W sumie to jeśli chodzi o ilość spalonego paliwa na 100km to ładowanie elektryka z agregatu ma pewien sens: - agregat moze pracowac w obszarze swojej optymalnej sprawności. Silnik samochodu w ruchu tylko czasami pracuje z optymalna sprawnoscia, zwlaszcza w ruchu miejskim - elektryczny samochod ma hamowanie z odzyskiem energii. W zasadzie to wiekszosc energii kinetycznej zamiast w cieplo hamulcow zmienia w energie elektryczna Taka rozdzielona hybryda.
@albin_kolano: Ale tu nie vhodxi zeby ladowac jak jedxie tylko jak stoi. A po miescie jaka masz średnią prędkość? ( ͡°͜ʖ͡°) Zrób w dzien srednio 30km/h przez Wroclaw to cie zatrudnie za godciwą stawkę ( ͡°͜ʖ͡°)
@tomasz-diog wydajność nigdy nie będzie lepsza przy obecnej technologii. Agregat ma mniejszą sprawność od typowego silnika spalinowego. Pali mniej ale precyzja wykonania jest niższa. Moc też będzie dużo mniejsza. Samochodowe silniki są lepsze bo lepiej dopracowane i na lepszych częściach. Potem jest jakaś prądnica. Też nie ma 100% wydajności. Potem straty napięcia na kablach. Straty układu ładowania. Potem już tylko niewielkie straty samego silnika.
Takie zdjęcia pokazuje jakim słabym rozwiązaniem są
Silnik spalinowy nie pracuje optymalnie w czasie jazdy samochodem przez cały czas.
@R187: Silnik agregatu na gaźniku, pasowany stopami przez chińczyków na bazie najtańszych odlewów i z zerowymi wymaganiami dotyczącymi emisji spalin nie pracuje optymalnie nigdy. ( ͡º͜ʖ͡º)
Mało tego - ci co myślą, że to normalnie ma racje bytu w standardowych warunkach to spali na fizyce. Moc tesli to 300kW, moc ładowania to 250kW. To urządzenie daje maksymalnie 3kW, czyli dla tego auta wartości homeopatyczne.
@7502-6038: moc nie ma znaczenia tylko pojemnosc akumulatora. Jezeli ma np akumulator 80kWh a ten agregat ma maxa na 3kW to od 0 do 100 bedzie ladowal jakies 27 godzin. Ale, zeby
@yogmean: Ciekawy materiał ale jaki syndrom wyparcia na końcu. 525KM, 4 sekundy do setki ale pomija całkowicie problem z dostępnością ładowarek, zasięgiem elektryka, sensownością auta na dalsze trasy.
Za kilka lat jak te Tesle będą już stare i będzie je można sprowadzać do Polski jako złom to otworzą się januszeksy, które zastąpią zakłady instalacji LPG na instalację hybryd do elektryków XD
Komentarze (229)
najlepsze
- agregat moze pracowac w obszarze swojej optymalnej sprawności. Silnik samochodu w ruchu tylko czasami pracuje z optymalna sprawnoscia, zwlaszcza w ruchu miejskim
- elektryczny samochod ma hamowanie z odzyskiem energii. W zasadzie to wiekszosc energii kinetycznej zamiast w cieplo hamulcow zmienia w energie elektryczna
Taka rozdzielona hybryda.
A po miescie jaka masz średnią prędkość? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zrób w dzien srednio 30km/h przez Wroclaw to cie zatrudnie za godciwą stawkę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Takie zdjęcia pokazuje jakim słabym rozwiązaniem są
Czy taka tesla może wjechać do „zielonych stref”, ustanawianych przez eurokomunistów w centrach miast?
@R187:
Silnik agregatu na gaźniku, pasowany stopami przez chińczyków na bazie najtańszych odlewów i z zerowymi wymaganiami dotyczącymi emisji spalin nie pracuje optymalnie nigdy. ( ͡º ͜ʖ͡º)
@gunsiarz: Ej - w sumie - dobry pomysł, żeby taką Tesla 3 przerobić w całości na spalinówkę. Niezła furorę w internetach by to zrobiło ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale debile - wykopki wiedzą lepiej. Witki opadają.
@7502-6038: moc nie ma znaczenia tylko pojemnosc akumulatora. Jezeli ma np akumulator 80kWh a ten agregat ma maxa na 3kW to od 0 do 100 bedzie ladowal jakies 27 godzin. Ale, zeby
Wiadomo że namasce znalazło sobie miejsce do darmowej reklamy i spamuje postami do artykułów... zakop
525KM, 4 sekundy do setki ale pomija całkowicie problem z dostępnością ładowarek, zasięgiem elektryka, sensownością auta na dalsze trasy.