Tak Toyota ratuje silnik spalinowy!
Inżynierowie Toyota Gazoo Racing, czyli komórki odpowiedzialnej za sporty motorowe i projekty niemożliwe, planują oferować podobne rozwiązania kolekcjonerom i pasjonatom motoryzacji, którzy będą chcieli przebudować swoje klasyczne samochody na auta bezemisyjne.
rolnik_wykopowy z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 227
Komentarze (227)
najlepsze
- Nie jest sponsorowana,
- Nie jest polityczna,
- Nie łapie się pod algorytm pozycjonujący
- Wszystkie powyższe.
@andrzej67: nie mamy nadwyżki energetycznej żeby naładować samochody elektryczne ale posiadamy o wiele więcej energii elektrycznej wymaganej żeby wyprodukować wodór? Brak idealnie rozbudowanej infrastruktury energetycznej jest problemem ale całkowity brak infrastruktury wodorowej już problemem nie jest?
Kupujemy używaną Teslę ze zużytym akumulatorem.
Stary akumulator wywalamy do pojemnika na zmieszane (waga auta -500kg)
Wsadzamy nowy, 10 razy mniejszy akumulator, około 10kWh (waga auta +50kg)
Do bagażnika wsadzamy generator prądu diesla około 10kW (waga auta +100kg)
Montujemy rurę wydechową agregatu oraz bak paliwa ( waga auta +50kg)
Lejemy ropę (waga auta +50kg) .
Mamy Teslę zasilaną ropą, lżejszą o 250kg.
A teraz
@Login_login: szczegóły techniczne to już sobie sami oagarniecie
@wuadek: Nic a nic nie muli. Agregat ma takie samo przyspieszenie jak bagażnik do którego jest włożon.
Do niedawno promocje zgaś światło, blackouty, brak energii a teraz chcą, żebyśmy wszyscy się przerzucali na elektryki?
Dla mnie szaraka to jest strasznie niezrozumiałe (╯︵╰,)
@Bulczan: tak pokrótce :)
Jak Pytanie proste, tak odpowiedź już nie ;) dominująca w mediach historia jest niepełna i/lub nieprawdziwa.
Przyczyny są wielo wielowektorowe . Jedną z nich wskazał @tmb28
"Zachód nie ma złóż ropy i pozostaje na łasce sprzedawców" .
2- to wykreowanie nowych rynków zbytu przez wprowadzenie "przymusu generowania OZE"
OZE samo w sobie jest chwalebne,
Ogólnie produkcja wodoru z metanu dla marketingowego popisania się "eko-paliwem", to nonsens. Mądrzy o tym wiedzą i chcąc się spozycjonowac marketingowo wobec ogłupionych eko-propagandą, idą po najmniejszych kosztach maskirowki i pokazują silnik, który może pracować i na benzynie, i na wodorze, i na metanie. Nie bawią się w drogie testy ogniw paliwowych, bo wiedzą, że nie będzie stacji wodoru dla aut. Wiedzą, że to tylko wyrzucane w błoto miliony na
Oczywiście. Elektroliza. Masz nadwyżkę z OZE i robisz z tego wodór w procesie elektrolizy. Produktem jest tzw. zielony wodór (pochodzenie energii).
2H2O + 2e → H2 + 2OH - elektroliza wodoru
Minus? Dużo energii elektrycznej potrzeba dla tego procesu - stąd idea czerpania jej z nadwyżek oze. Sprawność procesu? Około 70-80 % jak dobrze pamiętam.
Ratują silnik spalinowy przez... wyrzucanie jego?
W jaki sposób to ratowanie?
No i najważniejsze bo każdy się cieszy, jak wodór ma być tani skoro wymagana jest duża ilość energii do elektrolizy?
W PL by przeszło :)