Mam wrażenie, że woj. dolnośląskie przoduje w idiotycznych zakazach i nakazach, a szczególnie w progach zwalniających. O Wrocławiu nie mówię, bo szkoda strzępić ryja ale wyjeżdżając za Wrocław potrafią zrobić 30 km/h, nawalić progów tylko dlatego, że raz może dwa razy dziennie ktoś tym przejściem przejdzie. Albo wrzucić 30 km/h na prostej drodze, od tak, bez powodu.
Zlikwidować kasowanie ograniczenia prędkości przez skrzyżowanie. Dzięki temu skasujemy kupę znaków, które co chwilę ponawiają ograniczenie. Niech przeniosą je na ulice dojazdowe, gdzie prędkość jest mniejsza i można spokojnie jest zauważyć.
Ja natomiast jestem za wprowadzeniem większej liczby rond. Ale rond bez świateł. Tak jest w Hiszpanii. Wielkie ronda gdzie wszystko pięknie się rozjeżdżą. Idea ronda z sygnalizacją świetlną to bzdura.
@monk36: Gówno to taki słaby argument. Ronda pozwalają obserwować tylko lewą stronę (podczas wjazdu). Bardzo często są przerwy i wtedy można się włączyć do ruchu. Płynnie i elegancko. Czasem widać to jak uszkodzone są światła.
Wow, niezła robota. Nie śledzę na bieżąco kanału, ale mam kilka uwag od siebie. Na obwodnicy Lublina S17 są bardzo niebezpieczne zjazdy, np zjazd na Przytoczno. Jedziemy sobie spokojnie, gdy nagle mamy wyjątkowo ostry zjazd, znak ograniczający prędkość do 50km/h jest widoczny jak już jest za późno na reakcje. Zjazd na Ryki jest podobnie, zjazd jest stromy i bardzo szybko pojawia się rondo. Dalej o S17, na odcinku od Markuszowa do samego
@MENDA_MARIAN: dla dużego żaden problem, ale dla osobówek czy motocykli? Może lepiej zobrazuje problem fakt, że nie ma ani jednej stacji pomiędzy Lublinem, a Rzeszowem. To chyba nie jest normalne?
@qwer0: Skoro nikt nie chce otworzyć tam stacji to trudno, może GDDKiA kiedyś się opamięta i obniży wymagania. A co do osobówek i motocykli jeżeli ktoś jest debilem i ma prawo jazdy to jego problem.
@qusqui21: Nie ma na co liczyć, że Polacy będą wzorowali się na doświadczeniu wyrobionym już u innych, dlatego wyjechałem na stałe z Polski, bo w Polsce nic się nie zmieni w ciągu całego mojego życia.
Polacy mają w zasięgu wzory świetnej infrastruktury w UE, a nie tylko chodzi o infrastrukturę, ale również o lepsze zasady działania, lepsze procedury, lepszą edukację, lepsze podejście do zdobywania wiedzy. W Polsce nie uczy się nawet
Propozycje mi się podobają ale my żyjemy w Polsce czyli państwie, gdzie wszystko robi się tak żeby było jak najbardziej skomplikowane i w razie czego można było się przyczepić. Co do rond (starych nieturbinowych) strzałki nie są potrzebne. https://www.youtube.com/watch?v=cHxPuTcKZ_Y https://www.youtube.com/watch?v=pkzjEuB4uGQ Na rondach #!$%@?ące są święte krowy co nie skalają się zasygnalizować zjazdu z ronda.
Dla mnie wszystkie wymienione w tym filmiku "problemy", nie są problemami. I tak manewruje między pasami w razie konieczności, więc zmiana pasa nawet w ostatniej chwili nie jest totalnie wyczynem. Niech się ludzie naucza jeździć najpierw tymi drogami - to jest najważniejszym aspektem!
Konczenie lewego a nei prawego pasa to herezja. Lewym w wiekszosci miejsc poruszaja sie pojazdy jadace szybciej i dalej, zwyczajowo prawy jest zwiaazany z dolaczaniem do drogi i jej opuszczaniam.
Komentarze (135)
najlepsze
Komentarz usunięty przez autora
Dalej o S17, na odcinku od Markuszowa do samego
https://www.c40knowledgehub.org/s/article/Street-Design-Manual-for-Oslo?language=en_US
Polacy mają w zasięgu wzory świetnej infrastruktury w UE, a nie tylko chodzi o infrastrukturę, ale również o lepsze zasady działania, lepsze procedury, lepszą edukację, lepsze podejście do zdobywania wiedzy. W Polsce nie uczy się nawet
https://www.youtube.com/watch?v=cHxPuTcKZ_Y
https://www.youtube.com/watch?v=pkzjEuB4uGQ
Na rondach #!$%@?ące są święte krowy co nie skalają się zasygnalizować zjazdu z ronda.
I tak manewruje między pasami w razie konieczności, więc zmiana pasa nawet w ostatniej chwili nie jest totalnie wyczynem.
Niech się ludzie naucza jeździć najpierw tymi drogami - to jest najważniejszym aspektem!
Komentarz usunięty przez moderatora