Bosch rezygnuje z rozwoju pojazdów elektrycznych, bo nie mają sensu
Przez 6 lat nie udało się rozwiązać Niemcom problemów. Akumulatory są zbyt mało efektywne. Są za ciężkie, nie przechowują na tyle dużo energii, żeby stanowić sensowną konkurencję dla pojazdów benzynowych. Do 2026 roku zamierzają przeznaczyć 2,5 mld euro na ogniwa paliwowe
av18 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 390
Komentarze (390)
najlepsze
Problem zasięgu wynika z baterii i długiego okresu ładowania w porównaniu do lania do baku.
Także firmy muszą się skupić na technologii baterii. Wesprzeć badaczy na całym świecie bo potrzebujemy lepsze i bezpieczniejsze baterie.
Albo powrócić do pomysłu z lat 50 :-P Samochody z reaktorem nuklearnym.
Nawet jak kiedyś osiągniemy poziom 200kWh netto per samochód to gdzie to naładujesz? Przydałoby się conajmniej 500kW ładowania w szczycie.
Także mamy dwa problemy: sam prąd i przechowanie.
https://pdf.sites.toyota.pl/spec_mirai.pdf
pojazdy elektryczne są samopalne, jednorazowe - bateria wytrzymuje kilka lat i w niewielu można wymienić, a jeśli już to koszt to 3/4 nowego auta
przy większej ilości powstaje problem z składowaniem i utylizacją baterii,
są cięzkie, skomplikowane, wymagają ogromnej ilości metali rzadkich co zwiększa górnictwo,