@pawloz: No ale samolot to środek transportu a taki luksusowy pociąg to przeżycie samo w sobie. W Paryżu to już każdy noworuski był ale nie każdy pociągiem....No i w samolotach pić nie wolno.
i na czym polega problem, bo nie rozumiem? To jakiś problem jest czy jak? Co kogo obchodzi jaką trasą jedzie i na jakich stacjach zatrzymuje się pasażerski pociąg?
Zakop, naprawdę nikt nigdy nie widział żeby pociąg był "niedostępny w komunikacji krajowej"? Takich połączeń jest co najmniej kilka i nikt nie robi afery, bo nie ma po co.
Komentarze (64)
najlepsze
Ale tak czy inaczej za korzystanie z polskich torów i wynajem 'naszej' lokomotywy płacą PKP.
@pawloz: No ale samolot to środek transportu a taki luksusowy pociąg to przeżycie samo w sobie. W Paryżu to już każdy noworuski był ale nie każdy pociągiem....No i w samolotach pić nie wolno.
http://www.youtube.com/watch?v=rrFGtFlWA_g
W Rosji są szersze tory, więc pociąg używa SUW2000 - tutaj więcej: http://www.transportszynowy.pl/kolrozstawy.php
A co do jeszcze Moskwa - Nicea - to nie jest tak źle. Polacy załatwiają catering dla niego (tzn. to są polskie wagony reustauracyjne)
Wynika z rozpiski, że od 12 grudnia 2011 pociąg zatrzymuje się na:
Vyazma Smolensk Minsk Brest Terespol Warsow Poznan Rzepin Berlin Fulda Hanover Frankfurt am Main Forbach Metz-Vill
Najwyższa cena to 1200 euro
PKP Intercity od tego rozkładu uwala między innymi wagony do Kiszyniowa (jeden z Przemyśla, drugi z Warszawy), Burgas (sezonowy), Astanę, itd.
Od paru lat PKP (obecnie PKP IC) systematycznie zniechęca ludzi do korzystania z połączeń międzynarodowych:
Opowiem na przykładzie "moich okolic" - kiedyś było połączenie "Mare Balticum" z Olsztyna Gł (sezonowo Ełk) do Berlina Lichtenberga, przez