas tutaj nie było, bo mamy mocno intensywny okres - szykujemy dla Was sporo testów, a zbiegły się nam urlopy. ( ͡° ʖ̯ ͡°) Tak czy siak wracamy do boju, zabieramy się też do odpisywania na Wasze pytania i prywatne wiadomości, bo powiadomień jest całe zatrzęsienie. Jeśli kogoś ominiemy - warto się przypomnieć!

#purepc
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

zolwixx
zolwixx
zolwixx
07.08.2017, 08:21:29
  • 1
@PurePC_pl: dorzucam powiadomienie, żebyście się nie nudzili ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 01.08.2017, 07:19:37
  • 15
Jaki komputer kupić? Zestawy komputerowe na sierpień 2017
Nowy miesiąc, nowa ja!.. Czekaj, wróć - nowe zestawy komputerowe! Co tu dużo mówić, sytuacja z cenami powoli się normuje, a więc i skrzyneczki wyglądają lepiej. Z uwag pragniemy zaznaczyć, że Pentium G4560 wrócił do sprzedaży, ale jest droższy o 100 złotych. Boli, bo cena producenta zapewne się nie zmieniła, ale nadal nie ma alternatywy dla tego modelu. Jest za to wejście Ryzena 3 1200, który zgarnął dwa zestawy dla siebie. Ceny CPU od Czerwonych ładnie lecą - na dzień dzisiejszy R5 1600 kosztuje tylko 929 zł, natomiast R7 1700 spadł do 1375 zł. I na zakończenie - płyta główna ASRock H110M-HDV R3.0 polecana w desktopach, powinna mieć już wgrany firmowo BIOS pod Kaby Lake, więc aktualizacja nie jest potrzebna. Jak zwykle jednak warto dopytać obsługę sklepu. ASRock H110M-ITX z sekcji ITX takiego update najpewniej będzie jeszcze potrzebował.

PS. Polecamy czytać pierwszą stronę, są tam standardowo kody promocyjne na montaż (lub pendrive) i wysyłkę za złotówkę. (⌐ ͡■ ͜
PurePCpl - Jaki komputer kupić? Zestawy komputerowe na sierpień 2017
Nowy miesiąc, n...

źródło: comment_ZxNCnA3wI2m2cU86Yt8tpi3R5Tvp5jJv.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

o.....o
o.....o
konto usunięte 01.08.2017, 07:23:20
  • 1
@RayColl_PL: A do czego ma być ten komputer do benchmarków czy do gier?
  • Odpowiedz
szczepan-szczypawa
szczepan-szczypawa
szczepan-szczypawa
01.08.2017, 14:25:27
  • 1
@RayColl_PL: Sam stoję przed wyborem 7700k i ryzen 1700, ale fpsy w csgo są beznadziejne, zdarza się, że spadają do 110-120. Dlatego tym bardziej odradzam niższe modele, bo może być tylko gorzej.
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 29.07.2017, 13:04:46
  • 14
Xiaomi Mi 6 vs. ASUS ZenBook UX410UA
Tak, tak - dobrze przeczytaliście tytuł. Porównaliśmy jeden z flagowców z laptopem, dając wam świetną lekturę na sobotnie popołudnie! (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) Wyniki? Cóż, wcale nie takie oczywiste, a prócz benchmarków testowaliśmy również wydajność w "grach" i programach użytkowych. Streszczenie? Tym razem nie będzie, co by nie psuć zabawy. Zwłaszcza, że tekst jest też dobrą okazją do spojrzenia na zagadnienie bardzo szybko rozwijającej się architektury ARM kontra standardowe x86. Uprzedzamy jednak, że odpowiedź nie będzie banałem w stylu "tak" lub "nie". Na sprawę trzeba spojrzeć z kilku perspektyw.

Tekst wraz z pomiarami wydajności
PurePCpl - Xiaomi Mi 6 vs. ASUS ZenBook UX410UA
Tak, tak - dobrze przeczytaliście ty...

