Strajk kolei w Niemczech. "Maszyniści powinni zostać zastąpieni przez AI
![Strajk kolei w Niemczech. "Maszyniści powinni zostać zastąpieni przez AI](https://wykop.pl/cdn/c3397993/76f17b54b6f3b77282ad911719e1c90febce745b41d122d82e4aadaea6da9714,w300h194.jpg)
Według liberalnej partii FDP maszyniści powinni zostać zastąpieni przez sztuczną inteligencję. Celem FDP jest automatyzacja pociągów Deutsche Bahn na poziomie co najmniej 20 proc. w ciągu najbliższych 15 lat - pisze dziennik Bild.
![darosoldier](https://wykop.pl/cdn/c3397992/darosoldier_vJk2Hzj70V,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 18
- Odpowiedz
Komentarze (18)
najlepsze
Ja generalnie mam bekę z tego jak niektórzy zapowiadają automatyzację ruchu drogowego gdzie my nadal nie poradziliśmy sobie z automatyzacją pociągów xD
Ciężko powiedzieć na ile stanowi to wzywanie technologiczne a na ile duże są po prostu obawy jakie konsekwencje może spowodować błąd w takim oprogramowaniu.
Jednego jestem natomiast kompletnie pewny, nawet gdyby automatyczne pociągi jeździły bezpieczniej i powodowałyby o wiele mniej wypadków i niebezpiecznych zdarzeń niż człowiek, to
@Martwy_stwor: Drony lotnicze to akurat kiepski przykład, bo co chwilę czyta się, że jakiś gdzieś na coś spadł i coś zniszczył.
Przecież to nie oznacza spadku PKB o 90% tylko tak naprawdę 10-krotny wzrost wydajnosci produkcji bo 10% osób (+AI) robi teraz tyle samo PKB co kiedyś 100% osób i to oznacza teraz że:
- możemy skrócić czas pracy o 90% i dać pracę wszystkim
- możemy przekwalifikować te 90% na te 10%
Generalnie to AI może namieszać bo teoretycznie może "znieść limit PKB" tzn. możemy dojsć do sytuacji gdzie kraj bez inżynierów, lekarzy może produkowac praktycznie wszystko w praktycznie każdej ilości a jedynym ograniczeniem są zasoby naturalne ziemi.
To znaczy że w praktyce jesteśmy w stanie zbudować społeczeństwo jak na Solarii Lema -
Skoro tam się dało to uruchomić trzydzieści lat temu, to tym bardziej teraz jest to możliwe, tym bardziej, że mamy większą wiedzę i doświadczenie w tym temacie.
@dziacha: Moim zdaniem łatowej jest zastąpić pasażerskie najpierw bo te mogą jeździć sztywnymi składami i trasami a nie być gdzieś formowane czy rozformowane czy zrzucane na boczny tor w przypadku równoczesnej obsługi osobowej.