@piszmaile: Bardzo to dziwnie wygląda, bo nawet jak samolot się przeciąga, to nie staje w miejscu, a ten wygląda jakby stanął. Potem wpadł w płaski korkociąg, co nawet w małym samolocie jest niemal niemożliwe do ogarnięcia, bo powietrze nie opływa sterów. Duży samolot, na tej wysokości nie miał nawet cienia szansy żeby go wyprowadzić z korka. Czekam z niecierpliwością na wyniki śledztwa, bo nie rozumiem jak samolot mógł się w
Z racji że obejrzałem wszystkie odcinki Katastrofy w przestworzach to się wypowiem ( ͡°͜ʖ͡°) na początku też pomyślałem że dziwnie to wygląda, ale później nie widać czy on spada w zupełnym pionie czy np. oddalając się od kamery. Faktycznie taki przypadek jest bardzo rzadki żeby nawet po przeciągnięciu piloci nie byli w stanie ratować samolotu mając wystarczająco prędkości i wysokości bo to wygląda jakby nie było
@kosaml on raczej leci pionowo w dół (tyle o ile, bo sie obraca).
Z wyprowadzeniem z takiej sytuacji jest o tyle trudno, że samolot, aby móc nim lecieć i sterować musi mieć prędkość w przód, wtedy wytwarza się siła nośna na skrzydłach, stery itp mogą działać. Jeśli leci tak jak na filmie, to jest bezsilny. Nie ma siły nośnej, więc jest to po prostu kilka ton aluminium w powietrzu.
Sterami można ruszać, ale to nic nie da, bo aby stery miały wpływ na kierunek lotu, czy ustawienie samolotu, musi być prędkość i siła
@xeacaex: najgorsze ze w tak silnym stresie adrenalina idzie w kosmos, mozg zaczyna dzialac duzo szybciej i tak naprawde te kilkadziesiat sekund lotu w dol odbiera sie jako duzo, duzo dluzsze
Glupi przyklad, ale kiedys polecialem na ryj z roweru i lecac w dol zdazylem przemyslec jak wyladowac by nie zlamac rak tylko trzasnac tulowiem, jak "podgiac w gore" palce by dobrze uderzyc itp, a lecialem pewnie niecala sekunde
@bigos555: I większość ludzi ma okazję pożegnać się, powiedzieć to co trzeba, poczuć się kochanym i odejść w spokoju. A tutaj kilkanaście sekund i po sprawie. Smutłem bardziej niż zwykle, chyba muszę zrobić sobie przerwę od internetu i spędzić czas z ludźmi nie z telefonem. Nigdy nie wiesz kiedy Twoje ostatnie 15 sekund nadejdzie. Trzymajcie się wszyscy bezpiecznie. ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
Nie jestem ekspertem, ale po przeanalizowaniu tego postu od początku do końca, biorąc pod uwagę wszystkie aspekty i możliwości oparte na mojej zdolności intelektualnej i mojej rozległej wiedzy, od samego początku taktycznie i dokładnie sprawdzając, doszedłem do konkretnego, jednoznacznego i uzasadnionego wniosku, że nie mogę nic powiedzieć, ponieważ jak wspomniałem na początku, nie jestem ekspertem.
Uwielbiam czytać te wszystkie opinie i wywody wykopowych ekspertów którzy pierścieni w simsonie nie potrafiliby wymienić, ale są ekspertami od katastrof lotniczych
Wszyscy piszą o przeciągnięciu, ale na filmie widzimy klasyczny, bardzo płaski korkociąg - aby taki uzyskać trzeba bardzo mocno przesunąć środek ciężkości do tyłu albo w korkociągu zwiększyć ciąg.
Nie możemy również zapominać, że turbośmigłowe samoloty mogą ustawić kąt natarcia śmigła na negatywne wartości - czyli że mógą cofać. Oczywiście, miałoby na to być zabezpieczenie, żeby nie dało się ustawić negatywnego kąta w czasie lotu.
Komentarze (125)
najlepsze
Z wyprowadzeniem z takiej sytuacji jest o tyle trudno, że samolot, aby móc nim lecieć i sterować musi mieć prędkość w przód, wtedy wytwarza się siła nośna na skrzydłach, stery itp mogą działać. Jeśli leci tak jak na filmie, to jest bezsilny.
Nie ma siły nośnej, więc jest to po prostu kilka ton aluminium w powietrzu.
Sterami można ruszać, ale to nic nie da, bo aby stery miały wpływ na kierunek lotu, czy ustawienie samolotu, musi być prędkość i siła
Glupi przyklad, ale kiedys polecialem na ryj z roweru i lecac w dol zdazylem przemyslec jak wyladowac by nie zlamac rak tylko trzasnac tulowiem, jak "podgiac w gore" palce by dobrze uderzyc itp, a lecialem pewnie niecala sekunde
Gadaj.
Nie możemy również zapominać, że turbośmigłowe samoloty mogą ustawić kąt natarcia śmigła na negatywne wartości - czyli że mógą cofać. Oczywiście, miałoby na to być zabezpieczenie, żeby nie dało się ustawić negatywnego kąta w czasie lotu.
Zostaje tylko czekać na wyniki badań.
@xan_physic: każde zabezpieczenie może zawieść