Zaskoczyła mnie duża produkcja Niemców w '44 i spadek produkcji USA po '43. Ktoś ma jakieś teorie?
@SebX: Shermany były nieskomplikowane w produkcji, narobili ich tyle, że jednostki na bieżąco były nasycane najnowszymi wersjami, a jeszcze tony pojazdów walało się po magazynach. Do lądowania w Normandii nie mieli wielu okazji, żeby tego sprzętu natracić. Nie było wielkich starć pancernych jak na froncie wschodnim.
BT-7, radziecki szybki czołg lekki produkowany w latach 1932-1941.
Ciekawe było rozwiązanie trakcji, będące kombinację kołowo-gąsienicową. Po zdemontowaniu wstęg gąsienic, czołg poruszał się na kołach, osiągając wysoką prędkość na drodze utwardzonej. Mógł w ten sposób szybko dojechać do jednostek liniowych, gdzie zakładaną gąsienice - polepszając trakcję w trudnym terenie.
@Sandman: Suworow w książce "Lodołamacz" twierdził, że gąsienice były potrzebne tylko, żeby przejechać po Polsce. W Niemczech BT-7, po zrzuceniu gąsienic, korzystając z tamtejszej dobrej sieci drogowej, miały uderzać błyskawicznie i siać spustoszenie niczym zagony Czyngis-chana ;)
Amerykańska norma to 1 samolot walczy - 7 wspiera. Oczywiście czasami ze względu na sytuację taktyczna ta relacja jest inna. Trudno jednak coś mówić na temat wyników walk. Ćwiczenia z Indiami jakie Amerykanie przeprowadzali wykazywały wyższość SU. Su-27 jest lepszym samolotem o ogromnym potencjale modernizacyjnym.
@Rycerz_Klatki_Schodowej: Mówisz o tych ćwiczeniach, podczas których hinduskie myśliwce miały przewagę 3 do 1, a amerykańskie F-15C miały zakaz używania pocisków AIM-120 AMRAAM?
macie czasem tak, że o trzeciej w nocy stajecie przed oknem i zastanawiacie się co kryje się za tymi zapalonymi światłami? może to kolejny przegryw lurkujący nocną, albo studenciaki imprezujące do rana? albo to okno na samym szczycie wieżowca-lubię myśleć, że to ochroniarz posuwający sprzątaczkę na biurku znienawidzonego senior managera w wielkim korpo (ʘ‿ʘ)
@bartolama: Prawdopodobnie będą przemalowywać na miejscu, to stosunkowo prosty zabieg.
Przemalowywanie pojazdów bojowych będzie dokonywane stopniowo, w czasie najbliższych kilku miesięcy, wraz z rotacyjnymi przeglądami sprzętu w ramach batalionów. Malowaniem zajmować się będą obsługi wozów. Całość prac związanych z przygotowaniem pojazdów i ich malowaniem zabiera około trzech dni. Pojazdy są najpierw dokładnie myte wodą pod dużym ciśnieniem, schną potem 12 godzin. Kolejne 12 godzin zabiera samo malowanie, farba wymaga zaś
@03lve37912: Tak, a we wcześniejszej sytuacji Messi po prostu wybijał piłkę na aut ;) Nie mówię, że to boiskowy chuligan, tylko, że to piłkarz z krwi i kości, który też ma swoje grzeszki, wbrew forsowanemu przez długi czas wizerunkowi złotego chłopca z sąsiedztwa.
@krasnoludkolo: Może sędzia się wybroni, choć madrycka prasa pisze, że Real pewnie będzie składał odwołanie i ma szanse na anulowanie drugiego żółtka. Jednak Ronaldo na pewno beknie za popchnięcie.
Ktoś zna jakieś ciekawe gry strategiczne w których prowadzi się działania wojenne ale nie takie jak Men of war,Company of heroes tylko coś w stylu Ruse albo Wargame Red Dragon? Takie w których nie ma żadnego budowania,rozwijania gospodarki tylko walka.
Zaskoczyła mnie duża produkcja Niemców w '44 i spadek produkcji USA po '43. Ktoś ma jakieś teorie?
Ciekawe, również że Brytyjczycy do 42' produkowali więcej niż Rzesza. Spadek potem pewnie z powodu otrzymywania sprzętu z USA.
#2wojnaswiatowa #militaria #iiwojnaswiatowa
źródło: comment_y6j2gpAkOi6vd8o4TiWRx7sIWNimn9kn.jpg
Pobierz@SebX: Shermany były nieskomplikowane w produkcji, narobili ich tyle, że jednostki na bieżąco były nasycane najnowszymi wersjami, a jeszcze tony pojazdów walało się po magazynach. Do lądowania w Normandii nie mieli wielu okazji, żeby tego sprzętu natracić. Nie było wielkich starć pancernych jak na froncie wschodnim.
No i wyczytałem, że mogli robić ich