DB Cargo UK rezygnuje z lokomotyw elektrycznych na poczet spalinowych
DB Cargo UK zmaga się z kryzysem energetycznym, zmuszając do przejścia z floty elektrycznej na diesla. Wszystko przez wysokie ceny prądu.
ObserwatorGospodarczy z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 98
- Odpowiedz
Komentarze (98)
najlepsze
Jakby wdrożyć plan gospodarczy PiSu na Saharze to by po tygodniu piachu zabrakło...
Rozwiązałoby to problem dostępu do wody pitnej... ¯\(ツ)/¯
@tellet: oraz ich najwięksi wspólnicy za naszą zachodnią granicą.
Czemu w Niemczech zamyka się hurtowo elektrownie atomowe, gdy jest kryzys na rynku węglowodorów?
- bezpieczeństwo obywateli w przypadku sabotażu,
- bo taki był plan jeszcze za rządów Merkel i Niemcy konsekwentnie się tego planu trzymają,
- bo mieli być hubem gazowym na Europę, ale się wzięło i wybuchło NS2 (co nie znaczy, że nie mają tego Niemcy w planach
Zerowe?!? Co za bzdury! Trakcja elektryczna to jedynie przeniesienie emisji w inne miejsce.
@werfogd: przy dużo większej sprawności. Poza tym nie "jedynie". Rura z wyciętym DPFem waląca spalinami na wysokości twarzy a komin z pakietem filtrów na odludziu to coś więcej niż "jedynie" przeniesienie emisji.
A jakby koni brakowało to niech wożą rikszami. Hindusów do napędzania riksz im nie zabraknie.
DB, nie GB.
Wystarczy przeczytać sobie poniższe zdanie z Wiki aby zdać sobie sprawę o jakiej skali problemu mówimy, a DB cargo jest tutaj kroplą w morzu - morzu spalin
"Brytyjska sieć kolejowa składa się z 33 tysięcy kilometrów torów, z czego 4928 km zostało zelektryfikowanych"
Trzeba brac przyklad z francji gdzie nie majac dostepu do wlasnych pokladow paliw kopalnianych zainwestowali w atom i na tym bardzo dobrze wyszli
Cała sytuacja z elektrowniami atomowymi w Europie jest bardzo skomplikowana.
Real Engineering na YouTube-ie całkiem dobrze naświetlił cała sytuację.
Przy okazji to ewenement na skalę światową bo na jego całej trasie rozstawia się zawsze setki fotografów, znalezienie wolnego wiaduktu na jego trasie to cud