Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko235
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
KD-UMK
KD-UMK

KD-UMK

Dołączył 3 lata i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 39
  • Znaleziska 31
  • Mikroblog 8
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 1

451

Afera: niesprawiedliwe traktowanie studentów, oprogramowanie szpiegujące na UMK

Afera: niesprawiedliwe traktowanie studentów, oprogramowanie szpiegujące na UMK

Apel do p. Prorektor ds. Studenckich w sprawie niesprawiedliwego traktowania studentów na WFAiIS UMK

Ebsibi
z
facebook.com
dodany: 05.02.2022, 23:45:11
  • 120
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    studbaza
  • #
    afera
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 04:11:56
  • 48
Szanowni Użytkownicy,

zachęcam do zapoznania się całą treścią apelu, którą najlepiej czyta się w PDF, a ta właśnie wersja jest podczepiona jako pierwszy link w moim poście na FB. Prosiłbym też o niewypowiadanie się o sprawie, zanim nie zapozna się z jej szczegółami. Jeśli ktoś wyciąga z tego pisma jedynie słowo "COVID", to myślę, że najlepszym rozwiązaniem, będzie poszukanie innych "newsów". Apel ma 13 stron i zapewniam wszystkich, że nie wyczerpuje tematu, a
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 04:53:02
  • 11
@werfogd: Raczej nie zwróciłeś uwagi na to, że apel jest od pracownika, a nie studentów. Tak, nie przepadam za FB i najchętniej bym go nie posiadł. Tak, naraziłem swoją prywatność, aby działać w dobrej sprawie.
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 04:57:48
  • 7
@LudzieToDebile: Regulamin jest łamany na wielu płaszczyznach. Między innymi § 7 Regulaminu gwarantuje studentowi prawo przystąpienia do egzaminu komisyjnego:

Student ma prawo do:

13) przystąpienia do egzaminu komisyjnego;


Paragraf § 36 określa natomiast, w jaki sposób należy to przeprowadzić. Wszelkie podania o komisyjny egzamin były odrzucane przez Prodziekan ds. Studenckich, tylko dlatego, że semestr wcześniej miał miejsce precedens z zaliczonym egzaminem komisyjnym z jednego z tych przedmiotów. To wszystko jest
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 05:01:00
  • 53
@Petururururu: Najwidoczniej nie zrozumiałeś kompletnie o co chodzi, a jedyne słowo, na które zwracasz uwagę, to COVID i zdalne ;) Apel jest napisany przez pracownika, nie przez studenta.
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 17:55:27
  • 7
@jozef-dzierzynski: Przepraszam, ale zawodowo nie zajmuję się pisaniem apeli i nie to należy do moich kompetencji, co powinno być jasne po przeczytaniu całości. W treści pisma i tak nie zostały ujęte wszystkie kwestie, a apel przeznaczony jest dla społeczności akademickiej. Tak, jak pisałem, pojawienie się do na tym portalu jest konsekwencją dużego zainteresowania. Apel był wysłany na ogólny adres studentów UMK, oraz na grupę facebookową studentów UMK, gdzie w obu
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 18:26:50
  • 4
@smk666: Skoro studiowałeś na AiR, to nie miałeś "przyjemności" zaliczania Systemów operacyjnych i Sieci komputerowych u prof. Kobusa nieprawdaż? Wiem, jaki program jest na AiR, bo tam też prowadziłem zajęcia.
Odnoszę wrażenie, że ciężko jest ze zrozumieniem, skoro nawet wykresy nie pomagają...

Nikt nie twierdzi, że kształcenie na naszym Wydziale jest złe. Wręcz przeciwnie, gdyby tak było, żadne apele nie miałby sensu. Walczymy o to, aby doprowadzić do porządku przedmiot
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 18:54:40
  • 10
@lemmikki: Problem w tym, że wielu studentów przenosi się na zaprzyjaźniony wydział, aby tylko zaliczyć studia, lub nawet na inne uczelnie. Są osoby, które same proszą o skreślenie z listy studentów, bo nie mogą zdać tych przedmiotów, a chcą rozpocząć studia gdzie indziej...
Tylko, że my jako karda nie chcemy, aby studenci od nas uciekali. Jak już wspominałem gdzieś, bardzo wielu dobrych studentów ma najczęściej kilka warunków z tego samego
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 19:06:29
  • 8
@Jan998: Wręcz przeciwnie, jestem bardzo techniczny, ale wygląda na to, że nie zapoznałeś się całą treścią pisma. Skrypt nie działa poprawnie z wersjami Live, co jest opisane w apelu. Na czas kolokwium należy uruchomić skrypt, a wszelkie zmiany w nim są niedopuszczalne. Jak doczytasz do końca, to dowiesz się co jeszcze leci przez sieć bez zahashowania.
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 19:08:16
  • 3
@Closheart: Do Rektora było wysłane 30 stron podaniowych pisma, na które nie raczył odpowiedzieć. Trzykrotnie prosiłem również Rektora o rozmowę w godzinach jego przyjęć, ale nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 19:15:17
  • 5
@optymistycznypesymista: Planujemy złożenie skargi do MEiN i PKA, a teraz nawet do Prezesa UODO.
Informowałem o tym Władze Dziekańskie już w listopadzie, a następnie Rektora w styczniu:
Podkreślam, iż w przypadku dalszej lekceważącej postawy Władz Dziekańskich i Rektorskich w stosunku do tak istotnego problemu, sprawa zostanie w pierwszej kolejności opublikowana w mediach, zaś w kolejnym kroku zgłoszona do właściwych organów nadzorczych, w tym Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Państwowej Komisji
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 20:07:32
  • 0
@Jan998: Przeczytaj ze zrozumieniem, czym jest plik mechine-id w manualu, fragment jest wklejony w PDF (nie mam uprawnień do wklejania tu linków).
Żeby przesyłać go przez sieć należy go zahaszować z kluczem specyficznym dla danej aplikacji.
Poza tym, kto mówi o jednorazowym systemie? Napisałem już, że z wersjami Live skrypt nie działa jak należy.
Do tego wykradane są zrzuty ekranu wysyłane na serwery, gdzie nie wiadomo, co się z nimi
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 20:25:31
  • 0
@smk666: Nie rozumiesz skali problemu. Studenci nie mogą bronić inżynierek przez te egzaminy. Na wykład zapisanych jest więcej osób niż tych co podchodzą po raz pierwszy. Studenci rezygnują ze studiów, bo szkoda im życia na użeranie się z osobą, która się nad nimi znęca. Ja, jako pracownik, a nie student, nie akceptuję tego zjawiska i zrobię wszystko co trzeba, żeby to naprawić. Zaczęło się od zgłoszeń do Przełożonego, później do
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 21:11:48
  • 2
@Jan998: Co niby nie jest prawdziwe? Wszystko co jest opisane w piśmie jest zgodne ze stanem faktycznym. Na zaliczeniach dochodzi do przetwarzania danych wykraczających poza konieczne, do czego na mocy RODO nie ma prawa ani UMK ani Egzaminator.
Proszę nie rozpowiadać fałszywych informacji.
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 21:12:47
  • 3
@volatile_pc: Odjechałeś, a czytanie ze zrozumieniem, to niestety nie Twoja bajka ;)
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 21:14:14
  • 3
@deexteer: Nie można bać się czegoś co już się wydarzyło ;)
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 21:35:20
  • 1
@Jan998: Nie rozumiem, po co mam tłumaczyć to, co jest już w piśmie:

This ID uniquely identifies the host. It should be considered "confidential", and must not be exposed in untrusted environments, in particular on the network. If a stable unique identifier that is tied to the machine is needed for some application, the machine ID or any part of it must not be used directly. Instead the machine ID
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 21:39:40
  • 4
@round: Dokładnie. Sam sprawdzałem sporo egzaminów, brałem też udział w komisji egzaminacyjnej. Manipulacja wynikami jest masowa, a nawet mamy przykłady takich samych odpowiedzi z egzaminu, które otrzymały skrajną punktację (0 lub 1)...
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 21:50:10
  • 1
@Jan998: Niestety nie wytłumaczył Pan. Powołał się Pan tylko na wycinek manuala wyrwany z kontekstu, nie rozumiejąc przy tym sposobu przeprowadzania kolokwium/egzaminu. Tak czy inaczej wytłumaczyłem, o co chodzi, ale niestety nie mam obecnie tyle czasu, żeby tłumaczyć ponownie to co napisane jest w piśmie.
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 07.02.2022, 00:20:24
  • 4
@Jan998: Odpiszę Panu ostatni raz, z uwagi na charakter sprawy, ale to co Pan wypisuje, jest kompletnie poza jakąkolwiek logiką.

1. Student może podejść do kolokwium z SO tylko raz w roku. Nie ma poprawy, bo Egzaminator nie uważa, że jest potrzebna.
2. Student nie ma możliwości nieużywania skryptu, bo wówczas kolokwium jest niezaliczone - to nie jest wybór, tylko przymus, choć najwidoczniej nie widzi Pan pomiędzy tymi pojęciami różnicy. Nikt się
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 07.02.2022, 00:23:43
  • 1
@volatile_pc: Z kulturą też widzę na poziomie...
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 07.02.2022, 00:28:16
  • 0
@Wookie2020: Tak jak pisałem, autorem apelu jest pracownik, a nie studenci.
Cieszę się, że miałeś dużo szczęścia w pandemii, ale ja już straciłem kilka osób... Nie sądzę, aby cokolwiek było wyolbrzymione w treści, ale rozumiem, że słowo COVID w dzisiejszych czasach mocno niektórych triggeruje. Szkoda, bo to nie COVID jest meritum apelu.
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 07.02.2022, 02:38:12
  • 2
@smk666: Twój argument jest na tym samie poziomie, co twierdzenie, że kiedyś powszechnie w szkołach lało się dzieciaki linijką po łapach, a teraz to jest wielkie nadużycie i płacz w internecie...
Masz rację, z takim podejściem nie dogadamy się :/
Szkoda, że nie widzisz problemu, który jest na wielu płaszczyznach.
Pamiętaj tylko, że apel pojawił się w na tym "rozrywkowym portalu" dopiero po wyczerpaniu WSZYSTKICH dróg formalnych na UMK. Nie
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 07.02.2022, 02:39:42
  • 0
@volatile_pc: Przepraszam, ale tylko stwierdziłem fakt.
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 07.02.2022, 02:45:21
  • 0
@deexteer: Można co nieco wyczytać w apelu ;)
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 07.02.2022, 04:36:22
  • 0
@Jan998: Tak jak odpisywałem Panu w innym wątku, ciągle nie Pan pojęcia, jak wygląda to zaliczenie. Studenci byli również nagrywani na kolokwium, a następnie filmik został wrzucony do ściągnięcia dla wszystkich... Oczywiście z tymi "podoświetlanymi gębami"... Do repozytorium rozwiązań studentów z tego przedmiotu mają dostęp wszyscy posiadający konto wydziałowe... Tego jest więcej, ale Pan woli udowadniać, że wszystko jest ok... Biorąc pod uwagę Pana historię wpisów na Wykopie rozumiem, że
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 07.02.2022, 04:43:29
  • 0
@volatile_pc: Patrz pierwsza odpowiedź.
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 07.02.2022, 06:32:58
  • 2
@smk666: Naprawdę nie rozumiesz problemu pisząc takie rzeczy. Nie kończą się "możliwości przewidziane w Regulaminie Studiów", tylko jest on nagminnie łamany. Co tu jest niezrozumiałe? Nie rozumiesz, że student ma prawo do egzaminu komisyjnego zgodnie z Regulaminem? Nie rozumiesz, że Prodziekan-astronom nie ma podstaw do oceny egzaminów z systemów i sieci? Nie rozumiesz, że wyniki są fałszowane, bo dwie takie same odpowiedzi dostają skrajną punktację? Nie rozumiesz, że te same
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 08.02.2022, 00:14:02
  • 3
@deexteer: Już są pierwsze pozytywne oznaki apelu. Dzisiejszy egzamin z SO został odwołany. Ma się odbyć dopiero po sesji zimowej i ma być stacjonarnie. Myślę, że daje to pole do dialogu.
Media już sprawę podchwyciły. Dzisiaj wieczorem będę miał trzy rozmowy z redaktorami.
Nie jestem na etapie zastanawiania się co zrobić z tymi przedmiotami, bo mam przygotowany plan, który już zgłaszałem w grudniu Dziekanowi a następnie w styczniu Rektorowi. Apel
Ebsibi
Ebsibi
05.02.2022, 23:16:23
  • 136
Od wielu lat studenci informatyki stosowanej na Wydziale Fizyki Astronomii i Informatyki Stosowanej na UMK są niesprawiedliwie traktowani przez jednego z wykładowców. Wszelkie prośby, zgłoszenia, skargi są ignorowane przez Dziekanat oraz Rektorat. Sytuacja ta doprowadziła do tego, że powstał apel, do którego link wrzucam poniżej.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1335939230254955&id=100015166712902

Egzaminy z Systemów Operacyjnych oraz z Sieci Komputerowych cechuje najniższa zdawalność. Jeżeli zda je 30% studentów, to mówimy o wyjątkowo dużej liczbie osób. I nie, to nie kwestia
  • 52
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 03:15:34
  • 0
@morsisko: Jest podlinkowany w komentarzach na FB.
  • Odpowiedz
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 03:16:01
  • 0
@kafapre: Patrz komentarze na FB.
  • Odpowiedz
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 04:19:48
  • 1
@ly000: na tym przedmiocie jest 100 studentów, z czego większość na warunku, a prowadzących jest tylko dwóch. Nie ma takiej możliwości, aby przeprowadzać zaliczenie w mało licznych grupach. Poza tym Zarządzenie Rektora UMK mówi jasno, że wszelkie zaliczenia muszą odbywać się w postaci zdalnej. Wszystkie inne przedmioty funkcjonują u nas bez problemów i nikt nie domaga się, żeby robić na nich zaliczenia stacjonarne.
  • Odpowiedz
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 04:48:42
  • 0
@ly000: ale kto chciałby być "wypożyczonym" skoro wszyscy chcą sesję zdalną? Nie zgodzę się z tym, że nie można zweryfikować studentów zdalnie, szczególnie jeśli chodzi o informatykę. Wszyscy w komercyjnej branży IT wymagają przedstawiania wykonanych projektów, więc idealnym sposobem weryfikacji jest robienie projektów zaliczeniowych. Można przepytywać o takie projekty, a prawda taka, że bardzo łatwo poznać, czy student robił projekt sam czy nie. Nie powiedziałbym też że zdalne są wszystkim
  • Odpowiedz
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 05:09:08
  • 1
@ly000:

jeżeli taka decyzja zostanie wydana, to ktoś się znajdzie. pracownik powinien słuchać poleceń przełożonego.

Decyzją przełożonych sesja zimowa przeprowadzana jest zdalnie, co jest całkowicie zasadne biorąc pod uwagę liczbę nowych zakażeń dziennie. Nie można w takiej sytuacji wymagać od pracowników przebywania na uczelni dlatego, że ktoś sobie wymyślił "inny egzamin".

zgoda, tylko ja mówiłem o egzaminach. robiąc egzaminy zdalnie równie dobrze można z nich zrezygnować i zostawić same
  • Odpowiedz
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 05:34:49
  • 2
przecież napisałem, że nie nakłaniam do łamania decyzji rektora. po prostu je krytykuję.


@ly000: napisałeś, to dopiero po moim komentarzu ;) Nie zgodzę się, że w obliczu 60 tys. nowych przypadków dziennie zajęcia czy zaliczenia powinny być prowadzone stacjonarnie. Może masz więcej szczęścia, ale ja przez pandemię straciłem już kilka osób... Obostrzenia są już wprowadzone dla oświaty, uczelnie mają autonomię, więc decyzje podejmują rektorzy. Na informatyce nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby
  • Odpowiedz
KD-UMK
KD-UMK
KD-UMK 06.02.2022, 19:25:31
  • 0
@jan-kowalski-507464: skrypt jest aktualizowany, a studenci powinni go pobrać przed rozpoczęciem zaliczenia. Na kolokwiach i egzaminach nie ma wystarczająco czasu, żeby uporać się z zadaniami, a błędne działanie skryptu kończy się oceną negatywną, więc nie ma sensu nawet próbować.
Oczywiście, że można by kombinować ze skryptem, tylko nie ma gwarancji, że wszystko będzie działać, a studenci po prostu wolę się uczyć, bo przecież po to przyszli na Uczelnię, a nie
  • Odpowiedz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking