czyli przecietne polskie auto i tak by spelnialo warunki dla tej strefy co ja zliwidowali
Regulacja zakładała stopniowe wycofywanie z ruchu pojazdów z silnikiem diesla poniżej normy Euro 3 (bez filtra DPF) oraz samochody benzynowe bez katalizatora (norma Euro 1)
@Kartoffelpanzerkampfwagen: a myslisz ze co sie stanie z tymi "zabojczymi wedlug przyszlych przepisow" samochodami niemca jak zabraknie chetnych januszy do ich brania bo przepisy beda zabraniac? :)
To najlepszy tl;dr, jaki mogłem zrobić, oryginał zmniejszony o 74% (jestem botem)
Na początku 2023 r. polskie media obiegła informacja, jakoby Niemcy zaczęli likwidować strefy czystego transportu (SCT).
Po lekturze samego nagłówka można by wysnuć fałszywy wniosek, jakoby strefy te się nie sprawdziły, albo nie były już potrzebne.
97% samochodów osobowych i ciężarowych dopuszczonych w Niemczech do ruchu spełnia wymogi umożliwiające posiadanie najwyższego, zielonego oznaczenia, umożliwiającego wjazd do SCT dlatego niektóre miasta
Jaka likwidacja, jakie odpuszczanie? Miało być ciągłe zwiększanie, powiększanie okna Overtona, wszyscy mieliśmy jeździć hulajnogami i rowerami. Co to ma znaczyć?
Komentarze (117)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
czyli przecietne polskie auto i tak by spelnialo warunki dla tej strefy co ja zliwidowali
Z opisu wychodzi że diesel od EURO 4 wzwyż (od 2006 roku), benzyna - bez ograniczeń od EURO 1 (od 1993 roku)
Miało być ciągłe zwiększanie, powiększanie okna Overtona, wszyscy mieliśmy jeździć hulajnogami i rowerami.
Co to ma znaczyć?
@mango2018: Ale to w Polsce. No i tak będzie, w Warszawie docelowo Euro 6 i Euro 6d... a w Berlinie Euro 1 i Euro 4, nie planują zwiększać.