@Gjbgghbhhjj: shorty jednak są trochę inaczej skonstruowane. Przeważnie to krótkie filmiki z przeskakującymi szybko kadrami, szybko gadającym lektorem lub szybko lecącymi napisami. Wszystko tworzone tak byś musiał to kilka razy pod rząd obejrzeć by w ogóle załapać o co chodzi. Nie wszystkie oczywiście, ale znaczna większość.
Całkowicie niepraktyczny format, słusznie hejtowany.
To wykopek już nie hejci shortów i nie chce zakazywać aplikacji która rozpropagowała ten format?
@Gjbgghbhhjj: Nie dostrzegasz różnicy między (sporadycznie) pokazanym materiałem "technicznym" a "śmiesznymi filmikami" które automatycznie lecą kolejno po przekręceniu kółka myszki?
Celowo zobaczyłem 10 kolejno proponowanych filmików YT typu short (w "trybie prywatnym"). Były to
Mam identyczny bajer w moim aucie tylko bez guzika. Jak? Wyciągam kluczyk ze stacyjki bo jest tak r-------a i potem tym kluczem zamykam drzwi a autko dalej sobie brumka ( ͡º͜ʖ͡º)
@SzubiDubiDu miałem to samo w Suzuki Swift, którym jeździłem w pizzerii - stacyjka była tak rozklekotana, że kluczyk można było wyciągnąć bez wyłączania zapłonu, praktycznie sam wypadał, więc w zimie stawałem pod domem klienta, wyciągnąłem kluczyk bez wyłączania silnika i zamykałem auto, a ogrzewanie cały czas chodziło ( ͡°͜ʖ͡°)
Magiczny przycisk to maja strażacy w pojazdach w USA. Włączają nim wszystkie światła sygnalizatorów na czerwone na skrzyżowaniach przez które będą przejeżdżać i zatrzymują tym samym ruch. Genialne w działaniu.
@YogiYogi: u nas spotkalem sie z czyms podobnym ale w wersji stacjonarnej przy wyjazdach z remiz w miastach - na wyjezdzie + najblizszym skrzyzowaniu uruchamia sie zielone dla nich (np. w Bielsku ul Leszczyńska to ma)
@Czesterek: @SynMichaua O to własnie chodzi że żeby cokolwiek zrobić domyślnie dusi sie najpierw hamulec. Miałem miliard razy lepszy system z kartami z paskiem magnetycznym, tutaj to jakaś samoróbka chyba choć Vito miały takie opcje przewidziane ale tutaj na maks prosto zaadaptowane
14 lat pracy w Państwowej Straży Pożarnej, 2 lata pracy w firmie Rosenbauer, która sprzedaje samochody pożarnicze na całym świecie. Nigdzie nie spotkałem takiego rozwiązania...
@Hasici999: https://de.wikipedia.org/wiki/Motorweiterlaufschaltung Nawet nie wiedziałem że takie coś jest opatentowane, podtrzymanie silnika montowaliśmy z kumplem za studenciaka starych Lublinach z termobudą. Na dwóch przekaźnikach to można zrobić. Tu też pewnie nie jest to jakieś standardowe, fabryczne rozwiązanie.
W maluchu to mam- i to bez guzika. Mogę przekręcić stacyjkę i wyjąć kluczyk, ale póki nie ma większego skoku napięcia w instalacji (naciśnięcie stopu, włączenie wiatraka chłodnicy) to silnik cały czas chodzi. W---------e.
W drugim mogę po prostu wyjąć kluczyk ze stacyjki gdy samochód jest odpalony- blokada kluczyka się wyświechtała ;)
Podobne rozwiązanie jest w amerykańskich autach. Ja w swoim vanie mam tak że zdalnie kluczykiem mogę odpalić auto. jak jest zimno to włączy automatycznie grzanie i do tego chyba grzanie foteli i kierownicy. Jak jest gorąco to włącza klimę. ale jak bez kluczyka w środku auta (np w kieszeni) spróbujesz zmienić bieg z Park na drive to zgaśnie.
@dr3vil luz :) dlatego też wyjaśniłem. ogonie nie da się nic z autem zrobić wtedy u mnie, i jeżeli są drzwi odryglowanie to też je zamyka. auto po 10min samo się wyłącza jakbyś zapomniał że go uruchomiłem.
Komentarze (80)
najlepsze
Całkowicie niepraktyczny format, słusznie hejtowany.
@Gjbgghbhhjj: Nie dostrzegasz różnicy między (sporadycznie) pokazanym materiałem "technicznym" a "śmiesznymi filmikami" które automatycznie lecą kolejno po przekręceniu kółka myszki?
Celowo zobaczyłem 10 kolejno proponowanych filmików YT typu short (w "trybie prywatnym"). Były to
Genialne w działaniu.
@Czesterek: @SynMichaua O to własnie chodzi że żeby cokolwiek zrobić domyślnie dusi sie najpierw hamulec. Miałem miliard razy lepszy system z kartami z paskiem magnetycznym, tutaj to jakaś samoróbka chyba choć Vito miały takie opcje przewidziane ale tutaj na maks prosto zaadaptowane
Tak, każdy radiowóz w USA ma taki bajer :) np. to
Nigdzie nie spotkałem takiego rozwiązania...
Nawet nie wiedziałem że takie coś jest opatentowane, podtrzymanie silnika montowaliśmy z kumplem za studenciaka starych Lublinach z termobudą. Na dwóch przekaźnikach to można zrobić. Tu też pewnie nie jest to jakieś standardowe, fabryczne rozwiązanie.
W drugim mogę po prostu wyjąć kluczyk ze stacyjki gdy samochód jest odpalony- blokada kluczyka się wyświechtała ;)