źródło: comment_93ry4E7ndNEFTjdB1JPIQk5mGAXvLT6b.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 27.07.2017, 13:20:27
  • 26
Premiera! Test procesorów AMD Ryzen 3 1200 vs Intel Core i3-7100
Pamiętacie nasze zdjęcie z wczoraj? No to teraz pora na zapowiadany teścik procesora AMD Ryzen 3, czyli najprzystępniejszej cenowo propozycji od Czerwonych. Jak jego wydajność wygląda w dużym skrócie? Całkiem dobrze. AMD Ryzen 3 1200 jest ciekawym procesorem, mogącym zagrozić pozycji Intel Core i3-7100, natomiast po podkręceniu do 3900-4000 MHz oraz sparowaniu z pamięciami DDR4 2933/3200 MHz, potrafi już nawiązać rywalizację z Intel Core i5-7400. To naprawdę satysfakcjonujący wynik. Niestety na domyślnych zegarach wydajność w grach sięga... znacznie tańszego Intel Pentium G4560, a do pełni szczęścia potrzeba szybkich modułów RAM co jeszcze bardziej podnosi koszta całej platformy. Dodatkowo o ile sprawność energetyczne na ustawieniach fabrycznych jest dobra, tak po OC nie wygląda to już tak kolorowo. ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Innymi słowy - dla graczy z niewielkim budżetem oraz komputerowych laików nadal zostaje tylko oferta Intela, zaś osoby, które nie boją się podkręcania lub bardziej stawiają na obróbkę materiałów video, renderowanie oraz kompresje filmów w domowym zaciszu za niewielkie pieniądze mogą iść w Ryzena 3.

Wszystkie wyniki wydajności w grach oraz programach, pobór mocy oraz temperatury
PurePCpl - Premiera! Test procesorów AMD Ryzen 3 1200 vs Intel Core i3-7100
Pamiętac...

źródło: comment_ZEYnmuFx930BzVOMRaqGRSagoapX7C5b.jpg

Pobierz
  • 67
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jurigag
Jurigag
Jurigag
27.07.2017, 13:27:32
  • 7
@oscuro: polecam poczekać na testy z innych źródeł, purepc znany jest w sieci z posiadania najgorszych wyników i najgorszej procedury testowania cpu :) tj wyniki przez nich podawane nijak się maja do praktyki i realnego działania
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl
Autor
27.07.2017, 13:37:39
  • 8
@Jurigag: Żebyś jeszcze miał pojęcie o czym mówisz... Ale znowu zacznie się teoretyzowanie jak zwykle i linkowanie do recenzji z YouTube(!), jedynej prawdziwej wyroczni. Gdzie dziwnym trafem sporo osób testowało i testuje Ryzeny w miejscach wskazanych przez AMD - wystarczy zerknąć na lokacje w Battlefieldzie. ( ͡° ͜ʖ ͡°) A co do naszych wyników, trzeba jeszcze czytać całe testy, a nie tylko patrzeć na tabelki. Tak
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 26.07.2017, 08:41:38 via Android
  • 17
Nie możemy ujawnić daty testu, ale warto do nas zaglądać w najbliższych dniach bo będzie się działo... ( ͡º ͜ʖ͡º) #purepc #pcmasterrace #komputery #amd #ryzen #asus #hardware #technologia
PurePC_pl - Nie możemy ujawnić daty testu, ale warto do nas zaglądać w najbliższych d...

źródło: comment_FxJKfFd4ldwV8DBIh49wiD0H88FXypDn.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

TomdeX
TomdeX
TomdeX
26.07.2017, 09:36:44
  • 3
@PurePC_pl: Córki nie mam, komputer za to cierpi na chorobę zwaną Pentium, ciężki przypadek.
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl
Autor
26.07.2017, 10:15:06
  • 2
@kacpervfr: https://www.youtube.com/watch?v=JFHanoST-vI
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 22.07.2017, 15:25:13
  • 8
Test Sony Xperia XA1 - Plastik-fantastik od Japończyków
Sobotnie popołudnie, skwar doskwiera, a my nadal testujemy. Dzisiaj na warsztat wzięty został smartfon od Sony. Kiedyś firma legenda obecna wszędzie, dzisiaj zasadniczo własny cień broniący się tylko kilkoma produktami. Jak wyszedł im Sony Xperia XA1? Cóż, dobrze nie jest, co widać po samym tytule - istny plastik-fantastik. Gdyby Xperia XA1 ukazała się 2-3 lata temu, trudno byłoby się do niej w jakikolwiek sposób przyczepić. Dzisiaj jednak, Sony potwierdza, że jest oderwany od rzeczywistości i rynkowych trendów. ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Konkurencja chociażby w postaci Samsunga Galaxy A3 (2017), Huawei P10 Lite lub Nova, a także Xiaomi Redmi Note 4 czy ASUS ZenFone 3 ZE520KL oferuje znacznie więcej. Mowa o lepszym wykonaniu, obecności skanera linii papilarnych, jak i często wyższej wydajności. W zasadzie jedyne co ratuje wizerunek testowanego dzisiaj smartfona w starciu z oponentami to jakość zdjęć, uzależniona niestety mocno od warunków oświetleniowych. W efekcie Sony Xperia XA1 to telefon, którego polecić się nie da. Aż trudno uwierzyć, że firma z takim doświadczeniem i potencjałem jak Sony ma takie trudności z przygotowaniem atrakcyjnego urządzenia ze średniej półki. Jeśli taka sytuacja się utrzyma, to naprawdę czarno widzimy przyszłość Japończyków w tej branży.

Dokładny wygląd urządzenia, galerie zdjęć oraz
PurePCpl - Test Sony Xperia XA1 - Plastik-fantastik od Japończyków
Sobotnie popołudn...

źródło: comment_6Fc4T3yFOqN0Rm8kZXrxFm72OpDA5QwQ.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Singularity00
Singularity00
Singularity00
23.07.2017, 11:13:21
  • 3
@PurePC_pl: > Mowa o lepszym wykonaniu,

mocno pojechaliście tym stwierdzeniem... testowałem XA1 i jest to obecnie najlepszy smartfon ze średniej półki, który wykonaniem i działaniem jest bliski flagowcom. Samsung robi sam badziew w tej cenie. No ale lepiej zrobić tekst, który wpisuje się w kanon walenia w Sony żeby udowadniać wyższość chińskiego badziewia.
  • Odpowiedz
Singularity00
Singularity00
Singularity00
23.07.2017, 17:25:34
  • 3
@PurePC_pl: tak, czytałem i już na start widzę "atak" za użycie Mediateka, co jest absurdem - to jest klasa średnia, po co pakować tam drogiego Snapdragona? wiadomo, że w modelach od uznanych marek zawsze płaci się za logo, po co więc na siłę podbijać cenę rynkową jak Mediateki nie są złe, a w połączeniu z optymalizacją made by Sony sprawiają, że XA1 działa lepiej niż nie jeden model konkurencji, szczególnie przeładowanych samsungów, który nawet we flagowym s8+ jest wolniejszy niż flagowa xz premium więc co dopiero mówić o budżetowych modelach.

Dalej zarzut co do braku głośników stereo.. serio wymagacie tego od urządzenia ze średniej półki? pewnie, byłoby miło, ale to w końcu nie jest flagowiec.
Dalej... ekran... HD na 5" nie jest złe + mniejsze zużycie prądu = niezły czas pracy na baterii
Czytnik linii papilarnych... tak, w modelu za ok. 1100 zł wymagacie kolejnego dodatku :D
Co do obudowy to fajnie, że pochwaliliście użyte materiały, ale nie wiem co robicie z telefonem, że tak zniszczyliście tył bo przy normalnym użytkowaniu to nie ma na to szans.... wiem bo też testowałem xa1 i może było kilka mikrorys ale
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 20.07.2017, 13:24:28
  • 7
Test serwera QNAP TS-453B
W polskiej sieci nie ma za dużo tego typu testów, a zagraniczni odbiorcy potrafią mieć nieco inne wymagania oraz głębsze kieszenie. Mimo wszystko serwery NAS to urządzenia, które są przydatne zarówno w domu, jak i prawie każdej firmie. Dzisiaj na warsztat wzięliśmy 4-zatokową propozycje od QNAPa z oznaczeniem TS-453B, jak wypadła? Cóż to naprawdę porządny produkt, który przez producenta pozycjonowany jest do małych firm. Mimo wszystko mamy tu do czynienia z dość dużą uniwersalnością, tylko ta cena... Prawie cztery tysiące złotych to zdecydowanie zbyt dużo.

Jeśli o mocne strony chodzi to warto docenić możliwości rozbudowy przy wykorzystaniu gniazda PCI-Express oraz dużą różnorodność złącz I/O. Wygodniccy na pewno ucieszą się z wyświetlacza na froncie oraz dołączonego pilota. Bardziej zaawansowani powinni zwrócić uwagę na bardzo dobrą wydajność i sporo opcji związanych z wirtualizacją. Jednak standardowo już nie ma róży bez kolców - o ile ogólnie QNAP TS-453B wykonany jest bardzo solidnie, tak pokrywa na dyski już jest wątpliwej jakości. Dodatkowo kierując produkt do firm zabrakło bardzo ważnego elementu - zamka, chroniącego dostępu do dysków. No i problemem jest również soft, bowiem nie wszystkie z aplikacji chcą zawsze współpracować. ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Wszystkie testy, pełną specyfikację, więcej naszego marudzenia oraz dokładne zdjęcia
PurePCpl - Test serwera QNAP TS-453B
W polskiej sieci nie ma za dużo tego typu testó...

źródło: comment_bKx8ZNsiTUQz3P4DVd5rgl3i9M91nxUc.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

MaddoxX1911
MaddoxX1911
MaddoxX1911
20.07.2017, 13:25:06
  • 4
@PurePC_pl: wygląda jak mikrofalówka
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl
Autor
20.07.2017, 13:30:44
  • 1
@MaddoxX1911: Trudno temu zaprzeczyć ale to raczej standard dla NASów z większą ilością zatok, niezalezni eod producenta. No i w tego typu rozwiązaniach wygląd raczej ma drugorzędne znaczenie.
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 17.07.2017, 09:39:03
  • 11
Jakiego notebooka kupić? Polecane laptopy na lipiec 2017
Cześć Mirki i Mirabelki! Nudzicie się w pracy albo dopiero otworzyliście oko podczas wakacyjnej przerwy? W takim razie mamy dla was tekst do poczytania! Mowa oczywiście o kolejnym, lipcowym zestawieniu polecanych nowych laptopów. Szukacie maszyny na wymianę waszego staruszka, ale nie wiecie na co patrzeć? Wystarczy wejść do nas i kliknąć w interesujący was zakres cenowy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://www.purepc.pl/notebooki/jakiego_notebooka_kupic_polecane_laptopy_na_lipiec_2017

#purepc #pcmasterrace #laptopy #komputery
PurePCpl - Jakiego notebooka kupić? Polecane laptopy na lipiec 2017
Cześć Mirki i Mi...

źródło: comment_lvsdR43amclQlXI7MSojSlSlQMbaFpDu.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Pustulka
Pustulka
Pustulka
17.07.2017, 10:39:11
  • 2
to nie lepiej było zastąpić ten komputer czymś z 960GTX, ale mającym 4gb pamieci? mimo ze to 1050, ale te 2gb niesamowicie ja ogranicza


@Pelen_watpliwosci:
Nie i nie ogranicza ją tak "niesomowicie", 960m jest wyraźnie słabsze:
https://www.purepc.pl/notebooki/test_geforce_gtx_1050_2gb_vs_gtx_1050_4gb_w_laptopach_msi?page=0,10
  • Odpowiedz
czopka
czopka
czopka
17.07.2017, 20:11:32 via Android
  • 2
@Pelen_watpliwosci #falszywyrozowypasek
  • Odpowiedz
PurePC_pl
PurePC_pl
PurePC_pl 12.07.2017, 15:07:06
  • 8
Test gotowego zestawu Proline Cyclone Dragon - Core i5-7500 i GTX 1060
Trudno zaprzeczyć, że źle testuje się najnowsze i bardzo drogie procesory czy dopiero co pokazane na rynku flagowce smartfonów. Jednak z całą pewnością nie tędy droga, bo w PurePC przyświecała i przyświeca nam zawsze idea by pisać dla ludzi, a nie do poduszki. Biorąc pod uwagę nadal trwający szał kryptowalutowy i wysokie ceny kart graficznych postanowiliśmy niespodziewanie spojrzeć na... gotowe zestawy. Te bowiem w obecnych warunkach wychodzą całkiem atrakcyjnie cenowo. Oczywiście to co widzimy na Allegro to nadal w większości tragedia, jednak propozycje sklepów mają się już znacznie lepiej niż przed laty. Na warsztat poszedł więc model Proline Cyclone Dragon z następującą specyfikacją:

Procesor - Intel Core i5-7500 (3400-3800 MHz)
Płyta główna - MSI B250M PRO-VDH
Karta graficzna - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X (1569/8008 MHz)
PurePCpl - Test gotowego zestawu Proline Cyclone Dragon - Core i5-7500 i GTX 1060
Tr...

źródło: comment_JLxhw7hAZY9xPQdDRfy5aoMPG3m8W3Jb.jpg

Pobierz
  • 40
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

MaddoxX1911
MaddoxX1911
MaddoxX1911
12.07.2017, 15:16:45
  • 9
@PurePC_pl: xdd
  • Odpowiedz
Jurigag
Jurigag
Jurigag
13.07.2017, 20:43:45
  • 1
@prawdziwymirek: jak dla mnie każdy zestaw w 2017 roku kupowany do gier powinien mieć 16gb ramu i tyle w temacie, masz inne zdanie i spoko, 5 lat temu te 8gb ramu było spoko, dzisiaj to jest za mało i takie jest moje zdanie, także nawet do g4560 i gtx 1050 bym ładował 16gb, sam np 8gb miałem w 2011 roku, na 16 siedzę od 3 lat
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 27
  • Strona 17 z 27
  • >
  • PurePC.pl to serwis informacyjny o nowinkach technologicznych, testach sprzętu, porównaniach, telefonach, najgorętszych grach oraz polecanych zestawach komputerowych. Działamy od 2006 roku i wśród portali o tematyce IT jesteśmy jednym z liderów, pozostając jednak w pełni medium niezależnym.
  • Warszawa
  • http://www.purepc.pl/
  • Facebook

Osiągnięcia

  • VIP
    od 26.02.2018

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 25.03.2020

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 29.06.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 05.07.2016

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 30.03.2021

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl