Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko161
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

444

Czy wiesz, że praca w Pakistanie jest czternastokrotnie tańsza niż w Polsce?

Czy wiesz, że praca w Pakistanie jest czternastokrotnie tańsza niż w Polsce?

To brutalna rzeczywistość, z którą musimy się zmierzyć. W tym roku marka Szczygieł obchodzi swoje 50-lecie. Przez pół wieku szyliśmy spodnie w Krakowie. Niestety, dzisiejsza radość jest przez łzy. Musimy przenieść produkcję albo zbankrutujemy.

Meskie-SpodniePL
Meskie-SpodniePL
z
wykop.pl
dodany: 13.05.2024, 19:25:43
  • #
    firma
  • #
    podatki
  • #
    biznes
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
  • #
    przedsiebiorczosc
  • 221
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Koniec pewnej ery: Czy wiesz, że praca w Pakistanie jest czternastokrotnie tańsza niż w Polsce?

To brutalna rzeczywistość, z którą musimy się zmierzyć. W tym roku marka Szczygieł obchodzi swoje 50-lecie. Przez pół wieku szyliśmy spodnie w Krakowie, dumnie kontynuując polską tradycję rzemieślniczą. Niestety, dzisiejsza radość jest przez łzy, bo rynek wywiera na nas ogromną presję.

Ironicznie, jako bogata Europa, pomagamy krajom trzeciego świata znosząc cła na produkty odzieżowe z Pakistanu. My Europejczycy to mamy jednak serce, prawda? Warto przy tej okazji wspomnieć, że słowo "podatek" na twarzach pakistańskich przedsiębiorców wywołuje śmiech, gdyż płaci go zaledwie 5% firm?

Decyzja o przeniesieniu produkcji była dla nas niezwykle trudna, ale obecne warunki rynkowe nie zostawiły nam wyboru.

Chcemy, aby Szczygieł nadal kojarzył się z jakością i dostępnością. Dlatego ostateczne etapy produkcji – dekatyzacja, wykończenie i kontrola jakości – będą odbywały się w Polsce, ale nasze nowe chinosy i bojówki bluzy i t-shirty będą szyte w Pakistanie. Inaczej nie przetrwamy nawet do końca roku.

Dzięki temu możemy obniżyć koszty i oferować Wam najwyższej jakości spodnie w dużo lepszych cenach, nie tracąc nic z jakości, którą cenicie. 

Zapraszamy Was na wyjątkową wyprzedaż i zakup polskich produktów w azjatyckich cenach. To nie tylko okazja do zakupów w atrakcyjnych cenach, ale przede wszystkim pomoc w przetrwaniu polskiej marki z 50-letnią tradycją. Nasza historia to nie tylko produkcja spodni – to hołd dla polskiego rzemiosła, dla ludzi, którzy przez dekady wkładali serce w swoją pracę. Teraz potrzebujemy Waszego wsparcia bardziej niż kiedykolwiek.

Zapraszamy do naszego sklepu.

Treści powiązane (3)

Nie dajcie się nabrać wykopki, co jakiś czas robią takie fejki.
binGoldfinger
z wykop.pl
  • 2
Tu też straszyli...
binGoldfinger
z wykop.pl
  • 1

Komentarze (221)

najlepsze

StaryCzlowiekTezMorze
StaryCzlowiekTezMorze
StaryCzlowiekTezMorze
14.05.2024, 04:58:39 via Wykop
  • 190
"Nasza historia to nie tylko produkcja spodni – to hołd dla polskiego rzemiosła, dla ludzi, którzy przez dekady wkładali serce w swoją pracę."
No to w ich hołdzie stajecie się pakistańską sieciówką
W zasadzie to nie znałem marki, więc i tutaj mamy błąd w prowadzeniu przedsiębiorstwa.
Druga sprawa to asortyment. Zrezygnować z bluz i dresów, nie różnią się niczym od azjatyckich szmat z New Yorkera.
Polityka cenowa: za spodnie 150zł - 299zł? Chcecie rywalizować w segmencie
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

aresius
aresius
aresius
14.05.2024, 07:56:35 via Wykop
  • 24
W zasadzie to nie znałem marki, więc i tutaj mamy błąd w prowadzeniu przedsiębiorstwa.


@StaryCzlowiekTezMorze: Właśnie naprawiają ten błąd darmową reklamą na wykopie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wcześniej marka "premium" to mało znana, teraz jak wejdą w ceny sieciówkowe to akurat target wykopowy :)
Tak serio- dla mnie ceny z kosmosu, zwłaszcza po doświadczeniach z takimi markami (wydasz więcej bo "solidne" a zużycie w tym samym
  • Odpowiedz
mazut_kluczowy
mazut_kluczowy
mazut_kluczowy
14.05.2024, 10:53:55 via Android
  • 14
@StaryCzlowiekTezMorze okazja to kupić spodnie za 200zl? Ty sobie żartujesz?
  • Odpowiedz
afc85
afc85
14.05.2024, 10:30:18 via Wykop
  • 154
Czy wiesz, że praca w Pakistanie jest czternastokrotnie tańsza niż w Polsce?


ehh najgorzej
afc85 - > Czy wiesz, że praca w Pakistanie jest czternastokrotnie tańsza niż w Polsce...

źródło: widzisz-takie-wlasnie-straty-ponosi-moja-firma-przez-to-ze-musze-ci-placic

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

AEZAKMI_
AEZAKMI_
14.05.2024, 10:49:20 via Wykop
  • 34
@afc85: tam to dopiero panów areczkow musi być na pęczki albo raczej panów muhamadeczków ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
monster-erni
monster-erni
14.05.2024, 10:55:09 via Wykop
  • 5
@afc85: Dokładnie, dziwne że w kraju który leży w Europie Centralnej gdzie ceny są na poziomie Europy Zachodniej ludzie chcą zarobić tyle by żyć normalnie a nie na poziomie nędzarza.
  • Odpowiedz
M.....e
konto usunięte 14.05.2024, 07:17:03 via Wykop
  • 93
Decyzja o przeniesieniu produkcji była dla nas niezwykle trudna, ale obecne warunki rynkowe nie zostawiły nam wyboru.


Dla mnie wtedy takie marki przestają mieć jakikolwiek sens. Jedyny powód dla którego kupuje poza sieciówkami to polska produkcja. Jak decyduje się na takie buty/ubranie to zawsze dokładnie sprawdzam czy produkcja jest przynajmniej w Europie, jeśli nie w Polsce.

Jak już mam sobie kupić coś z Pakistanu, to pójdę do galerii i wejdę do pierwszego
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

KEjAf
KEjAf
14.05.2024, 12:00:01 via Wykop
  • 26
@Murasame: Z punktu widzenia klienta szycie w Polsce jest zaletą (poza ekonomicznym patriotyzmem) jeśli się łączy z wyższą jakością albo lepszą obsługą klienta, w szczególności indywidualnym podejściem.

@Meskie-SpodniePL: gdybyście szyli na miarę, albo przynajmniej mieli duży wybór krojów (i niekoniecznie wysyłali w dwa dni, ale na przykład niech klient sobie wybierze opcje, Wy mu uszyjecie co chce i w dwa czy trzy tygodnie wyślecie) to miałoby to sens żeby
  • Odpowiedz
KEjAf
KEjAf
14.05.2024, 12:31:17 via Wykop
  • 17
@Meskie-SpodniePL:
No to dlaczego nie ma o tym nic na stronie, a jak klient odsyła spodnie i mówi że za wąskie to nie dowiaduje się że możecie mu uszyć szersze jeśli chce, ile to kosztuje, ile zajmie czasu i tak dalej? Bo jeśli mam sam o to dopytywać to wolę już pójść do krawca za rogiem w swoim mieście, a być może Wy moglibyście robić to samo co on taniej
  • Odpowiedz
Dolan
Dolan
14.05.2024, 07:20:50 via Wykop
  • 72
No dobra ale chyba można przenieść do pakistanu ale zachować jakość? Jeżeli będą szyli wg wytycznych producenta to w czym problem. Bo rozumiem, że dzęki temu cena spadnie, prawda? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

afc85
afc85
14.05.2024, 10:33:48 via Wykop
  • 12
@Dolan:

Bo rozumiem, że dzęki temu cena spadnie, prawda? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


to już zależy od presji ze strony konkurencji i oczekiwań konsumentów
  • Odpowiedz
Misza_z_Polszy
Misza_z_Polszy
14.05.2024, 10:34:18 via iOS
  • 21
@Dolan tak to kolego nie działa, jeszcze podrożeją ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nowy Mercedes sam się nie spłaci a po za tym Polacy lubią wysokie ceny ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
TzK_
TzK_
14.05.2024, 08:50:35 via Wykop
  • 61
Dzięki temu możemy obniżyć koszty i oferować Wam najwyższej jakości spodnie w dużo lepszych cenach, nie tracąc nic z jakości, którą cenicie.


Dziękuje Ci Panie Pakistańczyku że tyrasz w pocie czoła żebym miał tanie spodnie nie tracąc nic z jakości, chociaż płacę Ci 14 razy mniej niż rodakowi i nazywam twoją ojczyznę 3cim światem.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

xionc0586
xionc0586
14.05.2024, 14:22:02 via Wykop
  • 5
@TzK_: Przecież Pakistan to jest trzeci świat w dodatku z b---ą atomową
  • Odpowiedz
TzK_
TzK_
14.05.2024, 14:35:11 via Wykop
  • 2
Przecież Pakistan to jest trzeci świat


@xionc0586: W takim razie potężna Polska i jej przedsiębiorcy na pewno poradzą sobie w konkurowaniu z takim zaściankiem ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
sayanek
sayanek
sayanek
14.05.2024, 10:39:03 via Wykop
  • 57
Z tego co pamiętam, to ta firma średnio co pół roku robi wyprzedaż i pisze że wyprowadzają produkcję do Pakistanu, sam kiedyś od nich kupiłem kurtkę z takiej okazji przy chyba -50 czy 60% XD

EDIT: aż sprawdziłem zamówienie listopad 2022, już wtedy się ogłaszali że przenoszą się do Pakistanu XD

EDIT2: ale fakt że zamówiona kurteczka była bardzo dobrej jakości, w sumie do teraz jest XD
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

xHaustedd
xHaustedd
14.05.2024, 10:43:25 via Wykop
  • 8
@sayanek: Dobrze pamiętasz. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Meskie-SpodniePL
Meskie-SpodniePL
Autor
14.05.2024, 11:47:45 via Wykop
  • -5
@sayanek: wtwdy to rozważaliśmy. Dwa lata pracy i są już gotowi. Klamka zapadła.
  • Odpowiedz
BeLpHeR
BeLpHeR
14.05.2024, 05:58:59 via Wykop
  • 35
Skoro szycie zwykłych jeansów to prosta droga do bankructwa (koszty produkcji) to zamiast biadolić na niewdzięczny rynek - lepiej zacząć produkować marki premium?
Azjatyckich pospolitych ciuchów w Polsce zawał. Co zmieni polska firma - ledwo zipiąca - w tym segmencie? Na litości i sentymencie nie da się na dłuższą metę wiele uciągnąć. Ani na patriotyźmie gospodarczym. Kto kupi dobre, polskie jeansy za 200 zł, skoro w tej cenie ma 2 pary azjatyckich
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BeLpHeR
BeLpHeR
14.05.2024, 09:48:47 via Wykop
  • 10
@Meskie-SpodniePL: może właśnie tu jest problem "marki DLA KTÓRYCH szyjemy". Może to Wy powinniście stworzyć i wypromować WŁASNĄ MARKĘ i szyć aż do upadłego i promować, promować....
  • Odpowiedz
BeLpHeR
BeLpHeR
14.05.2024, 10:22:27 via Wykop
  • 14
@Meskie-SpodniePL: tak się nie robi agresywnego kapitalizmu. Żeby był obrót i kasa to najpierw musi być dług i inwestycja pod dług. Albo wygracie i będziecie brodzić w kasie po kostki, albo przegracie i upadniecie z hukiem. Tu nie ma miejsca na ostrożne kroki.

Pokazuje to doskonale przykład wspaniałych polskich firm ceramicznych czy odzieżowych. Mocny, polski poziom. Doskonała jakość i ... zero marketingu. Popadali na twarze i są w likwidacji. A
  • Odpowiedz
TomMen
TomMen
TomMen
14.05.2024, 03:58:09 via Wykop
  • 26
W Polsce też coraz to więcej Pakistańczyków spotka się w prawie każdej kebabowni i kierowcy glovo czy pyszne też często są z pakistanu. Prawdopodobnie z tym samych powodów, dla których Szczygieł się przenosi do nich.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

L.....i
L.....i
konto usunięte 14.05.2024, 10:53:15 via Wykop
  • 18
14x tańsza siła robocza i ceny produktu spadną, prawda? ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Wojtekwojtek-3
Wojtekwojtek-3
Wojtekwojtek-3
14.05.2024, 11:05:16 via Wykop
  • 4
@Lord_Apatii_i_Depresji: nie
  • Odpowiedz
infiltrator_
infiltrator_
infiltrator_
14.05.2024, 11:50:22 via Wykop
  • 2
@Lord_Apatii_i_Depresji: nie, ale za to bezrobocie wzrośnie
  • Odpowiedz
Yetoslav
Yetoslav
Yetoslav
14.05.2024, 10:37:55 via Wykop
  • 17
Znowu wy? 2 lata temu wrzucałeś podobne znalezisko ze przenosicie produkcje. Ludzie pisali ci w komentarzach ze macie ujowy marketing i ze pare rzeczy trzeba jednak poprawić. 2 lata mineły i dalej ten sam płacz. Jestescie z Krakowa, ja tez, a kojarze was tylko dlatego ze kiedys pracowałem w biurowcach obok waszego sklepu. Moze zamiast płakać na zły swiat i żebrać o wsparcie, zmiencie cos w swoim biznesie skoro nie idzie?
No
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

monster-erni
monster-erni
14.05.2024, 10:54:01 via Wykop
  • 2
@Yetoslav: Jak są z Krakowa to nic dziwnego. Obecnie koszty życia w Krakowie są ogromne a pewnie oferują płacę minimalną za szycie to zdziwienie że chętnych brak.
  • Odpowiedz
Marek_Licyniusz_Krassus
Marek_Licyniusz_Krassus
Marek_Licyniusz_Krassus
14.05.2024, 11:51:52 via Android
  • 5
@Yetoslav Koszty pracę wysokie bo żyjemy w Europie, która ma już pewien standard życia a ten kosztuje. Jako Europa, nigdy nie wygramy konkurencji z takimi państwami jak Pakistan czy Etiopia bo tam się cieszą, że mają pracę i szef w ogóle coś płaci. U nas skandalem jest, że trzeba nadgodziny robić.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • Strona 1 z 6
  • >

Hity

tygodnia

Hugo na Polsacie oszukiwało dzieciaki!
Hugo na Polsacie oszukiwało dzieciaki!
4492
Mężczyzna wpłaca, kobieta pobiera: czyli wyzysk emerytalny mężczyzn w Polsce
Mężczyzna wpłaca, kobieta pobiera: czyli wyzysk emerytalny mężczyzn w Polsce
3651
Prokurator spóźnił się ze sprzeciwem. Układ miał się domknąć?
Prokurator spóźnił się ze sprzeciwem. Układ miał się domknąć?
3496
Allegro kryje oszustów? Sprzedaż podrabianych dysków bez konsekwencji trwa
Allegro kryje oszustów? Sprzedaż podrabianych dysków bez konsekwencji trwa
3365
Ceny mieszkań znów wystrzelą.
Ceny mieszkań znów wystrzelą.
3297
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #biznes
  • #dzialalnoscgospodarcza
  • #podatki
  • #pieniadze
  • #gospodarka
  • #ksiegowosc
  • #jdg
  • #wlasnafirma
  • #praca
  • #przedsiebiorczosc
  • #polska
  • #pytanie
  • #ekonomia
  • #januszebiznesu
  • #biznesinfo

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl