Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko217
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
ChosennOne

ChosennOne

Dołączył 3 lata i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1690
  • Znaleziska 34
  • Mikroblog 1656
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 8
Chlodny_Pokerzysta
Chlodny_Pokerzysta
12.09.2025, 10:12:51
  • 25
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ChosennOne
ChosennOne 12.09.2025, 14:52:59 via Android
  • 3
@Chlodny_Pokerzysta Niestety masz rację, mnie osobiście nigdy nie pociągały kobiety under 30. Z tych wszystkich powodów, o których napisałeś. Źle dobrany ubiór, wiecznie zmęczone twarze jak po nocce w kopalni, tatuaże, a do tego jeszcze wracająca moda na p-------y fuuuuj...a taka kobieta 30 plus bardzo często jest ubrana po prostu kobieco, wyważenie, pod swoją sylwetkę i kilogramy, często szpilki, rzadko sukowate i wyzywające, a właśnie mające swój indywidualny styl i doskonale
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne 10.09.2025, 19:13:43
  • 0
#gielda

Czy to prawda, że obligacje indeksowane inflacją lepiej kupować na jesień, październik, listopad, lub grudzień? Wtedy odczyty są najwyższe statystycznie, a od 2 roku właśnie te odczyty będą liczyły następne 9 lat rok po roku w przypadku EDO cały następny rok, prawda?
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ChosennOne
ChosennOne
Autor
10.09.2025, 19:17:10 via Android
  • 0
@HAMSKLOSS89 w sensie lepiej kupić przez 12 miesięcy po 1000 zł niż raz za 12 000 zł?
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
10.09.2025, 19:54:13 via Android
  • 0
@HAMSKLOSS89 Już pisałem i pytałem o to, dokładnie tak jest. Kupując we wrześniu będę miał liczony każdy rok z odczytem w sierpniu za inflację z lipca. A w okresie letnim zazwyczaj jest najniższa w roku xd.
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
10.09.2025, 20:03:08 via Android
  • 0
@HAMSKLOSS89 Daj znać :-)
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
11.09.2025, 03:36:00 via Android
  • 0
@msr99 Temat już był u mnie wałkowany 1000 razy :P nie mam czasu śledzić rynków, interesować się i tym wałkować akcji, etfow itd. a z tym zyskiem lub jego brakiem też nie do końca się zgadzam. Ludzie przechowują 100 tysięcy na koncie bez celu i się cieszą, że mają 100 tysięcy. Ja wrzucę w obligacje i będę miał z tego za 30 lat z 500 albo 600, dla mnie to zysk
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
11.09.2025, 03:44:16 via Android
  • 0
@msr99 Dziękuję :-)

Co oznacza HODL?xD
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
11.09.2025, 04:34:10 via Android
  • 0
@msr99 No i to przecież super wynik, ciężko osiągnąć taki wynik na czymś ryzykownym :-)
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
11.09.2025, 05:10:47 via Android
  • 0
@HAMSKLOSS89 raczej nie zanosi się na to, że PO wygra następne wybory więc kto wie :D
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne 04.09.2025, 08:59:44
  • 1
#gielda #obligacje

Jeśli kupię obligacje EDO 10 letnie, które na dzisiaj w pierwszym roku mają 6.00% oprocentowania i minie pierwszy rok to w drugim roku jak będzie liczony procent? Jeśli inflacja za rok o tej porze będzie wynosiła 4% + marża 2% to będę miał kolejny rok liczony po 6% przez cały drugi rok? A co jeśli np. za 5 miesięcy w drugim roku inflacja będzie wynosiła 10%?
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ChosennOne
ChosennOne
Autor
04.09.2025, 09:05:05 via Android
  • 0
@Realeuforia Rozumiem, że to średnia inflacja z roku poprzedniego? Wyjdzie np. 3% + marża 2%, czyli 5% przez cały drugi rok? A jak wzrośnie inflacja z d--y na 10% to ja nadal będę miał liczone po 5% co miesiąc?
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
04.09.2025, 09:07:25 via Android
  • 0
@Carnivore79 Czyli jednak nie średnia tylko dokładnie taka sama jaka będzie za rok w sierpniu to będzie naliczana przez cały kolejny drugi rok jak rozumiem z tego co wysłałeś? I jak pisał @PedzacaGuma
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
04.09.2025, 09:13:09 via Android
  • 0
@PedzacaGuma Dzięki wielkie za wyjaśnienie :-)

Wg Ciebie kiedy lepiej kupić te obligacje? W sumie jakby nie patrzeć to w tym roku już i tak nie mam innego terminu xD
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
04.09.2025, 09:30:10 via Android
  • 2
@manlet185cm Wiesz jak to jest, gdy inflacja spada do 3%-2.5% to każdy wtedy mówi tak jak Ty, że lepiej brać ze stałym oprocentowaniem i kredyt zmiennoprocentowy. Jak inflacja wywali znowu na 7-10% (o tych absurdalnych 10%+ już nie mówię nawet) to każdy wtedy mówi, że mógł wziąć kredyt o stałym oprocentowaniu i obligacje indeksowane inflacją xd choć na pewno masz rację i trzeba by się zastanowić czy faktycznie TOSy 3 letnie
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
04.09.2025, 10:31:31 via Android
  • 1
@manlet185cm Dziękuję za porady oczywiście zerknę i chętnie czegoś się dowiem z tego kanału :-) nie jestem alfą i omegą więc pytam :-) mam całkowitą świadomość, że nie zrobię z 10 tysięcy 100 tysięcy w 10 lat. Traktuje obligacje jako odkładanie na emeryturę lub życie po 50-tce :-)
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
04.09.2025, 11:28:05 via Android
  • 2
@PedzacaGuma Ja zamierzam i podjąłem decyzję, że moje inwestowanie nie będzie opierało się na walczeniu z przebijaniem realnej inflacji co nie udaje się zawsze nawet takim ekonomistom jak Iwuć, a co dopiero mi, tylko chcę mieć odłożone na spokojne życie po 50tce-emeryturze, gdy zdrowie siądzie, AI wywali nas z roboty, a my będziemy stawać się bezużyteczni xd. Dlatego założyłem sobie IKE obligacje :-) przed inwestowaniem w ETFy powstrzymał mnie strach przed
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
04.09.2025, 11:51:24 via Android
  • 0
@PedzacaGuma U mnie dokładnie tak samo jak u Ciebie :-) mam 33 lata :-) robię to głównie dla siebie :-)
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
04.09.2025, 17:09:46 via Android
  • 0
@JihadJoe Super sprawa gratuluję wkładu ᕦ(òóˇ)ᕤ
Co znaczy "przerolowałem 3 lata temu"?
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne 26.08.2025, 17:41:53
  • 1
#gielda

Podjąłem ostateczną decyzję, że zakładam IKE w PKO BP i w IKE będę miał wszystkie obligacje z rocznymi limitami, przynajmniej tak się postaram je wypełnić. Teraz pytanie do wyjadaczy, czy przy takim układzie jest jakikolwiek sens inwestować na xtb w ETFy nakładając na siebie podatek Belki 19% czy lepiej całość walić w obligi? Nie przekonujcie mnie i nie mówcie mi, że to błąd, pożyjemy zobaczymy :D zresztą zadowala mnie
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ChosennOne
ChosennOne
Autor
26.08.2025, 17:49:09 via Android
  • 0
@wincenty1 Dlaczego? Nie wiadomo kiedy to wejdzie i na jakich w ogóle zasadach. Poza tym na pewno nie będzie tak, że wszyscy ci, którzy mają wszystko w IKE nagle będą wydymani xd
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
26.08.2025, 17:55:54 via Android
  • 0
@Mamiser Jeśli ma to wyglądać tak jak w dzisiejszej formule to oczywiście nikt nie będzie dymany, ale to przecież dwie różne formy oszczędzania? IKE to typowa emerytura i spokojne odkładanie z jakimś tam zyskiem, a OKI to coroczny podatek (na dzisiaj około 1%) od portfela więc ten portfel i zyski musiałby być niezły, żeby jakkolwiek się to opłacało :P
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
26.08.2025, 18:02:41 via Android
  • 0
@Mamiser No wydaje mi się, że każdy mający konto IKE raczej myśli o ominięciu podatku Belki więc będzie wpłacał i trzymał pieniądze do 60tki, to chyba oczywiste.
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
27.08.2025, 03:32:31 via Android
  • 0
@Rudz1elec Opłacać może i będzie bardziej etfy w IKE, ale ja nie jestem skłonny do podejmowania ryzyka w takich kwotach, żeby wkładać dziesiątki tysięcy w ETF, wolę stabilnie, wolno i nudno,nake bezpiecznie z obligacjami, stąd moja decyzja. A ETFy chciałem traktować jako dodatkową zabawę w międzyczasie za jakieś 20% :-) co masz na myśli mówiąc "krach na IKE"?
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne 24.08.2025, 09:40:47
  • 0
#gielda

Dobra mam pytanie, pewnie dla doświadczonych głupie, ale chce ruszyć od września z inwestowaniem. Rozumiem, żeby założyć konto IKE i kupić obligacje to muszę iść do banku PKO BP i założyć najpierw konto w tym banku i jednocześnie od razu konto IKE? Następnie przy dostępie do konta mogę dokonywać zakupu obligacji skarbowych poprzez aplikację banku? W jaki sposób one będą automatycznie połączone z kontem IKE? Jak to działa?
Drugim
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ChosennOne
ChosennOne
Autor
24.08.2025, 09:45:02 via Android
  • 0
@Catmmando Czyli mogę założyć samo konto w XTB, tam założyć IKE i tam kupić obligacje? No chyba nie?
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
24.08.2025, 09:54:22 via Android
  • 0
@msr99 Hmmm masz rację z tym IKE na obligacje :-) tylko to wszystko jest nie płaceniem podatków przy braku wypłacenia przed 60tką :P więc rozumiem, że obligacji z założenia nie wykupujemy przed 60tką dzięki czemu cały zysk netto jest dla nas. A przy akcjach ta sama zasada tylko, że dzięki IKE?:-) Tylko co po przekroczeniu wtedy limitu wpłat rocznym na IKE? Co z tą nadwyżką?
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
24.08.2025, 10:01:25 via Android
  • 0
@msr99 Wiesz nie mam już 20 lat, żeby wierzyć w bajki pt. "Będę wpłacał co miesiąc 1000 zł, a na 60tkę wyjmę 2 miliony, bo moje akcje będą tylko rosnąć, a 6% co roku mnie nie zadowala". Ja w ogóle się tym nie zajmuje i nie wchodzę w takie sprawy. Mam ustalone, że będę robił tak, a myślenie życzeniowe mnie nie interesuje :P świat jest zbyt dynamiczny i zbyt szybko się
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
24.08.2025, 10:12:07 via Android
  • 0
@pepedros Rozumiem, że po zakończeniu obligacji np. EDO 10 letnich automatycznie jest wypłacona mi kwota pomniejszona o podatek Belki 19%, ale jeśli nie wypłacę tej kwoty to ten podatek zostanie mi zwrócone po 60tce? Czy po prostu podatek ten jest pobierany przy wypłacie, a kwota po zakończeniu obligacji jest cała wraz z podatkiem?

Rozumiem, że najlepiej IKE u maklera na ETFy, ale wtedy jaki sens z obligacji skoro właściwie po potrąceniu
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
24.08.2025, 10:13:48 via Android
  • 0
@Rudz1elec Jaki ma to związek z moim pytaniem?
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
24.08.2025, 10:27:12 via Android
  • 0
@Rudz1elec Nie no spoko wiem o co Ci chodzi :-) ja się w to nawet nie zagłębiam, w sensie w temat kupowania akcji, szybkich wzrostach itd. Nie mam czasu tego śledzić i nie jest na moją głowę w ogóle interesowanie się tym. Chcę mieć bezpiecznie ulokowane pieniądze, a nie wpłacać co miesiąc na konto z myślą, że jak dojdzie do momentu wypłaty na emeryturę to całkowicie przypadkowo akurat w tym momencie
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
24.08.2025, 11:03:29 via Android
  • 0
@msr99 Tu już nie chodzi o to, ale ja po prostu nie jestem naiwniakiem :-) te historie są powtarzane od 100 lat. Tylko, że ludzie tyle nie żyją :-) zainwestuj, poczekaj, nawet jak będą spadki po 60% poczekaj, będzie rosło aż urośnie i na sam koniec i tak zyskasz więcej. Ale kiedy będzie ten koniec i czy to będzie odpowiedni moment w moim życiu przy wzroście i spadku? Czy ja dożyje
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
24.08.2025, 11:26:28 via Android
  • 0
@msr99 Na EDO czy innych też mam 6-8% z gwarancją antyinflacji więc czy jest sens ryzykowania dla tych 2% więcej, które w dodatku nie zawsze mogą być?
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
24.08.2025, 11:33:14 via Android
  • 0
@Rudz1elec No tak oczywiście masz rację. Zamiana ETF na obligi jest wtedy rozsądna, ale przecież tracimy w takim przypadku nasz zysk o 19%, bo musimy je wypłacić i kupić obligi?
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
24.08.2025, 12:11:32 via Android
  • 0
@msr99 Powoli będzie spadać do jakiego poziomu? 0.5%? Skoro już jest 3?xD Z obligacjami jest tak samo jak i z tymi akcjami w perspektywie 30 lat. Włącz sobie Iwucia i zobacz ile on nadrobił pieniędzy dzięki tym obligacjom EDO na inflacji po 15% za PiSu względem akcji, które miał. Jest dekada gdzie inflacja wynosi 3-5% i obligacji nie są aż tak opłacalne, a jest dekada gdzie ta inflacja leci w kosmos,
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
24.08.2025, 12:17:47 via Android
  • 0
@msr99 Z tego co pamiętam to jego ogólne zyski są bardzo duże :-) ale tu już jest odpowiedź na naszą konwersację, skoro taki wielki mózg, który od rana do wieczora zajmuje się tylko finansami miałby przegrać z inflacją to dlaczego akurat ja miałbym wygrać?xD nie bądźmy naiwni :-) na YouTube, Twitterze, może nawet i tu czy TikToku i każdym medium, wszyscy są na plusie, wszyscy zarabiają, wszyscy zostaną milionerami z pięcioma
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne
Autor
24.08.2025, 12:19:42 via Android
  • 0
@broker No tak masz rację przyjmując założenie, że zakładam IKE u maklera, a nie w banku pod obligacje :-)
  • Odpowiedz
423frewq4f23
423frewq4f23
18.08.2025, 19:13:26
  • 7
Umówiłem się do ortodonty. Ale jak sobie dokładniej liczę patrząc na cennik a i tak pewnie do tego coś dojdzie, albo czegoś za mało policzyłem bo liczyłem tylko na huopski rozum a mój rozum nie jest zbyt mądry. To jak patrzę na tą cenę a później na swoje zęby to mi się one wydają jednak coraz bardziej proste ehhhhhhhhhhh.
Ciekawi mnie ten invisiling bo jest na stronie opisany jako 5k za aparat
423frewq4f23 - Umówiłem się do ortodonty. Ale jak sobie dokładniej liczę patrząc na c...

źródło: 1

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ChosennOne
ChosennOne 18.08.2025, 19:45:36 via Android
  • 1
Zakładałem aparat 3 lata temu, rok się przygotowywałem do jego założenia, leczenie kanałowe zęba + wyleczenie zwykłe reszty zębów + usunięcie czterech ósemek. Potem nosiłem aparat przez półtora roku, aktualnie noszę retainer. Aparat założyłem sobie szafirowy/estetyczny, koszt za dwa luki łącznie to 6000 zł, zwykły wtedy kosztował chyba 4400, widzę, że podrożało po Twoich cenach xD ogólnie łącznie na leczenie + aparat + wizyty + retainer + nakładka na noc na górny
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne 18.08.2025, 19:46:12 via Android
  • 1
Zakładałem aparat 3 lata temu, rok się przygotowywałem do jego założenia, leczenie kanałowe zęba + wyleczenie zwykłe reszty zębów + usunięcie czterech ósemek. Potem nosiłem aparat przez półtora roku, aktualnie noszę retainer. Aparat założyłem sobie szafirowy/estetyczny, koszt za dwa luki łącznie to 6000 zł, zwykły wtedy kosztował chyba 4400, widzę, że podrożało po Twoich cenach xD ogólnie łącznie na leczenie + aparat + wizyty + retainer + nakładka na noc na górny
  • Odpowiedz
Karmengulo
Karmengulo
Karmengulo
16.08.2025, 09:01:49
  • 15
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ChosennOne
ChosennOne 16.08.2025, 10:35:27 via Android
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne 16.08.2025, 11:23:53 via Android
  • 1
@Karmengulo Skoro tak to wg mnie się nie opłaca, 120 zł za jeden strzał + taksa + zakwaterowanie, myślałem, z jest taniej jak na wylęgarnie kur*w.

3k za noc? XD nie no chyba za dużo trochę?:D To lepiej wziąć ponad 20 różnych szmat xD

Już samo to jak tłumaczysz, że da się ją objąć w talii i złączyć palce uświadamia mi, że w 100% to nie dla mnie. Każdy ma inne
  • Odpowiedz
Rencista_z_przypadku
Rencista_z_przypadku
Rencista_z_przypadku
27.07.2025, 11:10:29
  • 5
Mocny zawodnik na fortunie gra, wczoraj wygrał 60k i dziś chce znowu wygrać #bukmacherka
https://gm.efortuna.pl/profil-uzytkownika/bombai/aktywne
Rencistazprzypadku - Mocny zawodnik na fortunie gra, wczoraj wygrał 60k i dziś chce z...

źródło: Screenshot_2025-07-27-13-08-26-13_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ChosennOne
ChosennOne 27.07.2025, 13:02:01 via Android
  • 0
@Rencista_z_przypadku pierwsze 13 k szybko poleciało xD zaraz poleci reszta xD typowe uzależnieniowe obstawianie...
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne 29.07.2025, 03:33:20 via Android
  • 0
@macjaos @Rencista_z_przypadku @adrianoX @Marsjanin118 Wczoraj miał do wygrania chyba coś około 10k i zawaliła mu Miedź na 2 gole, var anulował gol w 83mkn na 2:2 xd
  • Odpowiedz
ChosennOne
ChosennOne 04.08.2025, 13:28:58 via Android
  • 0
@tonaszepieklomezczyzn Co za chory koleś...i co za chora sytuacja...jestem bardzo ciekaw ile on przegrał wcześniej przed tą wygraną 60k...bo taki Ty czy ja po tak ogromnej wygranej nie gralibyśmy tak ostro i głupio, może też byśmy przegrali z powrotem te pieniądze, ale na pewno nie w tydzień i na pewno nie grałbym za 1000 zł taśmy po 12 meczów...skąd ci ludzie mają tyle kasy, żeby przegrywać...
  • Odpowiedz
nightmarenight
nightmarenight
26.07.2025, 17:54:08
  • 0
Mirki, mam do wyjecia 350 pln
Mogę wygrać prawie 800

Został ostatni mecz na jutro czyli Ruch vs łęczna

Co robic? Ruch da jutro radę?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ChosennOne
ChosennOne 27.07.2025, 07:37:54 via Android
  • 1
@nightmarenight Ja bym zostawił, Łęczna pozbyła się dwóch napastników, którzy wylądowali w Śląsku. Nie ma kto strzelać tam, wiadomo, że może być różnie i Ruch tak samo jak Śląsk może dostać czerwona kartkę, rzut karny i wszystko się posypie. Patrząc czysto logicznie to prawdopodobieństwo jest wysokie i ja bym zostawił na Twoim miejscu :-)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 2 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Gadżeciarz
    od 07.03.2023

    Gadżeciarz
  • Rocznica
    od 11.08.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking