Wpis z mikrobloga

@tuf_wedrowiec: Chyba TY!
Mówię wyłącznie o manewrowości tych wszystkich maszyny - awionika to inna sprawa.
Jeżeli bierzesz pod uwagę maszyny z tamtych lat, konca 80' to takie SU-27 nie miał za dużo równych sobie maszyn. F-14 i F-15 były i są dobrymi maszynami ale nie tak dobrymi pod względem manewrowości co SU-27, ba można powiedzieć, że nawet Mig-i 29 były lepsze od nich. A maszyny F-16 i F-18 nie miały do
@Mekki: Nie jestem znawcą, kiedyś interesowałem się lotnictwem współczesnym i trochę 5 generacją myśliwców, głównie dlatego, że lubiłem bawić się w modelarstwo i składanie między innymi modeli właśnie tych samolotów. Planując składanie danego modelu oglądałem i czytałem w ramach przygotowania ciekawe artykuły, zdjęcia i filmy.
Także nikt tutaj eksperta nie gra ale coś tam wie i tak jak wyżej pisałem nie zgadam się z tym co zostało dopowiedziane wyżej. Tak owszem,
@Mekki: Ptfu... Mig-29 nie SU-27. SU-27 nigdy z F-15 się nie spotkał w prawdziwej walce ale w ćwiczeniach już tak.

Amerykańska norma to 1 samolot walczy - 7 wspiera. Oczywiście czasami ze względu na sytuację taktyczna ta relacja jest inna. Trudno jednak coś mówić na temat wyników walk. Ćwiczenia z Indiami jakie Amerykanie przeprowadzali wykazywały wyższość SU. Su-27 jest lepszym samolotem o ogromnym potencjale modernizacyjnym.
@Rycerz_Klatki_Schodowej: Rwa ileż można, MiG i Su jak już. Tak dopytuję, bo piejesz o wyższości Su-27 w walce kołowej, a widocznie nie masz pojęcia, że i MiG i Viper kręcą kółka szybciej i ciaśniej niż Su-27, w dodatku lepiej się wznoszą mogąc to wykorzystać kręcąc figury w pionie jeszcze mocniej zyskując przewagę.
Cytat nie wiem skąd ale nawet nie ma sensu go prostować, a o walkach indyjskich MKI z amerykańcami to
@Mekki: A Zivko Edge kręci szybciej i ciaśniej kółka niż MiG i Viper. Nic więcej jak Amerykańskie ćwiczenia z Indyjskimi samolotami czy pokazy lotnicze i same testy Su przez amerykanów nie miało miejsca, więc możemy jedynie na tym się opierać i ciężko mówić jakby było w prawdziwej walce z F-15.
Tak możemy się przekomarzać w nieskończoność.
@Rycerz_Klatki_Schodowej: Dlatego pytałem o sustained turn rate. Co z tego że Edge zaciągnie chwilowo szybciej i ciaśniej jak straci prędkość? Jak chcesz walczyć manewrowo musisz mieć energię, albo w postaci prędkości, albo wysokości. Dlatego na papierze Su30MKI wygrywały z orłami. Mają sterowany wektor ciągu, więc mogły zawinąć na ogonie jak na ręcznym zyskując chwilowo kawałek zakrętu( jak ten Edge). Niestety odbywa się to kosztem praktycznie całkowitego wytracenia prędkości, co w normalnej
Amerykańska norma to 1 samolot walczy - 7 wspiera. Oczywiście czasami ze względu na sytuację taktyczna ta relacja jest inna. Trudno jednak coś mówić na temat wyników walk. Ćwiczenia z Indiami jakie Amerykanie przeprowadzali wykazywały wyższość SU. Su-27 jest lepszym samolotem o ogromnym potencjale modernizacyjnym.


@Rycerz_Klatki_Schodowej: Mówisz o tych ćwiczeniach, podczas których hinduskie myśliwce miały przewagę 3 do 1, a amerykańskie F-15C miały zakaz używania pocisków AIM-120 AMRAAM?