Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko272
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Nahcep

Nahcep

Dołączył 10 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 41476
  • Znaleziska 1548
  • Mikroblog 39928
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 34
umcumcumcbejbe
umcumcumcbejbe
06.04.2020, 22:55:32
  • 292
#polityka #bekazpisu #koronawirus #sejm #konstytucja no i co cale 5 lat sie wszyscy brechtali z #kod a k---a ludzie inteligentni próbowali wam przekazać co sie dzieje kiedy zanika praworządność w państwie. Macie teraz k---a swój kaczystan straciłem resztki szacunku do tego państwa
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nahcep
Nahcep 07.04.2020, 09:38:17 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ruszka: pełna zgoda, przejęcie protestów przez partie to najgorsze co mogli im zrobić, chociaż myślę też że nie wyobrażali sobie jak silną machinę propagandową uruchomi nowa władza
Podejrzewam że Schetyna itd. myśleli w stylu 'jak się tam pojawimy to protest zyska na randze, bo Jaśnie Pan Polityk przyszedł', kompletnie nie widząc nastrojów społecznych po dwóch przegranych wyborach w ciągu pół roku - przegranych mimo wielkiej przewagi na starcie (patrz: zakonnica
  • Odpowiedz
Rabusek
Rabusek
06.04.2020, 20:58:09
  • 3638
Czy można wykorzystać mechanizm Europejskiej inicjatywy obywatelskiej i poprosić UE o reakcję na jawne łamanie prawa przez partie rządzącą w Polsce?
https://www.europarl.europa.eu/factsheets/pl/sheet/149/europejska-inicjatywa-obywatelska

Z tego co czytam wystarczy milion podpisów, a co ciekawe, podpisy mogą być cyfrowe (o ile będzie wydana odpowiednia certyfikacja). Może nawet są gotowe systemy które można wykorzystać?

Deklaracje poparcia można zbierać w formie papierowej lub elektronicznej. Jeżeli deklaracje poparcia zbiera się w formie elektronicznej, odpowiedni system internetowy musi najpierw uzyskać certyfikat
Rabusek - Czy można wykorzystać mechanizm Europejskiej inicjatywy obywatelskiej i pop...

źródło: comment_1586206681ptwj1zL4zcSJenE1T5evy7.jpg

Pobierz
  • 201
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nahcep
Nahcep 07.04.2020, 07:59:19 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@Rabusek: w sumie nikt Ci (poza jedną osobą) nie odpowiedział na pytanie z pierwszego zdania: nie, EIO nie służy do tego:

Aby skłonić UE do podjęcia działań w konkretnej sprawie, można zorganizować europejską inicjatywę obywatelską, w wyniku której Komisja Europejska zostanie wezwana do zaproponowania nowych przepisów unijnych w tej dziedzinie.

patrz FAQ

To, co chcesz zrobić, to petycja do Parlamentu Europejskiego - od razu ostrzegam, że to nie moja działka,
  • Odpowiedz
spere
spere
06.04.2020, 18:35:49
  • 555
Co kurfa? xDD

"Projekt ustawy autorstwa PiS w obecnym kształcie wymusza na wszystkich uprawnionych do głosowania, zwrócenie karty do głosowania pod karą 3 lat więzienia. Nawet jeśli wyborca nie będzie chciał oddać głosu, będzie musiał się pofatygować do skrzynki" - pisze reporter Patryk Michalski z RMF FM.

#wybory #sejm #bekazpisu #koronawiru #polityka
spere - Co kurfa? xDD 

"Projekt ustawy autorstwa PiS w obecnym kształcie wymusza n...

źródło: comment_158619814638A51uivChrdGRQN4PfPEk.jpg

Pobierz
  • 36
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nahcep
Nahcep 06.04.2020, 19:49:54 via Wykop Mobilny (Android)
  • 33
@ponury_szatniarz: jeśli działa jak powinno to nie, bo komisja zamkniętą kopertę z głosem oddziela od kartki z nazwiskiem i wrzuca do urny
Ale to każe spytać jak chcą wykryć że to ja wysłałem im zbiór memów zamiast karty wyborczej, jeśli odkryją to dopiero przy liczeniu
  • Odpowiedz
Nahcep
Nahcep 06.04.2020, 21:20:33 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@nocnazjawa: wiesz, jeśli zakładasz że komisja jest ustawiona (bo w teorii każdy sobie patrzy na ręce, jedna osoba tego nie robi), to mamy do czynienia z dużo większym problemem xD
  • Odpowiedz
Nahcep
Nahcep 06.04.2020, 21:24:13 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@1519868: karta leci na adres jaki mają w spisie wyborców, w domyśle z adresu zameldowania ale możesz do 5 dni przed wyborami dopisać się do innego spisu
Inna sprawa że ląduje w skrzynce na listy, co jest średnio bezpieczne ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz

543

Wybory 2020 wyłączone spod Kodeksu Wyborczego

Wybory 2020 wyłączone spod Kodeksu Wyborczego

"Co oznacza nowa poprawka PiS mówiąc o tym, ze do wyborów prezydenta RP w 2020 r. nie stosuje się kodeks wyborczy? To po co kodeks wyborczy, skoro przed każdymi wyborami można uchwalić specustawę i włączyć Kodeks Wyborczy+"

tomasztomasz1234
z
twitter.com
dodany: 06.04.2020, 16:00:49
  • 10
  • #
    polska
  • #
    afera
  • #
    prawo
  • #
    neuropa
  • #
    konfederacja
Nahcep
Nahcep 06.04.2020, 21:15:25 via Wykop Mobilny (Android)
  • -2
Autor się zorientował że palnął bzdurę i usunął tweeta, ale znalezisko i tak na głównej xD
Jedyny przepis kwyb, jakiego się explicite nie stosuje*, to kalka z Konstytucji o terminie wyborów:

Wybory zarządza Marszałek Sejmu nie wcześniej niż na 7 miesięcy i nie później niż na 6 miesięcy przed upływem kadencji urzędującego Prezydenta Rzeczypospolitej i wyznacza ich datę na dzień wolny od pracy przypadający nie wcześniej niż na 100 dni i nie
Nahcep - Autor się zorientował że palnął bzdurę i usunął tweeta, ale znalezisko i tak...

źródło: comment_1586207725kN86bhHP8OWwwd7bCw6zRY.jpg

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Nahcep
Nahcep 06.04.2020, 20:42:35 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
Ej obczajcie co znalazłem pobieżnie czytając to cudo legislacji xD
Dodali do katalogu pkt 5, z wrzuconą do urny kopertą zwrotną; najpierw myślałem że się jebnęli I chodziło im o kopertę do głosowania w celu zapobiegania podwójnym głosom,, ale w sumie jak trochę poszurałem folią to mam lepsze zastosowanie:

Ups, przez przypadek wrzuciłem nie tą kopertę co trzeba, jaka szkoda tym bardziej że to był nasz nielubiany lokals

('podoba' mi się też
Nahcep - Ej obczajcie co znalazłem pobieżnie czytając to cudo legislacji xD
Dodali do...

źródło: comment_1586205755G7PgEWzfGU26WCDzwzjEuy.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nahcep
Nahcep
Autor
06.04.2020, 20:48:17 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Nahcep: btw ludzki pan, łaskawie zostawiają sobie furtkę na przesunięcie tylko o tydzień - jakby to coś dawało
Nahcep - @Nahcep: btw ludzki pan, łaskawie zostawiają sobie furtkę na przesunięcie ty...

źródło: comment_1586206097r1CVraZlASkm7ftU27SSif.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
SkrajnieZdegustowany
SkrajnieZdegustowany
06.04.2020, 17:58:55
  • 69
Jak PiS chce igrzysk, to to niech Opozycja (Konfereracja, PO, obojętnie) wrzuci temat głosowania przez Internet - profil zaufany i zrobimy sobie wtedy K---A Wybory. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
#polityka #konfederacja #wybory #neuropa #polska
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nahcep
Nahcep 06.04.2020, 20:22:47 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@SkrajnieZdegustowany: dobrze zrobione korespondencyjne jest niewiele mniej bezpieczne od głosowania w lokalu, IMO jest to dobra metoda
Problem leży w tym że nie wiem czy obecny rząd by wyrobił z wprowadzeniem jej do wyborów w 2023, a oni chcą to zrobić w mniej niż miesiąc xd
  • Odpowiedz
adam2a
adam2a
adam2a
06.04.2020, 16:01:59
  • 121
Rano: wybory muszą się odbyć korespondencyjnie, bo Konstytucja ich nie pozwala przełożyć.
Wieczrem: Ej, przełóżmy jednak wybory o tydzień, bo inaczej poczta nie wyrobi xD

Przecież jak kryzyjs jebnie to oni będą uciekać jak Ceausescu z dachu parlamentu.

#polityka #wybory #bekazpisu #rakcontent #neuropa
adam2a - Rano: wybory muszą się odbyć korespondencyjnie, bo Konstytucja ich nie pozwa...

źródło: comment_1586188775zjtKCdPJXr2C6pzjsl6dEI.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nahcep
Nahcep 06.04.2020, 20:13:24 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MikolajSobczak1985: ale musisz grzecznie kartę schować i odesłać, bo niszczenie, uszkadzanie, ukrywanie, przerabianie, podrabianie lub kradzież karty to do 3 lat Sztumu
A jak spytasz skąd będą wiedzieli że w Twojej kopercie nic nie ma to nie odpowiem bo nie wiem (ale się domyślam)
  • Odpowiedz
wigr
wigr
06.04.2020, 18:35:05
  • 240
3 lata więzienia za niezagłosowanie w wyborach XD

#sejm #bekazpisu #truestory #sztum #4konserwy #neuropa #polityka
wigr - 3 lata więzienia za niezagłosowanie w wyborach XD

#sejm #bekazpisu #truesto...

źródło: comment_1586198103vMF2eHJ1VWPSJ6rhag7UlG.jpg

Pobierz
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nahcep
Nahcep 06.04.2020, 19:56:31 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@wigr: nie, nie zamieszczasz tego oświadczenia razem z kartą do głosowania - karta idzie do jednej koperty, ta razem z oświadczeniem do drugiej - i tylko jeśli koperta z głosem jest zamknięta, komisja wrzuca ją do urny i otwiera dopiero przy liczeniu głosów
  • Odpowiedz
Nahcep
Nahcep 06.04.2020, 20:07:01 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jakcyk: adres jest ze spisu wyborców, w domyśle z adresu zameldowania ale możesz dopisać się gdzie indziej, tak jakbyś głosował w innym miejscu
Musisz się zgłosić do gminy gdzie przebywasz na 5 dni przed wyborami, podajesz im nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, [obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, numer paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość] oraz numer ewidencyjny PESEL i adres zamieszkania wyborcy plus adres, gdzie przebywasz.

[nie
  • Odpowiedz

63

Idzie susza. Teraz inwestujcie w pietruszkę. –

Idzie susza. Teraz inwestujcie w pietruszkę. –

#biznes #inwestycje #pożary #susza

krzysztof-dzierzanowski
z
czujny.pl
dodany: 05.04.2020, 21:05:20
  • 22
  • #
    polska
  • #
    susza
  • #
    biznes
Nahcep
Nahcep 06.04.2020, 07:41:28 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@resuf: >nklzlwr
Bo tego deszczu było tyle co kot napłakał, poza tym - śniegu, który jest u nas sporym źródłem wody w rzekach i glebie, było horrendalnie mało tej zimy
Nahcep - @resuf: >nklzlwr
Bo tego deszczu było tyle co kot napłakał, poza tym - śnieg...

źródło: comment_1586158888NrRB1OLwvTBXoR6Qm9GJHa.jpg

Pobierz

490

Prof. Łętowska: To blef, że grożą gigantyczne odszkodowania za stan wyjątkowy

Prof. Łętowska: To blef, że grożą gigantyczne odszkodowania za stan wyjątkowy

Odszkodowania takie w ogóle nie są pomyślane jako za straty biznesowe, tylko za rekwizycje jakiegoś konkretnego składnika majątkowego, posłużenie się cudzym mieniem itp. Najwyraźniej daliśmy się wszyscy wrobić. Zwłaszcza że to bez sensu, żaden kraj by tego nie uniósł.

przeciwko78
z
oko.press
dodany: 05.04.2020, 18:38:57
  • 71
  • #
    polska
  • #
    covid19
  • #
    neuropa
  • #
    bekazpisu
Nahcep
Nahcep 06.04.2020, 07:36:28 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@urma303: ja zakwestionuję, bo twój "cytat" to parafraza - on brzmi tak:

Jeśli nie będzie takiej zmiany Konstytucji, to PiS mówi, że 10 maja zrobi głosowanie korespondencyjne dla wszystkich dorosłych Polaków. Czy wynik takich wyborów będzie łatwy do podważenia?

Tak. A sam pomysł uważam za szyderstwo nie tylko z Konstytucji, ale i z demokracji, i z obywateli.

IMO chodziło jej o coś innego - o to, że PiS robi sobie
MRCHAD
MRCHAD
MRCHAD
05.04.2020, 08:30:11
  • 875
Do tych z pakietami wyborczymi też? (◠‿・)—☆
#pis #bekazpisu
MRCHAD - Do tych z pakietami wyborczymi też? (◠‿・)—☆
#pis #bekazpisu

źródło: comment_15860752927qlRTCWvriRluXz9Jl5pH6.jpg

Pobierz
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nahcep
Nahcep 05.04.2020, 14:04:31 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@piaskun87: plz nie powtarzaj bzdury którą wrzucił Szczotkowski, wg prawa nie ma możliwości otwarcia koperty z kartą tak, żeby powiązać ją z oświadczeniem z danymi osobowymi
  • Odpowiedz
robert5502
robert5502
05.04.2020, 10:25:37
  • 2859
Po ch.uj tu zolnierze z bronia dlugą? Panstwo z dykty zaczelo sie napinać. Tylko przed kim i kto ma sie przestraszyc.. czemu sluzy ten cyrk?
Za tydzien pewnie obsadzą budynki snajperami, obok policjanta stanie zolnierz z RPG, a rzeki beda patrolowac nurkowie z Formozy. Tu juz wszystko jest mozliwe. Wszystko!
#koronawirus #bekazpisu #przemyslenia #neuropa
robert5502 - Po ch.uj tu zolnierze z bronia dlugą? Panstwo z dykty zaczelo sie napina...

źródło: comment_1586082119QM4QuQD3NLN3bAZ9QXI59e.jpg

Pobierz
  • 231
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nahcep
Nahcep 05.04.2020, 14:01:58 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Loginsrogim: ale pls nie rozprzestrzeniaj tego fejka o oświadczeniach w korespondencyjnym, bo a) ono zawsze tam było i ma sens, b) wg prawa nie powinno być możliwości powiązania głosu z tym oświadczeniem
  • Odpowiedz
Rogi_
Rogi_
05.04.2020, 12:14:55
  • 5
Sklepy dziś chyba luźne, bo ludzie nie ogarnęli, że jest niepisowska niedziela. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Pod Leclerc #wroclaw nie ma kolejki, więc jest chyba spoko. Byłem wczoraj koło północy to też był luzik, tylko do kasy potem kolejka, bo mają półgodzinna przerwę techniczną od 23:30. Jak co to w nocy nie działają stanowiska z mięsami za ladą. Za to Lidl w Młynie był w nocy
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nahcep
Nahcep 05.04.2020, 13:47:15 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Rogi_: w Borku do Carrefoura stało kilkanaście osób, co z tego co wiem jest sporą poprawą
  • Odpowiedz
hellfirehe
hellfirehe
05.04.2020, 09:36:47
  • 10
Wydano ujednolicone treści obowiązujących aktów prawnych związanych z COVID-19, czyli zawierające wszystkie (na dziś) poprawki do poprawek.
Może rzucą nieco światła na ten b----l prawny :)

ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi

ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nahcep
Nahcep 05.04.2020, 10:57:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@antarhei: zmienia tyle że otwierasz jeden pdf w którym są aktualne przepisy, zamiast jednego pdfa ze starą wersją i kilku ze zmianami, składaj puzzle sam
  • Odpowiedz
k1fl0w
k1fl0w
04.04.2020, 18:38:36
  • 226
Fajne mają być te wybory takie nie za tajne xD

Do koperty z głosem trzeba dodać oświadczenie z PESEL

#polityka

https://www.wykop.pl/link/5430691/tvpis-wybory-bezpieczne-bo-lokalne-wybory-w-szwajcarii-i-bawarii-bo-tajne-xd/
k1fl0w - Fajne mają być te wybory takie nie za tajne xD

Do koperty z głosem trzeba...

źródło: comment_1586025392rou0m2c02cep1Uca6YyPFf.jpg

Pobierz
  • 50
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nahcep
Nahcep 04.04.2020, 21:03:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@k1fl0w: wybacz ale Twoja logika mocno kuleje, jeśli zakładamy że metoda korespondencyjna nie zapewnia tajności bo nie ufamy komisji, to tak samo jest ze zwyczajnym.
Rozpisałem się na ten temat w tamtym wpisie, ale samo istnienie tego oświadczenia nie daje komisji żadnych informacji, których i tak nie ma - a jeśli zakładamy, że będzie grać nie fair, to czemu nie zakładać że nie otworzy urny żeby sprawdzić, co i jak?
  • Odpowiedz
Nahcep
Nahcep 04.04.2020, 22:53:05 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@k1fl0w:

przy tradycyjnym podpisuję się, i nikt nie wie co z tą kartą zrobiłem

Pomijając że, erm, nie powinieneś karty wyborczej wynosić, to przy korespondencyjnym komisja wie niewiele więcej: wie, że wysłałeś głos (odkrywcze, i tak jest to zanotowane w spisie), i nie wie co jest w kopercie na kartę do głosowania, kiedy jest wrzucana do urny. A kiedy jest z niej wyciągana - cóż, wtedy (poza jednym wyjątkiem) już
  • Odpowiedz
Nahcep
Nahcep 05.04.2020, 10:09:34 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@k1fl0w: (nie odpisałem w nocy po padłem)
Nie wiem czemu cytujesz fragment uchwały PKW (którą też przytoczyłem w swoim poście. serio, wyjąłeś jedno zdanie z połowy tych wypocin, a reszty nie czytałeś?), ale chyba nie rozumiesz, co tam jest napisane: jeśli zestaw zawiera jedną z tych przesłanek (brak oświadczenia, niepodpisane oświadczenie, brak koperty na głos, niezaklejona koperta), to odkłada się ją na bok bez zapoznawania z treścią, nie wkłada do urny
  • Odpowiedz
Nahcep
Nahcep 04.04.2020, 15:21:09
  • 15
Ominęła mnie wczoraj burza na głównej o głosowanie korespondencyjne, a szkoda – miałbym okazję wyłapać sporo minusów, bo najwyraźniej niebycie antyfanem głosowania korespondencyjnego jest niepopularne. Ale dzięki temu mam trochę więcej czasu na ten post.¯\(ツ)_/¯
Podzielę post na dwie części: w pierwszej napiszę, jak wygląda ta metoda u nas (przynajmniej w takiej formie, w jakiej wygląda to w momencie kiedy to piszę), w drugiej zaprezentuję, jakie są najważniejsze różnice od stosowania tej
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nahcep
Nahcep
Autor
04.04.2020, 15:21:50
  • 5
Skoro przeszliśmy (nieco pobieżnie, oczywiście mogę odpowiedzieć na pytania – nie wszystkie, bo nie mam dostępu do biblioteki) przez nasze rozwiązania, opiszę szwajcarskie. Wbrew pozorom, nie tak odmienne od naszych, choć w wielu przypadkach ułatwiające proces.

Zacznijmy od tego, że to, co piszę, jest bardzo ogólne i pochodzi ze źródeł anglojęzycznych, które znalazłem. Co do pierwszego, reżim głosowania jest ustalany lokalnie, przez kantony, a czasem i gminy. Co do drugiego, niestety nie operuję
  • Odpowiedz
Nahcep
Nahcep
Autor
04.04.2020, 22:43:29 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@apaf: zacznę od tego, że otwarcie dużej koperty samo w sobie ujawni niewiele - otwierający będzie wiedział, że osoba X oddała głos pocztą, co i tak da się sprawdzić bez takich wygibasów.
Sam głos można oczywiście - popełniając przestępstwo - sprawdzić otwierając małą kopertę od razu po otwarciu dużej, ale a) taki głos i tak ląduje w stercie na głosy nieważne i jest zaprotokołowany jako otwarta koperta na kartę, b) nietrudno
  • Odpowiedz
Nahcep
Nahcep
Autor
05.04.2020, 09:54:09 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@apaf: nie mówię 'nie', ale jest to ekstremalnie trudne - poczta musiałaby mieć koperty wg wzoru z uchwały PKW (MP z 2018, poz. 966), ale jednocześnie nie ma standardowej wielkości - koperty mają być wystarczająco duże, żeby pomieścić dokumenty, ale reszta - łącznie z rozmiarem fontu - jest do dyspozycji gminy. A w teorii operator nie powinien widzieć małej koperty ani razu, bo zawsze ta jest w środku. I znowu,
  • Odpowiedz
AlezPanieMecenasie
AlezPanieMecenasie
04.04.2020, 19:51:48
  • 3
#prawo #polityka #wybory #neuropa #4konserwy Czym dłużej się nad tym zastanawiam, tym bardziej dochodzę do przekonania, że wybory nie powinny być tajne. Mało tego, poszedłbym krok dalej i umożliwiłbym głosowanie przez epuap i możliwość sprawdzenia swojego głosu. Wtedy byłaby 99% pewność, że wyniki nie zostały sfałszowane. Do tego w przypadku wyborów do sejmu zrezygnowałbym z zasady proporcjonalności. Zostawiłbym jedynie trzy zasady z
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nahcep
Nahcep 04.04.2020, 23:02:36 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@AlezPanieMecenasie:

dzień dobry AlezPanieMecenasie, oj na kogo to się głosowało? Partia Y zamiast X widzę? Oj, uważałbym bo niebawem będziemy redukować etaty, a zauważyliśmy pewne braki. Że nie masz pan sobie nic do zarzucenia? Oj, brak samorefleksji źle rzutuje

witam petenta, słyszeliśmy że głosowało się na przeciwnika naszego kochanego wójta? Oj, nowy plan zagospodarowania przestrzennego się szykuje. Cóż to, wniosek jakiś? Rozpatrzy się... Kiedyś

halo, prokurator Dziura w Dupie? Tu
  • Odpowiedz
o.....3
o.....3
konto usunięte 04.04.2020, 16:03:30
  • 119
Jakoś trzeba urobić społeczeństwo za te 2 miliardy co nie @tvp_info
#wybory #tvpis #bekazpisu
o.....3 - Jakoś trzeba urobić społeczeństwo za te 2 miliardy co nie @tvp_info
#wybor...

źródło: comment_15860161331Eoiof7hmm8VEi5fqkHdgB.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nahcep
Nahcep 04.04.2020, 21:05:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Vena_cava1995: nie, do jednej koperty wkładasz głos, a tą kopertę i oświadczenie wkładasz do drugiej, w teorii po otwarciu tej drugiej nienaruszona koperta z głosem ląduje w urnie i jest otwarta dopiero po otwarciu urn
  • Odpowiedz

1261

TVPiS Wybory bezpieczne bo lokalne wybory w Szwajcarii i Bawarii. Bo TAJNE xD

TVPiS Wybory bezpieczne bo lokalne wybory w Szwajcarii i Bawarii. Bo TAJNE xD

Odbiór pakietu wyborczego w którym znajdziemy kartę do głosowania, oświadczenie o osobistym i TAJNYM XD ( ͡° ͜ʖ ͡°) TAJNYM oddaniu głosu xD Oddajemy głos na karcie wyborczej i odsyłamy RAZEM Z OŚWIADCZENIEM w kopercie zwrotnej xD. Tymczasem konstytucja: Art.127 paragraf 1 "...głosowaniu tajnym."

k1fl0w
z
twitter.com
dodany: 04.04.2020, 18:21:59
  • 89
  • #
    polska
  • #
    tklive
  • #
    wybory
  • #
    polityka
  • #
    neuropa
  • #
    tvpis
Nahcep
Nahcep 04.04.2020, 20:53:15 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@lolroflneo: są wysyłane razem, ale osobno traktowane
tl;dr wkładasz głos do jednej koperty, tą razem z oświadczeniem wkładasz do drugiej; kiedy komisja dostaje zestaw, najpierw sprawdza oświadczenie i czy koperta z głosem jest nienaruszona, jeśli jest git to ta druga ląduje w urnie i jest otwarta dopiero po otwarciu urny
(dłuższa wersja w moim wpisie na mirko)
trustME
trustME
04.04.2020, 14:21:01
  • 0
Hej!
Polecicie we #wroclaw kogoś kto solidnie naprawia laptopy w rozsądnej kasie?
Mam 7 letnie Sony Vaio o oznaczeniu SVE14A290X.

Niestety klapa jest już totalnie rozwalona - pękła w obydwu miejscach mocowań zawiasów.
Laptop ogólnie w środku super - i7,16gb ram, SSD więc szkoda wyrzucać, więc chciałbym go naprawić.
trustME - Hej!
Polecicie we #wroclaw kogoś kto solidnie naprawia laptopy w rozsądnej...

źródło: comment_1586009958tEYfyYjzNJt1Dn6WRhd7Zq.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nahcep
Nahcep 04.04.2020, 15:26:11 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@trustME: ja polecam mag-com na Dąbrowskiego, korzystałem kilka razy i się nie zawiodłem (choć racja że bardziej z bebechami)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 24
  • Strona 4 z 24
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 29.07.2019

    Komentator
  • Rocznica
    od 21.11.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 21.11.2014

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 02.07.2016

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl