Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko227
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
To Znalezisko jest w archiwum

347

Algorytm grający w Mario :)

A* search w działaniu. Film prezentuje zwycięskiego bota stworzonego przez Robina Baumgartena, nadesłanego na konkurs Mario AI Championship.

o.....i
o.....i
konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 15.05.2011, 10:05:28
  • #
    technologia
  • #
    webdesign
  • #
    programowanie
  • #
    super
  • #
    mario
  • #
    ai
  • #
    bot
  • #
    algorytm
  • #
    asearch
  • #
    astar
  • 60
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (4)

Przykro mi, ale ten drugi film z powiązanych to nie rekord
OlafK
z youtube.com
  • 9
a tutaj człowiek grający w Mario (REKORD)
eudialit
z youtube.com
  • 4

Komentarze (60)

najlepsze

D.....w
D.....w
konto usunięte 15.05.2011, 10:18:17
  • 51
Mario to jest po prostu nieśmiertelna gra. Ile razy myślę że już nic więcej nie da się z nią zrobić to ukazuje się nowy filmik na yt pokazujący jak bardzo się mylę.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

stasioto
stasioto
15.05.2011, 12:22:54
  • 21
A wie ktoś może jak on to zrobił że nie wpadł do dziury?Odbił się od ściany,czy co?Przecież tak się nie dało...
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

zdebel
zdebel
15.05.2011, 12:41:28
  • 19
@stasioto: Jak na yt napisali, ta wersja czyli Infinite Mario obsługuje wall jumpy :P
arcz
arcz
15.05.2011, 14:11:49
  • 5
@zdebel: W starym Mario widocznie też jest to możliwe :P

http://www.youtube.com/watch?v=kCYb9ulM-ZA#t=03m25s
m_i_n
m_i_n
15.05.2011, 12:37:58
  • 7
Wygląda to jakby w danym punkcie algorytm analizował wszystkie możliwe ruchy do wykonania i wybierał najlepszy - stąd czasami tyle tych parabol. Z pewnością jest to bardziej zawiłe ale wydaje mi się że to leży u podstawy.
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

m.....o
konto usunięte 15.05.2011, 13:58:01 via iOS
  • 2
@m_i_n: Jako zawodowy pisacz gier na platformy mobilne powiadam Ci A* jest banalnie prosty, a jego siła leży w zaimplementowanej heurystyce oraz uproszczeniom które można zastosować. Mało jest zastosowań w których A* się nie sprawdza.
o.....i
o.....i
konto usunięte
Autor
15.05.2011, 12:58:57
  • 2
@m_i_n: W uproszczeniu jest tak jak napisałeś. Ale: gra może przyjąć tyle stanów, że ich przeanalizowanie w czasie rzeczywistym byłoby niemożliwe na przeciętnym pececie - przy 25 klatkach na sekundę, kontroler ma 40ms na ruch. Dlatego Baumgarten zastosował nieco zmodyfikowany pod kątem tej konkretnej gry algorytm http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_A , tak żeby czas przetwarzania pojedynczego stanu mieścił się w wyznaczonym limicie.
n.....k
n.....k
konto usunięte 15.05.2011, 12:27:10
  • 5
niedługo takie algorytmy będą sterowały sztucznymi żołnierzami na prawdziwych wojnach.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

InformacjaNieprawdziwaCXV
InformacjaNieprawdziwaCXV
15.05.2011, 12:43:40
  • 16
@nieDobry_chlopak: To bez sensu... ludzie się będą burzyć, że maszyny zabierają żołnierzom pracę. :P
7dayz
7dayz
15.05.2011, 14:45:12
  • 7
@InformacjaNieprawdziwaCXV: They took our jobs!
RRRRR
RRRRR
15.05.2011, 10:46:04
  • 5
Wie ktoś jak nazywa się ta muzyka w tle?
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

noreek
noreek
15.05.2011, 10:47:13
  • 15
@RRRRR: Alex Armes - Anywhere You Go
RRRRR
RRRRR
15.05.2011, 11:15:34
  • 5
@noreek: Dzięki:)
fruity
fruity
15.05.2011, 15:34:54
  • 1
eh ja chyba gralem tylko w takie normalne mario tzn wersje podstawowa :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Deus_EX
Deus_EX
Deus_EX
15.05.2011, 12:50:23
  • 1
Super Mario World wymiata.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

bobok
bobok
15.05.2011, 12:47:40
  • 1
0:45 - coś niemożliwego :)
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

m.....o
konto usunięte 15.05.2011, 14:10:42 via iOS
  • 4
@bobok: nie, coś bardzo prostego do zrobienia. Przy problemach związanych z programowaniem AI to pestka. Dam Ci przykład - gry typu tower defence. Algorytmu na sieci neuronowej w programowaniu na smartphony nie zastosujesz bo są zbyt kosztowne. Proste sztuczki się nie sprawdzają bo AI kuleje. Algorytmy genetyczne ZBYT SZYBKO GRAJĄ ZBYT DOBRZE. Stosuje się wiec systemy eksperckie z oddzielnym systemem sędziowskim (w uproszczeniu doradca 1 atakujmy z góry bo tam
bobok
bobok
15.05.2011, 19:53:09
  • 0
@kemek: Mój wszechświat przewrócił się do góry nogami :/
zuriv
zuriv
16.05.2011, 13:25:35
  • 0
Jeszcze w podstawówkowej świetlicy mój kumpel przechodził w ten sposób grę Mario (Contrę z resztą też) :)

Nie za bardzo rozumiem, jak botowi udało się wybrnąć z otchłani? Dlaczego nie spadł?
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Keraj
Keraj
19.05.2011, 21:02:40
  • 0
@zuriv: walljump
muuzyk
muuzyk
15.05.2011, 18:07:58
  • 0
wylazł dziury, coś jest nie tak z tym mario
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Hity

tygodnia

Śmiertelny wypadek na A1. Sebastian M. obciąża ofiary
Śmiertelny wypadek na A1. Sebastian M. obciąża ofiary
2876
Dwie wanny za 800 000 złotych w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
Dwie wanny za 800 000 złotych w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
2475
Nie żyje raper Pono.
Nie żyje raper Pono.
2494
Znów ci sami ludzie zorganizują jarmark w Krakowie
Znów ci sami ludzie zorganizują jarmark w Krakowie
2388
Pierwszy prawomocny wyrok
Pierwszy prawomocny wyrok
2208
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #nauka
  • #komputery
  • #zainteresowania
  • #stacjakosmiczna
  • #wydarzenia
  • #polska
  • #informatyka
  • #internet
  • #swiat
  • #rozrywka
  • #sztucznainteligencja
  • #ai
  • #motoryzacja
  • #telefony

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking