Intercity nie przepłaciło za Pendolino
Wielokrotnie padały oskarżenia, że PKP Intercity przepłaciło za pociągi Pendolino. I co? Za bardzo podobne składy Włosi zapłacą prawie dwa razy więcej. Przepłacają też Szwajcarzy.
Wielokrotnie padały oskarżenia, że PKP Intercity przepłaciło za pociągi Pendolino. I co? Za bardzo podobne składy Włosi zapłacą prawie dwa razy więcej. Przepłacają też Szwajcarzy.
(...) Chyba najciekawszą informacją, jaką otrzymaliśmy jest wartość umowy. Opiewa ona na 460 milionów euro za zakup 8 pociągów wraz z 20-letnim okresem utrzymania. Oznacza to 57,5 mln euro za jeden pociąg.
W lutym tego roku Alstom otrzymał kontrakt o wartości ok. 115 mln euro na dostawę czterech pociągów Pendolino dla szwajcarskiego operatora kolejowego SBB. Tu cena na pociąg jest prawie dwukrotnie niższa – 28,75 mln euro, ale nie obejmuje kosztów utrzymania składów.
Jak w tym zestawieniu wypada PKP Intercity? Za same pociągi przewoźnik zapłacił 400 mln euro, czyli 20 mln euro za jeden pociąg – dużo mniej, niż szwajcarskie koleje. Natomiast cena wraz z budową zaplecza i 17–letnim utrzymaniem została określona na 665 mln euro – 33,25 mln euro za skład.
- W języku polskim można zaprzeczyć przez zaprzeczenie, podwójne zaprzeczenie i potwierdzenie. Nie da się natomiast zaprzeczyć przez podwójne potwierdzenie.
Głos z sali:
- Dobra, dobra...
#jezykpolski #humor #heheszki #suchar #byloaledobre