@marcomarco83838383: Z dzisiejszej perspektywy wydaje nam się, że nikt się tam nie śpieszy, ale podejrzewam, że dla ówczesnej osoby spoza Warszawy, z jakieś małej pipidówy, to tam się sporo działo etc.
Kurczę. Ile zieleni w mieście. Czemu tak nie mogło zostać, dodając tylko trochę nowoczesności? To nie, lepiej betonoza i ekologia w postaci elektryków. I ktoś mi ni powie, że to nie chodzi o interesy? Wystarczy spojrzeć, co się w Łodzi wyprawia. (-‸ლ)
@patefoniq: Biorąc pod uwagę jak gęsto zabudowane były przedwojenne kwartały to zieleni zdecydowanie było mniej. Parę takich kwartałów ocalało do dziś. Niemal idealnie zachowany przykład takiego gęsto zabudowanego kwartału to ten między Al.Jerozolimskimi-Nowogrodzką i Poznańską-Pankiewicza. Tam zachowały się wszystkie przedwojenne kamienice wraz z oficynami (pomijając budynek frontowy Pankiewicza 4, ale oficyny tej kamienicy nadal istnieją) więc można zobaczyć gęstość przedwojennej Warszawy. Niektóre kamienice to potrafiły mieć nawet trzy podwórka-studnie, tu przykład
@enten aż przypomniał mi się dendrofag, który dowodził, że zniszczenie Warszawy w trakcie wojny to kara boża, za to, że przed wojną była europejską stolicą burdeli i skrobanek.
Komentarze (97)
najlepsze
@marcomarco83838383: Z dzisiejszej perspektywy wydaje nam się, że nikt się tam nie śpieszy, ale podejrzewam, że dla ówczesnej osoby spoza Warszawy, z jakieś małej pipidówy, to tam się sporo działo etc.
(-‸ლ)
Biorąc pod uwagę jak gęsto zabudowane były przedwojenne kwartały to zieleni zdecydowanie było mniej. Parę takich kwartałów ocalało do dziś. Niemal idealnie zachowany przykład takiego gęsto zabudowanego kwartału to ten między Al.Jerozolimskimi-Nowogrodzką i Poznańską-Pankiewicza. Tam zachowały się wszystkie przedwojenne kamienice wraz z oficynami (pomijając budynek frontowy Pankiewicza 4, ale oficyny tej kamienicy nadal istnieją) więc można zobaczyć gęstość przedwojennej Warszawy. Niektóre kamienice to potrafiły mieć nawet trzy podwórka-studnie, tu przykład
@Gej: Tak czy inaczej, byłeś blisko. Obręcze w kołach często nadal były drewniane.