11-letni elektryk gorszy niż telefon. 35 km na jednym ładowaniu!
Wiele osób doświadczyło sytuacji, w której telefon zgłasza jeszcze spory zapas energii, a chwilę później się wyłącza. Niestety ten przykry dla użytkownika zwyczaj dotyczy też aut elektrycznych.
moje2000 z- #
- #
- #
- #
- 359
- Odpowiedz
Komentarze (359)
najlepsze
Dla wielu silników spalinowych, to byłby dopiero dobry wstęp i kolejny właściciel/właściciele mogliby się cieszyć samochodem przez kolejne lata i setki tys kilometrów. A tutaj trzeba utylizować.
Piękny przykład jakim ślepym zaułkiem są elektryki.
@Caroo: analogicznie samochody spalinowe się do niczego nie nadają bo widziałem nie jeden młodszy niż 11 lat gdzie trzeba było remont silnika robić i zasięg miał wtedy 0km ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wykres który dałeś dotyczy dodatkowo starszych ogniw tesli by panasonic, w przypadku LG z inną katodą jest jeszcze lepiej w pakietach 100kwh
Ale wiadomo Polak będzie krytykować że EV to gówno po czym schodzi do garażu wyciąć DPF bo mu się psuje.
A ile przejedzie telefon do porównania?
Tak to wygląda bo obecnie 80% wartości samochodu to bateria i nikt nie będzie pakował takiej kasy w używany samochód jak może dorzucić 20% i mieć nowy na gwarancji. Ekologia
@satanita: wiśniówką na torcie jest to ze zakup nowego to często dopłata lub jakies ulgi a wymiana baterii juz nie jest objęta promocją.
Test przeprowadzili jadąc 160kmh z włączonymi wszystkimi modułami wiec nic dziwnego ze zasięg spada
Ten gorszy wynik to autostrada
Bateria ma zaledwie 24 kWh.
https://ev-database.org/car/1011/Nissan-Leaf
Elektryki same powinny się wybronić, ludzi do dobrego towaru nie trzeba przekonywać.
W latach 90 jak ktoś miał malucha i się przesiadł do golfa I czy II to wolałby jeździć rowerem niż z powrotem maluchem.
Podczas oszczędnej jazdy ten egzemplarz Leafa był w stanie przejechać ok. 66 mil, czyli prawie 106 km
Jaki jest oryginalny zasięg tego Nissana Leaf? 180km na oszczędnej jeździe? Czyli wydajność baterii to ok. 59% po 11 latach. Słabo, ale czy to dotyczy wszystkich elektryków, czy tylko Leaf jest najgorszy i do tego był źle eksploatowany?
Inny przykład:
https://elektrowoz.pl/porady/jaka-jest-degradacja-baterii-w-7-letnich-teslach-model-s-85-zasieg-350-380-km-zamiast-pierwotnych-426-km-utrata-11-18-proc/
Leaf jest najgorszy i jego utrata pojemności to znany problem
Sytuacja dotyczy nissana leafa który już w momencie projektowania był niedopracowany i nieprzemyślany pod względem ogniw i zarządzania nimi.
Streszczając:
- jakieś auto ma po 8 latach degradację 10% - cisza, nikt nie chwali nie pisze artykułów ,
- jakieś gówno auto ma po 5 latach degradację 33+% - masa artykułów że TO WSZYSTKIE EV są takie gówniane
@eSUBA94: 3 tygodnie temu było u mnie -19 C.
Jestem ciekaw czy te 8 letnie auto miało by zasięg chociaż 30% deklarowane przez producenta.
Oczywiście ogrzewanie włączone w środku 22C i światła i radio włączone.
Tu przy elektryku równie naciągane wnioski.